Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2010, 20:41
Chulo
Chulo is offline
Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar ..
Wat vinden jullie, is het normaal dat een leraar een leerling bij hem/haar thuis uitnodigt? Of zou dit niet mogen?

Edit: Oke eigenlijk vraag ik dit omdat mijn leraar (en teamleider), met wie ik erg goed kan opschieten, me gezegd heeft maar een keer bij hem thuis te komen. Aan de ene kant lijkt me dit best leuk, kan heel goed met opschieten en heb fijne gesprekken met hem, maar aan de andere kant weet ik niet of ik hier wel op moet ingaan. Ben 17 overigens, mocht dat van belang zijn.

Laatst gewijzigd op 30-05-2010 om 21:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2010, 20:55
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Niet normaal. Weinig discussie voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 21:01
Verwijderd
Als een leraar zijn mentorklas uitnodigt voor een eindejaarsbarbecue ofzo, vind ik dat wel normaal. In de meeste andere gevallen niet.

Ik heb zelf trouwens ooit met een vriendin bij een leraar gegeten omdat we hem gingen interviewen voor de schoolkrant. Maar toen nodigden we onszelf uit

Laatst gewijzigd op 31-05-2010 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 00:19
AzN
AzN is offline
Als de leraar/lerares daar bepaalde bijbedoelingen mee heeft, is 't natuurlijk per definitie verkeerd. Maar zelfs als hij/zij die niet heeft: blijft 't dan geen vorm van 'voortrekken'? Want dat hoort hij/zij ook niet te doen .
Oud 31-05-2010, 05:44
Verwijderd
Het is niet normaal in de zin van, de meeste docenten zullen dat niet gauw doen en de meeste leerlingen zullen er ook geen behoefte aan hebben. Maar als jij goed met die docent kan opschieten dan zie ik er geen kwaad in. Ik ben ook ooit met een vriendin langs geweest bij een favoriete docent van ons, we hebben toen gewoon thee gedronken met hem en z'n vrouw en een beetje over filosofie geluld. Vrienden van me kwamen ook weleens bij docenten thuis om ze te helpen met computergerelateerde zaken. En een andere geliefde docente nodigt geregeld een klein groepje ex-leerlingen bij haar thuis uit, gewoon voor etentjes en dergelijke.

Ik vind er niks raars aan, docenten zijn ook gewoon mensen.

Dus als je er zeker van bent dat hij/zij verder geen dubieuze bijbedoelingen heeft dan zou ik gewoon gaan. Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 09:48
Verwijderd
Waarvoor wordt je uitgenodigd?
Ik heb zelf ooit een leraar hier thuis binnengelaten, die hielp me met mijn PWS, niks aan de hand. Het zal zeker niet vaak voorkomen, maar als die leraar geen enge griezel is en de reden logisch zou ik gewon gaan.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Edit: Oke eigenlijk vraag ik dit omdat mijn leraar (en teamleider), met wie ik erg goed kan opschieten, me gezegd heeft maar een keer bij hem thuis te komen. Aan de ene kant lijkt me dit best leuk, kan heel goed met opschieten en heb fijne gesprekken met hem, maar aan de andere kant weet ik niet of ik hier wel op moet ingaan. Ben 17 overigens, mocht dat van belang zijn.
Stelde hij het voor zodat hij meer tijd had om je te begeleiden met iets voor school, of gewoon voor de gezelligheid? Gewoon voor school kan wel natuurlijk, maar voor de gezelligheid vind ik het op het randje en denk ik dat je daarmee beter kunt wachten tot je van school bent. Waarschijnlijk heeft hij geen enge bedoelingen, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 10:48
Chulo
Chulo is offline
Bedankt voor al jullie reacties
Nou het zit eigenlijk zo. Ik ben best wel geïnteresseert in literatuur, en hij ook (daarom trekt hij me ook best wel voor in de les haha .. eigenlijk best lullig ten opzichte van de rest).
Gisteren gaf hij me een boek, en toen zei hij dat hij zelf ook heel veel boeken had en dat ik maar eens langs moest komen om een keer te kijken ..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Stelde hij het voor zodat hij meer tijd had om je te begeleiden met iets voor school, of gewoon voor de gezelligheid? Gewoon voor school kan wel natuurlijk, maar voor de gezelligheid vind ik het op het randje en denk ik dat je daarmee beter kunt wachten tot je van school bent. Waarschijnlijk heeft hij geen enge bedoelingen, maar toch.
Als hij enge bedoelingen heeft dan zijn die nadat je van school bent nog steeds (relatief) eng. En als het gewoon voor de gezelligheid is dan vind ik het onzin om te wachten tot je klaar bent met school, want er is niks mis met gezellig omgaan met docenten.

Wachten tot je van school bent is alleen relevant als de leerling in kwestie verliefd is op de docent en andersom, maar daarvan lijkt me hier geen sprake, anders had hij/zij hier geen topic geopend.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 10:56
Verwijderd
Oh, hij gaf je een boek? Te leen, of als cadeau? Want als het een cadeau is dan vind ik het wel lichtelijk raar. Dat overschrijdt de docent/leerling-verhouding meer dan een incidenteel bezoekje aan z'n huis.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 11:01
Gus
Gus is offline
Ben ook wel eens bij een docent thuis geweest, was best gezellig (het zijn idd ook maar mensen). Als je 't niet helemaal zeker weet zou ik niet bij hem thuis afspreken maar in een cafeetje of museum voorstellen ofzo. Zo interessant zal dat huis van 'm ook wel niet zijn.
Oud 31-05-2010, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Als hij enge bedoelingen heeft dan zijn die nadat je van school bent nog steeds (relatief) eng. En als het gewoon voor de gezelligheid is dan vind ik het onzin om te wachten tot je klaar bent met school, want er is niks mis met gezellig omgaan met docenten.

Wachten tot je van school bent is alleen relevant als de leerling in kwestie verliefd is op de docent en andersom, maar daarvan lijkt me hier geen sprake, anders had hij/zij hier geen topic geopend.
Hm ik bedoelde vooral om te voorkomen dat er roddels ontstaan die de docent in de problemen brengen. Als middelbareschooldocent krijg je erg snel een die-versiert-zijn-leerlingen-reputatie.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 11:04
Chulo
Chulo is offline
Nouja het was niet echt een cadeau. Hij had het dubbel dus mocht ik het hebben. Hij had overigens nog meer boeken die ik gewoon mocht hebben.
Hm ja misschien heb je wel gelijk. Ik heb sowieso de neiging me te veel aan mensen vast te klampen dus miss moet ik maar even een stapje terug doen ..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 12:03
Thinus
Thinus is offline
wat paranoide zegt.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 18:32
Tamara&Sanne
Tamara&Sanne is offline
hoe oud is die leraar?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 18:53
Verwijderd
Ooit heb ik een reportage gezien op tv over iemand die op de middelbare school zat, en toen uitgenodigd werd door zijn docent muziek. Gewoon voor de gezelligheid blijkbaar, ze konden het goed met elkaar hebben.

De docent vond het alleen nodig om de leerling te drogeren en seksuele handelingen met hem te verrichten. Denk daar maar eens goed over na. Ik zou trouwens never nooit in mijn leven het huis van een docent binnentreden. Hoe gezellig, leuk en stoer het ook mag zijn, het blijft een raar gezicht.

Ik wil je hier niet mee bang maken, maar ik zou heel, heel goed oppassen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 23:44
Simon
Simon is offline
Citaat:
Ik wil je hier niet mee bang maken, maar ik zou heel, heel goed oppassen.
Dit allebei in 1 zin en dan het voorgaande.. hmm.

Overigens als ik Chulo was, zou ik wat terughoudend zijn. Pas als je voor je gevoel zeker weet dat het echt alleen maar vriendschappelijk is. Docent-leerling relaties leiden vrijwel altijd tot problemen. Misschien heb je een klasgenoot die ook geinteresseerd is in boeken? Kan je met z'n tweeen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 09:36
Kitten
Kitten is offline
Ik zou ook terughoudend zijn. Ik kan me voorstellen dat je als docent een goede band hebt met je leerlingen, maar het op hetzelfde moment erg belangrijk om een leraar-leerling relatie te hebben, niet een relatie op gelijke gronden. Ik denk dat in dit geval je het risico loopt dat deze grens overschreden wordt en dat kan voor jullie beiden een slechte ervaring worden (al was het maar omdat zijn integriteit in twijfel wordt getrokken).
Oud 01-06-2010, 10:45
Verwijderd
Ik vind het niet zo vreemd om bij een leraar thuis te komen. Bij ons zijn er ook leraren die thuis bijles geven. Maar ja, ik zit op een Vrije School en daar gaat dat misschien wat anders dan op andere scholen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 13:50
Verwijderd
Zolang er van beide kanten geen sprake is van een relatie oid zou ik er geen problemen mee hebben. Als een docent je uitnodigt wil dat niet meteen zeggen dat hij foute bedoelingen heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten