Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2010, 13:51
paramania
paramania is offline
Beste forummers

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben een informatiekundestudent aan de Universiteit Utrecht. Ik ben momenteel bezig met afstuderen op mijn bachelor. Ik heb dit topic geopend omdat ik op zoek ben naar respondenten.

Het onderzoek waar ik jullie voor zou willen uitnodigen gaat over fora. In fora wordt steeds meer gebruik gemaakt van zogenaamde waarderingsmethoden. Dit zijn technieken om gebruikers de mogelijkheid te geven andere te beoordelen. In mijn fictieve fora gecreëerd in mijn website wordt ook gebruik gemaakt van verschillende methoden. Als je deelneemt zal meer uitleg gegeven worden en kun je ook zien op welke manier de methoden zijn toegepast.

Via onderstaande link kunt u deelnemen aan het onderzoek.

Bacheloronderzoek.nfshost.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2010, 14:00
brands
brands is offline
Done
Oud 26-05-2010, 15:14
AzN
AzN is offline
Citaat:
Done
Oud 26-05-2010, 18:51
Verwijderd
Ingevuld.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 20:27
paramania
paramania is offline
bedankt dat jullie zo snel de enquete konden invullen!

Maar ik ben stiekem wel benieuwt wat jullie er eigenlijk van vonden?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 09:27
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Interessant wel, maar ik snap eigenlijk niet precies wat je nu aan het onderzoeken bent, ik wist ook niet goed wat ik met dit soort vragen aanmoest: "Ik vind de betekenis van de waarderingsscore op het profiel van Joost zeer positief."

Als er dan 'slecht' bij staat, is het toch logisch dat het niet zeer positief is?
Oud 27-05-2010, 10:02
Verwijderd
Ik vroeg me eigenlijk af waarom de vraag 'dit draagt bij aan mijn verbondenheid met de gebruikers' er tussen stond? Het lijkt me van niet omdat je de gebruikers niet kent?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 10:21
paramania
paramania is offline
Het lijkt misschien heel logisch dat zeer slecht ook helemaal niet positief is. Maar, als alle beoordelingen slecht zijn. is matig dan nog steeds negatief? Ik weet het niet zeker, vandaar deze vraag. Het gaat er over of de absolute betekenis niet toch wat gerelativeerd wordt in dit soort situaties.

Over de verbondenheid is inderdaad iets lastiger. Inderdaad moet je mensen kennen om je verbonden met hen te voelen. Maar het moet toch ergens beginnen... Misschien is het mogelijk iemand te leren 'kennen' in een topic. En je dus zo toch iets of wat verbonden te voelen met gebruikers in het topic.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 13:25
benfiquista
benfiquista is offline
Als jullie toch bezig zijn zouden jullie er ook 1 voor mij kunnen invullen? Fifa 11 wordt verloot.

http://www.thesistools.com/web/?id=135582
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 14:52
paramania
paramania is offline
Citaat:
Als jullie toch bezig zijn zouden jullie er ook 1 voor mij kunnen invullen? Fifa 11 wordt verloot.

http://www.thesistools.com/web/?id=135582
Sorry maar misschien handig dat je hierover je eigen topic opent ipv het in dit topic te plaatsen. Ik heb nog geprobeerd je enquete in tevullen maar ben na de vijfde keer weer die hele lijst af te moeten gaan van merken toch echt afgehaakt, sorry... Ik wist niet meer wat de verschillen waren in wat ik moest antwoorden, ik kende dan ook echt heel weinig merken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 10:04
Verwijderd
Oh op die manier.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 11:15
paramania
paramania is offline
Jah toch niet. Ik heb de laatste tijd op veel fora, niet alleen deze, andere enquetes ingevuld. De meeste heb ik afgemaakt. Toevallig deze niet omdat ik er gewoon eerlijk gezegd te weinig van wist en dus gewoon geen nuttige info kon geven. Ook speelde ik vroeger wel fifa, fifa 96 en dergelijke maar heb ik de nieuwere versies nog nooit gespeeld waardoor ik de merken ook gewoon niet kende.

Ik was simpelweg gewoon niet de doelgroep.

Dan denk ik beter geen reactie, dan een reactie van iemand die maar wat aan het invullen is...

Of niet?

Laatst gewijzigd op 28-05-2010 om 12:01.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 13:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik denk eigenlijk dat micromensje op je vorige bericht reageerde, waarin je haar vraag beantwoorde

En hm, ik snap nog steeds niet wat je wilt met die beoordelingen, maar goed, het is dan ook jouw onderzoek, succes maar.
Oud 28-05-2010, 17:17
paramania
paramania is offline
Citaat:
Ik denk eigenlijk dat micromensje op je vorige bericht reageerde, waarin je haar vraag beantwoorde
Ik hoop het maar, het was totaal niet de bedoeling om lullig over te komen.

Citaat:
En hm, ik snap nog steeds niet wat je wilt met die beoordelingen, maar goed, het is dan ook jouw onderzoek, succes maar.
Hopelijk kan ik wat duidelijk resultaten aan het einde laten zien, waarmee ik duidelijk kan kan maken wat ik met deze vraag bedoelde en de andere vragen natuurlijk ook. Het is ook wat lastig op het moment om de bedoelingen van de vragen en/of onderzoek uit te leggen in een enkele zin.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 10:37
Verwijderd
Ingevuld!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 16:05
Geriananas
Geriananas is offline
Stoute kleermaker, een enter midden in een zin en een punt vergeten, en u en jij tegen dezelfde persoon zeggen.
Citaat:
Het is al mei ,de zon heeft al geschenen
Citaat:
23.04.2010 17:59
Haha, jammer.

Hij was wel een beetje lang, en rare vragen.

Laatst gewijzigd op 01-06-2010 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 20:34
paramania
paramania is offline
Hier ben ik nog een keer

In eerste instantie wil ik iedereen bedanken voor de vele pogingen die gedaan zijn om deel te nemen aan mijn onderzoek. Sommige hebben afgehaakt maar een grote groep ook niet! Ik wil iedereen voor zijn moeite bedanken!

Toch is er een klein probleempje ontstaan. 1 van mijn onderzoeksgroepen loopt een beetje achter op de andere wat betreft aantallen.

Daarom wilde ik bij deze vragen naar nog een paar deelnemers!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 19:09
Verwijderd
Gedaan!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 19:13
arPos
arPos is offline
ingevuld.

het is natuurlijk erg moeilijk om een waardeoordeel te geven over forumleden zonder dat je de regels van de waarderingsmethode kent, ik vermoed dat de meesten dan voor een logische 1/10 is slecht, 10/10 is supergoed gaan, al is dat misschien allerminst hoe het werkt.

dingen als verbondenheid met forumleden of een totaal aan mensen in een topic negatief vinden gaat er bij mij niet in, maar ok.
Reageren

Regels voor berichten