Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2010, 15:36
Mandje002
Mandje002 is offline
Ja, ik ben er een! Het is super vervelend maar ik heb nooit geweten wat voor opleiding/werk ik wilde gaan doen en nu weet ik het nog steeds niet!

Ik wil dolgraag in september naar het HBO om daar een leuke/interessante studie te volgen maar welke? Na zo ongeveer alle beroepskeuzetests gemaakt te hebben(waar steeds weer wat anders uitkwam) ben ik ten einde raad

Hopelijk heeft iemand hier een paar handige tips, waardoor ik toch een keuze kan maken.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2010, 16:41
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Misschien kun je eerst iets vertellen over je interesses en waar je goed en juist niet goed in bent.

Wil je graag buiten werken, met je handen, met mensen, met dieren, met kinderen, met ouderen, met cijfertjes, met taal.... Dat soort dingen is wel handig om te weten voor ons.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 18:55
Verwijderd
Je hebt op verschillende hogescholen en universiteiten Last Minute Dagen, voor mensen die het écht nog niet weten. Mocht je te laatzijn of het niet weten, er is ook een mogelijkheid voor een orientatiejaar. (www.orientatiejaar.nl)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 21:25
Stff
Stff is offline
Ben je erg aan het twijfelen over een studie binnen een bepaalde richting of heb je nog helemaal geen idee welke richting je uit wilt?

Wat waren de uitkomsten van de testen die je hebt gedaan, zat mensen hier met vele verschillende opleidingen die jouw meer kunnen vertellen over de opleidingen.
Oud 11-06-2010, 16:01
Moow17
Moow17 is offline
Je hebt ook het Waterink Instituut in Amsterdam, waarbij je van 9 tot 4 allerlei testen gaat maken. Testen over je persoonlijkheid, maar ook bijv. inzicht en spelling. Ook is er tussendoor een gesprek met een psycholoog. Na de test ga je weer naar die psycholoog (en komen je ouders/verzorgers er bij) en gaan ze de 'eindresultaten' bespreken. Waar je wel en niet goed in bent, waar je interesses liggen, wat voor type je bent, enz. Hij noemt dan ook een paar mogelijke goed passende opleidingen op. Ongeveer een week later krijg je nog een schriftelijk verslag thuis gestuurd.. het heeft mij wel geholpen!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 15:56
bigtris
bigtris is offline
Als je er niet uit komt met die testen omdat ze geen ruimte geven voor vragen kan je vaak op de hogeschool zelf terecht. Binnen de Haagse Hogeschool kan je met een decaan een studiekeuze maken, daar kan je dan ook meteen met je vragen terecht. Een tip is ook om een paar studiegidsen aan te vragen, daar staat van de meeste opleidingen een beschrijving in waardoor je misschien wel affiniteit herkent met een opleiding. De naam zegt vaak niet genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten