Dag scholieren.nl lezers,
Ik moet even mijn frustratie kwijt over project georiënteerd onderwijs, wat een DRAMA.
Momenteel zit ik in de propedeutische fase van een informatica opleiding, bij deze opleiding worden er heel veel "leertaken" geïntroduceerd, deze moet je dan met je "project groep" uitwerken.
Velen die deze soort onderwijs volgen zullen al wel begrijpen waar ik heen wil, namelijk wat te doen aan groepsgenoten die eigenlijk niet het benodigde niveau bezitten om een goede bijdrage te leveren aan de leertaken.
Ik ben februari instroom, dus heb er nu bijna een half jaar opzitten, tot noch toe heb ik al mijn punten gehaald, (%60 = groepswerk) dit heb ik voor elkaar gekregen niet door samenwerken, maar zelf oeverloos programmeren en werken, 1 thema lang heb ik werkelijk AL het programmeer werk gedaan.
Het probleem is niet dat ik mijn groepsgenoten geen werk toe wil delen, maar het probleem is dat het werk wat ik ze toedeel niet af komt, omdat ze niet kunnen programmeren (of zetten niet genoeg door), waardoor ik dan alsnog al het werk doe (omdat ik me punten wil halen!!).
Dus bij deze mijn vraag, hoe gaan jullie hier mee om ?
|