Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2010, 16:57
Gekkie234
Gekkie234 is offline
Mijn beste vriendin en ik zijn hecht, echt heel close. Ik ben student en woon op kamers, en zij is een stuk ouder (meer dan 10 jaar) en werkt en woont alleen. We zijn dus allebei best eenzaam (Allebei single. Zij net uit een relatie met een man en ik uiteindelijk toch niet meer in een relatie met een jongen die ik leuk vond).

We zijn elke dag bij elkaar over de vloer, voor de gezelligheid, en ik logeer heelvaak bij d'r. We delen echt alles met elkaar, hebben geen geheimen voor elkaar. We zijn allebei door hele moeilijke periodes gegaan en helpen elkaar daar nogsteeds in.

Maar, we vinden het ook heel fijn om samen op haar bank te liggen voor de tv, knuffelen, een arm om elkaar slaan, elkaars handen vast te houden. Dit doen we natuurlijk alleen thuis. We zijn niet lesbisch or bi en hebben verder ook helemaal geen seksueel kontakt en willen dat ook niet.

Maar we vroegen ons wel af of het eigenlijk wel "normaal" is om zo zooo hecht te zijn met je beste vriendin.

Ik heb hier verder heel weinig famillie, geen ouders/broers/zussen. Dus ik zie haar als een soort van grote zus, zij mij als haar zusje...

Maar wat vinden jullie? Als jullie zoiets zouden zien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2010, 17:44
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Wat maakt het uit wat wij ervan zouden vinden als jullie het allebei fijn vinden? Ik ben ook hecht met mijn beste vriendin zonder dat ik haar heel veel zie, maar ook dat kan en dat is ook prima. Iedere vriendschap is anders, jullie doen niemand kwaad en jullie voelen je er (neem ik aan) allebei prettig bij. Dus wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 17:52
Gekkie234
Gekkie234 is offline
Nou jah er is ook niks ergs aan, maar we vroegen ons gewoon af of er meerdere waren die dat deden.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 18:21
Oezem
Oezem is offline
Ach, ik ken ook mensen die samen met hun beste vriendin douchen omdat het sneller is dan op elkaar wachten bijv. of die zoenen met vriendinnen omdat het kan. Ik denk niet dat je je er erg veel zorgen over moet maken.
Oud 05-06-2010, 19:51
Volk
Volk is offline
Ik vind wat je beschrijft heel normaal klinken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 09:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Maar we vroegen ons wel af of het eigenlijk wel "normaal" is om zo zooo hecht te zijn met je beste vriendin.
Tsja, wat is normaal?
Ik vind het zelf niet raar klinken, eerder fijn! Dat je zo'n intense relatie hebt met iemand waar je altijd op kunt bouwen en waar je (zo te lezen) allebei met hetzelfde gevoel in staat. Prijs je gelukkig

Ik heb zelf niet zo'n hechte vriendschap met één persoon zoals jij beschrijft. Maar die losse onderdelen (logeren, knuffelen, tegen elkaar aanliggend tv kijken, hand vast houden) doe ik ook met sommige vriendinnen
Oud 06-06-2010, 10:50
Verwijderd
Citaat:
we vinden het ook heel fijn om samen op haar bank te liggen voor de tv, knuffelen, een arm om elkaar slaan, elkaars handen vast te houden.
Het zal wel zijn omdat ik een jongen ben, maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat je het fijn vindt om dat te doen met iemand van je eigen geslacht als je hetero bent.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 11:01
Em.
Em. is offline
Citaat:
Het zal wel zijn omdat ik een jongen ben, maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat je het fijn vindt om dat te doen met iemand van je eigen geslacht als je hetero bent.
Nou, ik wel.
Knuffelen is gewoon fijn, zo op z'n tijd. Ik weet niet of het verschil maakt of je 'n jongen bent, het zal iets raarder gevonden worden tussen 2 vrienden - maar dan nog.

Lijkt me geen enkel probleem! Fijn juist dat je zo'n goede band met je vriendin hebt! (;
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 11:22
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ach ik geef mijn goede vrienden ook wel eens een knuffel als het wat minder goed met ze gaat, ik vind er niet veel vreemds aan hoor.
Oud 06-06-2010, 17:06
giftig kevertje
giftig kevertje is offline
Ik heb een vriendinnetje waarmee ik altijd hand in hand fiets en ik zie dat toch echt als een vriendschap en niets anders. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt
Oud 06-06-2010, 18:44
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Nou, ik wel.
Knuffelen is gewoon fijn, zo op z'n tijd. Ik weet niet of het verschil maakt of je 'n jongen bent, het zal iets raarder gevonden worden tussen 2 vrienden - maar dan nog.

Lijkt me geen enkel probleem! Fijn juist dat je zo'n goede band met je vriendin hebt! (;
Het ligt niet aan 't geslacht, ooit gezien wat voetballers doen als er een doelpunt is gescoord? Tis dat je niet meer je shirt mag uittrekken ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten