Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2010, 17:15
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik heb samen met mijn vriend een appartement op het oog, van ongeveer 100m2
Nu vragen ze daar per maand voor water en gas samen 170 euro. Nu lijkt mij dit erg veel, en ik dacht eigenlijk dat je met z'n 2e maar ongeveer aan de helft zou komen.

maar voor degene die hier op zichzelf wonen, hoeveel betalen jullie aan gas,water en elektra, en hoe groot wonen jullie?, want kan me voorstellen hoe groter het is hoe meer je verbruikt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2010, 17:34
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Hoi,

Het Nibud heeft een handig overzichtje met gemiddelde bedragen die je kwijt bent voor gas, water en elektra: http://www.nibud.nl/uitgaven/wat-kost/energie.html.
Misschien heb je daar wat aan. Ik heb even de bedragen voor een 2-pers huishouden in een flat bij elkaar op geteld. Gemiddeld zou je per maand 123 euro kwijt zijn.
Zit gas, water en elektra bij je huur inbegrepen als vast bedrag voor je huurbaas? Bekijk goed of het een voorschot is. Dan kun je aan het einde van het jaar nog geld terug krijgen als blijkt dat je veel minder per maand hebt verstookt. Misschien zat er iemand voor jou in het huis die heel veel gas en elektra verbruikt, waardoor het voorschotbedrag relatief hoog is.
Je kunt de verhuurder vragen of je niet zelf voor een energieleverancier kunt kiezen. Dan kun je zelf kiezen welke je wilt en heb je ook zelf je eigen kosten in de hand. Succes!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 17:44
Lotte^^
Lotte^^ is offline
De huur is een vast bedrag, daarbovenop komt dan de gas en water als 170 euro, en daar boven op nog de elektriciteit.
Nou denk ik zelf dat wij gas en water onder gemiddeld gebruiken, en elektriciteit boven gemiddeld, omdat mijn vriend en ik allebei als hobby wel iets met computers hebben staan hier altijd 5 a 10 computers constant aan.

Zoals ik het op die site zie is 170 euro per maand aan alleen gas en water erg hoog, maar het zou kunnen dat het een voorschot is. Dat ga ik is even navragen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 19:16
Balance
Balance is offline
Ik heb een matig geïsoleerde hoekwoning van ongeveer 60m2 en betaal maandelijks 75 euro aan gas, 25 euro aan electra en 20 euro aan water. Het is een voorschot en ik woon er pas een half jaar, dus ik weet niet of het uiteindelijk juist te ruim of te krap zal blijken. Mijn voorganger had aan dit bedrag genoeg.

Kijk niet alleen naar de grootte van een huis, maar kijk ook naar positie en isolatie. Een hoekwoning of -appartement krijgt meer kou binnen, terwijl een appartement met buren aan alle kanten als voordeel heeft dat het ingepakt zit. En enkelglas ramen laten natuurlijk ook meer kou binnen.
Oud 30-05-2010, 19:28
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Als het nu geen voorschot is, zou ik wel vragen, waar de verhuurder het bedrag op baseert. Hij moet het kunnen aantonen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 17:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een begane grond appartement (twee kamers) van ongeveer 40m2, dubbel glas, redelijk geisoleerd, buren naast en boven me. Ik woon er zelf en de helft van de tijd met m'n vriend. Aan gas en elektra betaal ik 65 euro per maand, aan water 10 euro per maand. Ik denk dat dit wel een beetje aan de lage kant is, hiervoor betaalde ik 80 euro per maand aan gas en elektriciteit maar mijn voorschot is bijgesteld (en heb ik zelf nog iets opgehoogd).
Oud 01-06-2010, 21:49
Adore
Adore is offline
Ik woon in een nieuwbouwappartement met een zeer goede isolatie (label A of B), 50m2. Mijn appartement is omgeven door andere appartementen en mijn woonkamer is op het zuid-oosten.
Omdat ik de eerste bewoner ben, is (voor mijn gevoel lukraak) een eerste termijn voor me vastgesteld. Dit was €144,-. Ik ben hier in november komen wonen. Mijn werkelijke verbruik was tot en met februari €49,- (dit is natuurlijk geen perfecte berekening, want dit is maar over 3 maanden). Met mijn jaarnota kreeg ik zoveel geld terug dat ik twee maanden geen energie hoefde te betalen en nog geld toe kreeg ook. Omdat ik het nieuw vastgestelde termijnbedrag nogmaals veel te hoog vond, betaal ik nu €113,-. Nog teveel voor de ruimte en mijn verbruik, helaas.

Van het water heb ik nog niets vernomen, ga maar eens contact opnemen!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 21:20
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik heb het ook nog is even nagevraagd. maar die 170 euro is inclusief elektriciteit. ik dacht dat het alleen om gas en water ging. Dit scheelt al wat, en het is een voorschot.
Het gaat om 100m2 en er zit geen woning meer boven. Wel aan beide kanten ernaast. Nou lijkt het me nog wel wat aan de hoge kant, maar zolang het een voorschot is maakt me dat niet zoveel uit Helaas komt dit appartement pas in december vrij, dat wordt nog een half jaartje wachten xD
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 23:22
arPos
arPos is offline
gas is aardig gestegen laatst (vertraagd marktmechanisme)
Oud 09-06-2010, 21:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Van het water heb ik nog niets vernomen, ga maar eens contact opnemen!
Mijn ervaring met water is dat die afrekening pas na een heel verbruiksjaar komt. Als je er sinds november woont dus ergens rond die tijd.
Reageren

Regels voor berichten