Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2010, 17:21
mn*
mn* is offline
hallo mensen!
Ik zit hier met een onzekere gevoel. Waarom heb ik nu al grijze haren? Ik ben pas 15!
Echt. ik wist al heel lang dat ik grijze haren heb, maar laatste tijd ontdek ik er heel veel grijze haren. (meer dan 20 geloof ik )
Soms is het grijze gedeelte bij de wortel en soms in het midden van een haartje. Echt raar
Ik word hierdoor heel onzeker van, ik heb nog donker kleur haar ook. Ik ben egt bang dat ik over een paar jaar allemaal grijze haren heb. Kan het trouwens liggen aan je eetgewoonte? Want ik eet geen vlees en ook nauwelijks groente.
Heb je dit probleem ook? Wat moet ik doen, help! (zeg niet dat ik mijn haren moet verven, want dat wil ik nieeeeeee )

Is het normaal als ik voor dit probleem naar de huisarts ga?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 17:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Misschien moet je je niet zo druk maken. Het zijn maar grijze haren

Maar goed, ik eet ook geen vlees en ik heb nergens last van. Maar goed, ik verf mijn haar elke maand een andere kleur dus ik zou het eigenlijk niet eens weten.

Ik zou het eens even met je moeder overleggen, misschien had zij het ook wel en heeft ze een geniaal huis-tuin-en-keukenmiddeltje voor? Of als je een zus hebt, met haar erover praten? De huisarts kan er volgens mij weinig aan doen, namelijk.
Oud 28-04-2010, 18:38
mn*
mn* is offline
Citaat:
Misschien moet je je niet zo druk maken. Het zijn maar grijze haren

Maar goed, ik eet ook geen vlees en ik heb nergens last van. Maar goed, ik verf mijn haar elke maand een andere kleur dus ik zou het eigenlijk niet eens weten.

Ik zou het eens even met je moeder overleggen, misschien had zij het ook wel en heeft ze een geniaal huis-tuin-en-keukenmiddeltje voor? Of als je een zus hebt, met haar erover praten? De huisarts kan er volgens mij weinig aan doen, namelijk.
umm... vind je dat egt niet erg? Ik bedoel ik ben toch nog te jong voor grijze haren? Een meisje uit mijn klas zag een grijze haar en zij kwam egt stom over.
Ik heb ook tegen mijn moeder en zus verteld over die grijze haren, maar ze kunnen me alleen maar troosten. Mijn moeder denkt wel dat het door mijn eetgewoonte komt, omdat ik zei dat ik op internet heb gelezen dat vergrijzing kan komen door vitaminen tekort/ondervoeding, dus ze zei dat ik misschien naar de apotheek tabletten moet gaan halen. Maarja, ze denkt dat alleen omdat ik zei dat het misschien door vitaminentekort komt, wat als dat niet zo is. Ik ga egt geen vitaminetabletten nemen, want daar word je toch dik van (?)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 20:36
Geel
Geel is offline
Omg, je wil je haren niet verven, je wil ook geen vitaminetabletten nemen, wat wil je er dan aan doen??
Zelf weet ik niet zo goed waarom je al grijze haren hebt.
Sarah naamzoek.
Oud 29-04-2010, 00:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
umm... vind je dat egt niet erg? Ik bedoel ik ben toch nog te jong voor grijze haren? Een meisje uit mijn klas zag een grijze haar en zij kwam egt stom over.
Ik heb ook tegen mijn moeder en zus verteld over die grijze haren, maar ze kunnen me alleen maar troosten. Mijn moeder denkt wel dat het door mijn eetgewoonte komt, omdat ik zei dat ik op internet heb gelezen dat vergrijzing kan komen door vitaminen tekort/ondervoeding, dus ze zei dat ik misschien naar de apotheek tabletten moet gaan halen. Maarja, ze denkt dat alleen omdat ik zei dat het misschien door vitaminentekort komt, wat als dat niet zo is. Ik ga egt geen vitaminetabletten nemen, want daar word je toch dik van (?)
Ja, te jong. Ik heb een vriend die net kanker heeft gehad. Dus je bent nergens te jong voor, in principe. (Dan heb ik het uiteraard over dingen die je overkomen, niet dingen die je zelf in de hand hebt.)

