Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2010, 11:12
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Hai Doperwtjes!

De stemmen zijn geteld!
De gedichten

Gedicht 5: 80 punten
Gedicht 6: 45 punten
Gedicht 4: 20 punten
Gedicht 3: 20 punten
Gedicht 2: 10 punten
Gedicht 1: 5 punten

Welk gedicht is van wie?

Spoiler

Dus dikke *Zucht* dat ik weer win, daar gaat de variatie op het Weblog! haha.
Dankjulliewel!

Stel in dit topic vragen over de gedichten aan de betreffende dichters, feliciteer elkaar en dat soort dingen
Oud 02-06-2010, 11:26
Dingaantouwtje
Ik wil in ieder geval wel even reageren het hele "Postnatale moeder"-verhaal:

Deze vrouw is net bevallen van een ander kind, en over het algemeen zijn net-bevallen vrouwen bevooroordeeld met "Stress" en "Chagrijnigheid" enzo. Ik heb het dus gebruikt om aan te geven dat ze stresserig en chagrijnig is.

Het gedicht heet "Waterijsjes" omdat Mei de maand is dat deze dingen weer reuze-handig zijn, en het moet een beetje de sfeer aangeven van de eerste strofes: Het jongetje van 6 loopt met een raket-ijsje naast een moeder met een kinderwagen.

Ik heb gekozen voor dagdromen in de nacht omdat het a. Lekker loopt en b. Het de luchtigheid van de nacht in mei moet weerspiegelen.
Oud 02-06-2010, 12:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou jojo, gefeliciteerd maar weer Komt er wel een zomerstop met deze wedstrijden, of ga je maandenlang zo door met winnen?
Abzg en ggcy, ook gefeliciteerd!
Oud 02-06-2010, 13:30
Dingaantouwtje
haha, ik denk dat deze wedstrijdenboel nog één maandje doorgaat, en dat we er dan weer mee stoppen De motivatie gaat een beetje achteruit
Oud 02-06-2010, 14:09
Ratatouille
Ratatouille is offline
Ik dacht al dat hij van jou was Volgens mij begin ik je stijl een beetje te herkennen
Gefeliciteerd trouwens! Ook aan alle andere puntwinnaars
Waar is dat weblog (of is het die weblog?) eigenlijk? Ik weet dat hij er is, maar ik heb er nog nooit gekeken

Citaat:
Nou jojo, gefeliciteerd maar weer Komt er wel een zomerstop met deze wedstrijden, of ga je maandenlang zo door met winnen?
Abzg en ggcy, ook gefeliciteerd!
En ik dan? Ik ben ook derde hoor
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 14:15
Dingaantouwtje
In de werkbalk bovenin! Daar heb je Werkstukken/Boekverslagen/Forum/Weblog
Oud 02-06-2010, 14:41
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
En ik dan? Ik ben ook derde hoor
Pardon! Ook jij van harte gefeliciteerd! Iedereen van harte gefeliciteerd! Hulde aan alle deelnemers
Oud 02-06-2010, 14:47
flyaway
flyaway is offline
Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 15:26
Geel
Geel is offline
Congrats Jojo! Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet erg dat jij elke keer wint hoor. Natuurlijk zou ik het wel leuk vinden als ik won, maar jouw gedichten zijn 1erg goed en 2geschikt voor 't weblog! Gefeliciteerd!

Abzg en Ratatouille ook!

Ik vond het verrassend om te horen dat mijn gedicht een beetje slordig (of werd er een ander woorde voor gebruikt?) genoemd werd. Ik zou graag wat uitleg willen. Volgens mij was het vliegweg die het zei.
Oud 02-06-2010, 15:46
flyaway
flyaway is offline
Nou, wat ik bedoelde was dat het wel lijkt alsof je iets wil vertellen, maar het er voor een buitenstaande niet goed uitspringt. Het lijkt dus meer alsof je gevoelens je woorden hebben gekozen en die hebt getypt, in plaats van dat je iets overbrengt en dus wat meer over je woorden nadenkt zodat de lezer het ook kan begrijpen. Snap je?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 15:57
Geel
Geel is offline
Hmm... Ja, ik denk wel dat ik het snap. Het is waarschijnlijk ook wel waar. Het klopt dat ik niet echt over m'n woorden heb nagedacht in de zin van 'hoe komt het over op de lezer?'. Maar dat doe ik volgens mij niet zo heel erg vaak. Alleen maar als m'n gedichten kryptisch beginnen te worden probeer ik het wat duidelijker te maken. Maar als ik het gedicht terug lees zie ik eigenlijk wel dat mijn bedoelingen er niet echt uitpsringen. Dank je (voor je commentaar).
Oud 02-06-2010, 17:40
Bright Blue
Bright Blue is offline
Oh wat leuk. Gefeliciteerd dingaantouwtje! Ik dacht al dat die van jou was.

Ik had niet verwacht dat ik 2e zou worden. Ik vind mijn gedicht eigenlijk helemaal niet zo mooi.

Volgende keer haal ik dingaantouwtje in.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 17:55
Verwijderd
Zo jong en zoveel talent allemaal dat jullie hebben
Ik word bijna jaloers
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 17:56
Verwijderd
Gefeliciteerd allemaal!
En Abzg, goed gedaan . De anderen ook natuurlijk, maar jij wordt echt met elk gedicht dat je post beter
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 09:53
Verwijderd
Ik ben tevreden met de uitslag en jij had echt een goed gedicht Ding daar kan geen brug tegenop!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 10:02
Dingaantouwtje
Oud 03-06-2010, 15:46
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik ben tevreden met de uitslag en jij had echt een goed gedicht Ding daar kan geen brug tegenop!
Brug?
Ik heb echt even naar deze reactie staan staren met het beeld van een ophaalbrug met een poëtische inslag en een hoop frustratie omdat Dingaantouwtje beter was. Dingaantouwtje vs. brug. Nee oké. Ik zal vast wel weer raar zijn.

Maar ik vind het ook mooie gedichten, allemaal eigenlijk wel - wat ik er zo van gelezen heb. Het niveau is hier sowieso hoog, eng hoor. :'D

Gefeliciteerd Dingaantouw!
En de rest natuurlijk ook 'n beetje, aangezien niemand núl punten heeft. ;D
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten