Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2010, 19:35
Douwee
Douwee is offline
Hai!

Ik zou graag wat willen doen met het organiseren van allerlei evenementen, van partyplanner van je buurman tot festivals als lowlands.

Uiteraard zijn er allerlei studies voor maar eerlijk gezegd kan ik er maar een zeer gering aantal terugvinden. Zeker in Amsterdam, waar ik graag wil studeren.

Nu is mijn vraag of jullie meer weten over zo'n dergelijke of gelijkwaardige studie waar je ongeveer hetzelfde leert?!

TIO is helaas beetje boven m'n budget..

Iemand ideeën?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2010, 19:53
MiBe
MiBe is offline
Vrijetijdsmanagement aan Hogeschool InHolland. Houd er wel rekening mee dat dit soort studies vaak als nietszeggend worden beschouwd en dat het lastig is werk te vinden in die sector.
Oud 18-07-2010, 20:04
Douwee
Douwee is offline
Hoe bedoel je als nietszeggend beschouwd worden? Door werkgevers?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 01:58
MiBe
MiBe is offline
Ja, blijkbaar is het algemeen kennisniveau van afgestudeerde vrijetijdsmanagement studenten lager dan die van andere HBO-opleidingen. Hoor er in ieder geval niet vaak iets positiefs over en ken verschillende mensen die die opleiding gevolgd hebben.
Oud 24-07-2010, 14:33
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Een vriendinnetje van mij had dezelfde wens en doet nu (international) Media & Entertainment Management aan de Inholland Den Haag, misschien is dat wat?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 16:00
MiBe
MiBe is offline
Die opleiding heb je volgens mij een stuk meer aan maar is wel heel wat anders dan de richting die de TS hier beschrijft.
Oud 24-07-2010, 17:59
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
De opleiding is wel breder ja, maar er zit ook eventmanagement in en die vriendin focust op muziekfestivals organiseren (en bandmanagement, maar dat ook als hobby).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 23:28
Douwee
Douwee is offline
Ik zal die eens gaan bekijken! Bedankt!

Iemand anders nog tips?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 22:08
Stff
Stff is offline
Je hoeft niet direct iets te gaan studeren dat direct met event management te maken heeft, met een wat algemenere opleiding kan je er ook komen, komt uiteindelijk toch neer op een sollicitatie

verder, ga vooral NIET naar InHolland, het is echt een bagger school, organisatorisch klopt er weinig van en ook kwalitatief is het niet best
Oud 26-07-2010, 22:16
MiBe
MiBe is offline
InHolland is inderdaad meerdere keren negatief in het nieuws geweest afgelopen jaar. Verder is er op dat gebied echter vrij weinig te vinden in Amsterdam heb ik het idee...
Oud 26-07-2010, 22:28
Verwijderd
IEMES op de Fontys in Tilburg is ook nog een optie.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 22:29
MiBe
MiBe is offline
Ach, scheelt maar 110km
Oud 26-07-2010, 22:43
Verwijderd
Moet toch te doen zijn .
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 22:49
MiBe
MiBe is offline
Dan zou ik wel voor een fiets met versnellingen gaan
Oud 27-07-2010, 16:43
Douwee
Douwee is offline
Haha ja dat is toch wel beeeeetje uit de richting

Maar stff, wat voor idee heb je bij een wat algemenere opleiding? In welke richting moet ik dan denken?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 11:26
Stff
Stff is offline
Afgelopen 10 jaar ofzo zijn in het HBO veel nieuwe studierichtingen bij gekomen die veel op bepaalde terreinen zijn toegespitst, studies als vrijetijdsmanagement en eventmanagement zijn studies afgeleid van studies als commerciele economie (CE) en management economie en recht (MER).

Veel van de nieuwe studierichtingen zijn meer gecreeerd zodat de HBO scholen zich konden onderscheiden van de rest dan dat de studenten zich echt kunnen onderscheiden, de diploma's zijn dan wel HBO niveau maar als er echt waarde aan wordt gehecht in het bedrijfsleven is de vraag.

Mijn advies is dan om een algemenere CE opleiding te doen en dan voor stages te solliciteren bij de evenementen organisatoren.
Reageren

Regels voor berichten