Hoe iemand overkomt, heeft niks te maken met grijze haren, maar hoe je bent en doet. Dat jij je ZO druk maakt over grijze haren, komt bij mij echt stom over

Ja, of het daaraan ligt, weet ik dus echt niet, maar ik ben al 5 jaar vegetariër en ik heb nog nooit een grijze haar kunnen ontdekken (ook niet in mijn uitgroei). Vitaminegebrek heb ik ook wel eens, dus dat is het volgens mij ook niet hoor. En anders eet je toch gewoon groenten en fruit?

Dat je van vitaminepillen dik wordt, heb ik nog nooit gehoord, dat zal wel tussen je oren zitten. Vitaminen zijn juist goed voor je. Weet je waar je dik van wordt? Chips, patat, kaasbroodjes, tosti's, mayonaise, snoep, koek, chocola, dipsaus, cola.. Basicly alles wat je eet, maar dat is de bedoeling van voedsel, over het algemeen
Vitaminepillen hoef je je volgens mij geen zorgen over te maken
Oud 29-04-2010, 05:02
WAT
WAT is offline
Citaat:
Ik ga egt geen vitaminetabletten nemen, want daar word je toch dik van (?)
als je geen vitamines eet, geen vlees en groente/fruit eet, hoe leef je dan?
want als je zo door gaat word je niet alleen grijs maar gaat het ook uitvallen net zoals je tanden en stoppen je organen met werken.....
is dat het allemaal waard?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 08:26
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Iemand die vroegen bij mij op de basisschool zat had zegmaar een plekje van een centimeter of 5 grijs haar. Dat is een pigmentvlek-iets op je haar. Heb jij dat ook, dat de haren op één plek zitten, of zijn ze verspreid?
Oud 29-04-2010, 11:57
mn*
mn* is offline
Citaat:
Ja, te jong. Ik heb een vriend die net kanker heeft gehad. Dus je bent nergens te jong voor, in principe. (Dan heb ik het uiteraard over dingen die je overkomen, niet dingen die je zelf in de hand hebt.)

Hoe iemand overkomt, heeft niks te maken met grijze haren, maar hoe je bent en doet. Dat jij je ZO druk maakt over grijze haren, komt bij mij echt stom over

Ja, of het daaraan ligt, weet ik dus echt niet, maar ik ben al 5 jaar vegetariër en ik heb nog nooit een grijze haar kunnen ontdekken (ook niet in mijn uitgroei). Vitaminegebrek heb ik ook wel eens, dus dat is het volgens mij ook niet hoor. En anders eet je toch gewoon groenten en fruit?

Dat je van vitaminepillen dik wordt, heb ik nog nooit gehoord, dat zal wel tussen je oren zitten. Vitaminen zijn juist goed voor je. Weet je waar je dik van wordt? Chips, patat, kaasbroodjes, tosti's, mayonaise, snoep, koek, chocola, dipsaus, cola.. Basicly alles wat je eet, maar dat is de bedoeling van voedsel, over het algemeen
Vitaminepillen hoef je je volgens mij geen zorgen over te maken
Jaa sorry, ik ben ook maar een mens. Als grijze haren voor jou niets ergs is, beteknt niet dat iedereen dat ook vindt. Ik ben gewoon te jong voor die grijze haren, als ik nou in de 30 ofsoe ben, zou ik er niet zo druk om maken.

Citaat:
als je geen vitamines eet, geen vlees en groente/fruit eet, hoe leef je dan?
want als je zo door gaat word je niet alleen grijs maar gaat het ook uitvallen net zoals je tanden en stoppen je organen met werken.....
is dat het allemaal waard?

ik eet wel normaal hoor, Alleen eet ik voedsel die geen vlees zijn, maar vleesvervangers. Ik eet wel groenten en fruit, maar niet heel veel. Ik heb geprobeerd om veel groente te eten, maar ik vind het niet lekker, misschien ga ik het toch nog eens proberen

Citaat:
Iemand die vroegen bij mij op de basisschool zat had zegmaar een plekje van een centimeter of 5 grijs haar. Dat is een pigmentvlek-iets op je haar. Heb jij dat ook, dat de haren op één plek zitten, of zijn ze verspreid?
helaas, die grijze haren bij mij zijn hier en daar te vinden.

Laatst gewijzigd op 29-04-2010 om 11:59. Reden: 3dubbel
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 12:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Jaa sorry, ik ben ook maar een mens. Als grijze haren voor jou niets ergs is, beteknt niet dat iedereen dat ook vindt. Ik ben gewoon te jong voor die grijze haren, als ik nou in de 30 ofsoe ben, zou ik er niet zo druk om maken.

ik eet wel normaal hoor, Alleen eet ik voedsel die geen vlees zijn, maar vleesvervangers. Ik eet wel groenten en fruit, maar niet heel veel. Ik heb geprobeerd om veel groente te eten, maar ik vind het niet lekker, misschien ga ik het toch nog eens proberen

helaas, die grijze haren bij mij zijn hier en daar te vinden.
Als je 30 bent, vind je het ook kut.

En als je nou probeert om een beetje te experimenteren met groenten? Doe ik ook Ik vind sperzieboontjes niet echt bijzonder, maar met een beetje zout is het lekker. Ik lust geen spinazie, maar wel á la creme. Prei á la creme is ook lekker. Ik weet niet of je wel eens postelein hebt gegeten? Dat is maar een paar maanden in Nederland, maar dat is een beetje zoetig, erg lekker en ook erg gezond. Je kan natuurlijk ook, als je broccoli en bloemkool saai vindt, een kaassausje erover heen doen? Vind ik ook veel lekkerder. Doperwtjes kun je met een beetje appelmoes eten.

Die dingen van Valess (ja die dure) zijn ook goed voor je. Die schnitzel en die mediterraanse zijn lekker, als je ervan houdt, is die met kaas erin ook lekker. Probeer ook groenteburgers te eten waar ook echt groente in zit, die van de AH bijvoorbeeld. Daar zitten erwtje en stukjes mais in

En als fruit kun je natuurlijk wel wat verzinnen. Aardbeien met suiker/slagroom, zoete druiven, mandarijntjes, banaantje met suiker, gemengd fruit van de AH (in zo'n plastic bakje), stukjes of schijfjes ananas uit een blikje (dat is echt lekker voor tussendoor!), als je geen sinaasappelen lust om te eten, zoals ik, kun je ook gewoon sinaasappelsap drinken.. Zo kan ik nog wel even doorgaan

Zoals je ziet, heb je genoeg dingen om te proberen, gewoon even kijken wat je wel en niet lekker vindt en hoe dan wel. Hoop dat het je helpt. Als het aan je eetgedrag ligt dan hè.
Oud 29-04-2010, 13:06
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Zo te zien zijn er al genoeg oplossingen, misschien is het wel genetisch bepaald.
Je kunt toch ook je haar gewoon verfen/verven? ik verf mijn haar zowat elke twee weken!
lijkt me wel kut trouwens.
Oud 29-04-2010, 13:29
Henck
Henck is offline
Tondeuse
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 15:12
Miekje*
Miekje* is offline
Het komt vaker voor om vroeg grijs te worden, een vriendin van mij moest ook al haar haar verven vanaf haar 17e omdat het grijs werd. Verven lijkt me de beste optie, of vraag je kapper om een oplossing.
Oud 29-04-2010, 17:28
mxshaun
mxshaun is offline
Er bestaan véél oorzaken voor het voortijdig grijs worden van het haar. Ziekte, stress, arme voeding/vitamine- en mineraaltekort en sommige medische behandelingen kunnen állen verantwoordelijk zijn voor het grijs worden van het haar. Het kan óók gewoon in de genen zitten dat je haar op precies dit tijdstip in je leven grijs wordt. Als je denkt dat er een kans bestaat dat het niet erfelijk is, zou je bést overwegen om naar je dokter of dermatoloog te gaan en met hem bespreken wat de mogelijke oorzaken van jouw grijze haren zouden kunnen zijn. Als je niet aan een medisch probleem of een voedingsprobleem denkt, dan is je béste toevlucht een haarkleuring.

En daarnaast, vitamines wordt je niet dik van. Je hebt ze nodig en wat je teveel binnen hebt gekregen plas je weer uit
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 15:39
Verwijderd
Ach die had ik al toen ik 12 was
Maar waar word je zo gek van dan?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 21:06
Sleepwalker³²
Sleepwalker³² is offline
Je hoeft je echt niet zo druk te maken over grijs haar de ene heeft meer dan de andere.
Ik heb ook al een paar grijze haartjes en da hoor ik ook vaak.
Dus maak je geen zorgen over en als je tog blijft piekeren kan je als het bij je ouders niet helpt naar de huisarts ofzo gaan voor meer informatie.
Oud 26-05-2010, 11:39
Jolandaap
Jolandaap is offline
Hoi,
Ik heb geloof ik sinds mijn 8e een lokje grijs haar.
Dit kwam doordat ik een wondje had op mijn hoofd en ik zat er steeds aan. Op een gegeven moment had ik gewoon echt een stukje, haast een brokje hoofdhuid los zitten en ik heb het er weer ingeduwd en daarna niet meer aan gezeten uit angst dat ik een kaal plekje zou krijgen ofzo.
Een paar maanden later, het wondje was al genezen, bleek mn haar op dat plekje te verkleuren, een soort donkergrijs. Ik knipte het af, alleen dat lokje, en deed mn haar in een zijscheiding zodat het niet opviel.
Iets van 5/6 jaar later liet ik het groeien en uiteindelijk ben ik het gaan verven, elke maand als ik zie dat het nodig is doe ik dat. Het voelt wel iets stugger en ik vind de kleur veel minder mooi dan mijn echte bruine haarkleur, maar het moet maar. Alleen mn moeder weet hiervan omdat ik mij toch wel schaam voor dit, en ik weet niet eens of zij mij wel serieus neemt omdat ik het slechts 1 keer kort heb laten zien nog voor ik het wou verven.
Het grijs worden van je haar ligt aan de doorbloeding van je haarvaten, daar heb je vast wel pilletjes voor, maar dat zal echt niet genoeg werken. Er zijn trouwens veel meer mensen die al vroeg grijs haar hebben dan je denkt. Als het te erg wordt zou ik het dus gewoon verven, misschien eerst met een uitspoelbare variant.
Good luck with it!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 10:45
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Een vriend van mij had tijdens zijn examens opeens allemaal grijze haren maar da was van de stress. Is dat misschien een oorzaak? Oh en als je nu je heel erg druk gaat maken om die paar grijze haren wordt het alleen maar erger natuurlijk
Die grijze haren zeggen niet zo veel. Meer fruit en groente eten kan in elk geval geen kwaad.
Oh en zo'n plukje grijs haar van een wondje ofzo vind ik stiekem altijd wel iets charmants hebben.
Oud 02-06-2010, 17:20
Geriananas
Geriananas is offline
Als je toch donker haar hebt en het er maar een paar zijn kun je er ook gewoon waterproof mascara op doen op de dagen dat je echt geen grijs haar wil.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 21:29
Flavia
Flavia is offline
Misschien maak je je te veel zorgen om iets.
Doe rustig en neem vrij tijd en ontspanning
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 13:35
degenenaastje
degenenaastje is offline
ej je had het over grijze haren mischien heb je een soort pigment vlek op je hoofd waardoor je op een plek allemaal grijze haren hebt ik zou even langs de dokter gaan mischien krijg je er ene pilletje voor ofso.....
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten