Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2010, 21:07
sean_b
sean_b is offline
Dag scholieren.nl lezers,

Ik moet even mijn frustratie kwijt over project georiënteerd onderwijs, wat een DRAMA.
Momenteel zit ik in de propedeutische fase van een informatica opleiding, bij deze opleiding worden er heel veel "leertaken" geïntroduceerd, deze moet je dan met je "project groep" uitwerken.

Velen die deze soort onderwijs volgen zullen al wel begrijpen waar ik heen wil, namelijk wat te doen aan groepsgenoten die eigenlijk niet het benodigde niveau bezitten om een goede bijdrage te leveren aan de leertaken.

Ik ben februari instroom, dus heb er nu bijna een half jaar opzitten, tot noch toe heb ik al mijn punten gehaald, (%60 = groepswerk) dit heb ik voor elkaar gekregen niet door samenwerken, maar zelf oeverloos programmeren en werken, 1 thema lang heb ik werkelijk AL het programmeer werk gedaan.

Het probleem is niet dat ik mijn groepsgenoten geen werk toe wil delen, maar het probleem is dat het werk wat ik ze toedeel niet af komt, omdat ze niet kunnen programmeren (of zetten niet genoeg door), waardoor ik dan alsnog al het werk doe (omdat ik me punten wil halen!!).

Dus bij deze mijn vraag, hoe gaan jullie hier mee om ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2010, 23:54
Verwijderd
Ik zit op het MBO, maar ik kan me wel vinden in jou verhaal. Wij werken namelijk ook met projecten, dat noemen ze op het mbo "projectmatig werken".

Ik heb in bijna elk project 90% alles gedaan. Heel erg dramatisch dus. Hoe ik ermee omga? Ik doe me ding, laat hen doen wat ze willen doen. Vroeg of laat krijgen ze er toch gezeik mee. Aan elke project periode zit een pvb, proef van bekwaamheid, halen zij dat niet, tjah.....
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 09:06
sean_b
sean_b is offline
Ja, met een pvb krijgen ze dan inderdaad hun trekken wel thuis.
Het probleem is bij ons, dat de tentamen stof weinig tot geen relatie heeft met de leertaken.

Dus als ze een voldoende halen voor de leertaken, ook al snappen ze er niets van, kunnen ze gewoon op dezelfde voet verder gaan. Alhoewel ik al wel vernomen heb dat volgend jaar het 2e thema wel ingericht is om dat soort mensen er uit te werken, er is dus nog hoop.

Ik had dit ook niet verwacht, toen ik de overstap van MBO naar HBO maakte, ik had verwacht dat de meeste studenten erg gemotiveerd zouden zijn, blijkbaar heb je op ieder niveau slackers.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 19:04
Verwijderd
Ik ken dit van enkele HBO studenten. Vrijwel allemaal hebben ze hiermee te maken. Ik zou zeggen informeer je docent, maak niet een ander zijn werk zodat hij inziet dat hij het fout heeft gedaan en laat vooral merken dat je het niet tolereert.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten