Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2010, 12:51
Robotrent
Robotrent is offline
Hoi allen
Ik werk als invaller op een school. Na de vakantie is de juf waar ik voor inval nog niet beter. Voorgesteld wordt dat dan iemand anders voor die juf gaat invallen (ze hebben formatie over) mag dat of moeten ze mij na de vakantie door laten werken. Ik heb geen contract. Er is een termijn besproken totdat de betreffende juf beter zou zijn.

Dank alvast voor jullie reacties Rob
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2010, 15:10
remy476
remy476 is offline
hoi, ook ik ben een leraar die invaller was op de basisschool ( ik werk nu op de middelbare). Wat ik me kan herinneren is dat als je een vaste vervanger bent je na de zomervakantie kunt blijven. Dit zou betekenen dat je in de vakantie gewoon salaris krijgt (als je minimaal 3(?) weken na de vakantie nog werkt).
Wat ik vaak zie is dat de stichting dat graag voorkomt want dan kost het hun geld. In dat geval kun je gewoon een WW-uitkering aanvragen. Ik acht de kans klein dat je zekerheid krijgt. Alleen als je iets op papier hebt staan kun je wat.
Oud 08-06-2010, 18:14
Balance
Balance is offline
Volgens mij moet je een jaar lang invalwerk hebben gedaan om n aanmerking te komen voor de vaste baan waar Remy het over heeft. Het is dus eerst de vraag of je wel het hele schooljaar invalwerk hebt gedaan voor die juf.
Oud 09-06-2010, 15:33
remy476
remy476 is offline
Er is een verschil tussen een vaste baan of vaste vervanging he

En dat hoeft helemaal geen jaar te zijn.
Oud 09-06-2010, 15:35
remy476
remy476 is offline
Krijg ik in de vakantie doorbetaald?

Dat hangt van een aantal factoren af, zoals de ingangsdatum van uw aanstelling.

Doorbetalen zomervakantieperiode:

Als u op of na 1 maart van het kalenderjaar in dienst komt, krijgt u uitbetaald tot en met de laatste schooldag voor de zomervakantie. Bent u voor 1 maart van het kalenderjaar in dienst gekomen, dan krijgt u in elk geval betaald tot en met 31 juli van dat jaar. Let wel, als u vervangingswerkzaamheden doet, dan is doorbetaling in de periode tussen de laatste schooldag en 31 juli afhankelijk van het feit of de gene die u vervangt in die periode ook nog afwezig is, want geen afwezigheid = geen vervanging = geen betaling.

Komt u in het nieuwe schooljaar terug voor dezelfde vervanging, dan kan het zijn dat u recht heeft op betaling vanaf 1 augustus. Alleen als u vervanging ten minste nog 2 maanden duurt (m.a.w. duurt tot in oktober) heeft u recht op betaling vanaf 1 augustus. Het kan daarom zijn dat u in eerste instantie vanaf de 1e schooldag betaald wordt, omdat dan vaak nog niet bekend is of degene die u vervangt nog ten minste 2 maanden afwezig is. Als dit wel bekend is, zal betaling meestal direct vanaf 1 augustus plaatsvinden.

Als u als nieuw personeelslid wordt aangesteld in het nieuwe schooljaar is het volgende van belang. Betaling vanaf 1 augustus kan alleen dan plaatsvinden als u in het voorgaande schooljaar salaris heeft ontvangen uit een onderwijsbetrekking in de maanden juni en juli. Anders gaat uw aanstelling pas op de eerste werkdag van het nieuwe schooljaar in.

bron: http://baop.oo.groningen.nl/Veelgestelde%20vragen/
Reageren

Regels voor berichten