Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2010, 18:04
Mediocrity
Mediocrity is offline
De naam van mijn post zegt het al: hoe droog is rechtsgeleerdheid? En met droog doel ik op de theoretische stof die je moet doorlezen. Wordt de stof in college's interessant gemaakt? Krijg je praktijkvoorbeelden?

Ook zou ik graag wat willen weten over het niveau dat aan de universiteit van je verwacht wordt. Heeft iemand een stukje essay dat hij/zij zou kunnen copy-pasten? Ik weet namelijk niet goed wat ik moet verwachten van het zogenaamde 'academisch denkniveau'.

Ik zou graag wat persoonlijke ervaringen lezen van mensen die aan de universiteit rechten hebben gestudeerd of nog steeds doen.

Alvast reuze bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2010, 16:16
ZitriN
ZitriN is offline
Hmm een vriendin van mij doet rechten. Essay schrijven is wel moeilijk, maar als je vwo hebt gedaan en hiervoor niet jaar in jaar uit op je tenen hebt gelopen, kun je het makkelijk. Je moet vooral even wennen aan bepaalde manieren van schrijven, letterlijk alles onderbouwen. Wetboeken moet je ook aan wennen (ik heb ze voor mijn studie ook), rare formuleringen staan er in, zodat ze heel breed te interpreteren valt, maar met moeilijke woorden en vreemde zinsbouw. Ik denk dat de meeste wo's (Op geneeskunde, tandheelkunde etc na) heel droog zijn. Zelf heb ik een vak wat ze ook bij rechten geven, en ik vind het wel echt interessant. Die vriendin van mij vindt het ook leuk, wel veel mensen die niet hun best doen. Maar bij rechten hebben ze wel een bepaalde splitsing gemaakt tussen de mensen die niet hun best doen en degene die het wel doen.
Oud 16-06-2010, 20:46
Verwijderd
Ik vond met name strafrecht leuk. Je moest zeg maar 100 pagina's per week lezen/leren + 3 arresten.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 09:13
Verwijderd
Mag ik dan vragen waar je die 100 pagina's vandaan haalt? Ik was in Utrecht op een open dag, daar spraken ze over 150 pagina's per week. Maar waar die vandaan moeten komen??
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 18:32
xxceline
xxceline is offline
Het gaat toch helemaal niet om hoeveel pagina's?
Maar juist of je het interessant vind.. mss kun je beter wat boeken in kijken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Mag ik dan vragen waar je die 100 pagina's vandaan haalt? Ik was in Utrecht op een open dag, daar spraken ze over 150 pagina's per week. Maar waar die vandaan moeten komen??
100 of 150. Het is om het even.

Voor strafrecht was het een leerboek. Elke week 2 hoofdstukken (ca 100-150 pagina's) en dan nog 3 bijbehorende arresten lezen. Dan moest je ook nog vragen maken. Het boek had 350 pagina's en ging er binnen 8 tot 10 weken doorheen. Dan heb je het nu nog over 1 vak ter waarde van 5 studiepunten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 19:01
Verwijderd
Het aantal pagina's is ook niet belangrijk, ik vraag me alleen af hoe je eraan komt.

Maar bedankt voor je uitleg Commando, is helder!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten