Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2010, 13:09
Verwijderd
De zomer is begonnen dus we mogen weer lekker smeren.
Welke producten gebruik jij om je huid tegen de zon te beschermen? Koop je altijd hetzelfde of iets wat in de aanbieiding is? Gebruik je aftersun en zo ja welke?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 13:26
Verwijderd
Ik heb nu Vision zonnegel (te koop bij de apotheek), want dat wordt aan iedereen aangeraden door de dermatologen hier. Maar het is ongeparfumeerd en daardoor ruikt het nogal muf dus ik ga hierna weer iets anders kopen, ik denk Ambre Solaire, want dat raadt de huidtherapeut dan weer aan en die ruikt wel lekker (de crème bedoel ik, aan de huidtherapeut heb ik niet geroken).

Ik gebruik geen aftersun, smeer wel wat nivea of bodylotion als mijn huid droog is, en ik verbrand meestal niet omdat ik me goed insmeer.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 15:41
Volk
Volk is offline
Ik smeer me in met het huismerk van waar ik dan ook ben als ik zonnenbrandcreme ga halen. Ik haal meestal factor 30 maar deze keer heb ik factor 50. Ik blijf uit de zon tussen 10 en 17 en draag beschermende kleding. Aftersun heb ik nog nooit gebruikt. Mijn moeder zei altijd dat als je rood bent je al te laat bent. Dus ik pas goed op. En mijn moeder komt uit een warm land, daar gaan ze meestal verstandiger om met de zon.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 16:01
Verwijderd
Ik heb nu Nivea, en die vind ik wel fijn. Maar van Ambre Solaire weet ik dat ik die heel lekker vind ruiken, dus die koop ik de volgende keer

Meestal koop ik factor 30, want ik doe toch niet echt aan zonnebaden, dus voor die paar keer dat ik even in de zon zit, is 30 prima. En kennelijk doe ik iets goed, want verbranden doe ik nooit

Ik zoek trouwens wel nog een creme die speciaal voor je gezicht is, iemand aanraders? Want als ik dat Nivea-spul gewoon op m'n gezicht smeer, is 't zo vettig en glimmend...

Aftersun gebruik ik niet, wel een gewone bodylotion (van Nivea) af en toe, maar ook niet altijd. M'n gezicht smeer ik na een dagje zon wel goed in met hydraterende creme, geen idee of dat goed is, maar 't voelt wel lekker
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 16:20
remy476
remy476 is offline
De goedkoopste die ik kan vinden. Meestal heb je bij ons in Heerlen bij de prijsmepper t/m factor 40 voor 1 of 2 euro. Die koop ik dan meestal . Ik gebruik hier in NL niets om mij te beschermen (muv gezicht) en op vakantie factor 15. Aftersun gebruik ik ook nooit.
Oud 25-06-2010, 19:48
marrel
marrel is offline
Pff meestal duikt er hier in huis wel een nieuwe fles op die in de reclame was. Nivea en garnier heb ik geloof ik de laatste jaren gehad. Factor niet te hoog, 8 ofzo.

After sun gebruik ik heel soms maar meestal verbrand ik niet echt.
Oud 25-06-2010, 20:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De fijnste zonnebrandcreme vind ik die van Garnier, die witte met zo'n oranje dop. Die hadden we vorig jaar mee op vakantie, is wel duur maar die trekt snel in en plakt niet zo Ik wacht nu tot ik die ergens in de reclame zie en dan ga ik hem weer kopen.

Heb nu in huis nog een voorraadje wat nooit op komt maar ik gooi het weg als het al lang staat of vies gaat ruiken. Ik heb nu nog een fles factor 10 van Derlon (huismerk van een of andere winkel geloof ik, van m'n moeder gekregen) maar die beschermt alleen tegen UVA en ik weet dat dat niet goed is maar ik weet niet waar je dan ook alweer UVB-bescherming voor nodig hebt Verder heb ik nog een tube factor 20 van de Aldi of Lidl (oranje met blauw is ie), daar smeer ik nu in Nederland vaak mee omdat ik dan me 's ochtends in kan smeren en de rest van de dag er niet meer aan hoef te denken maar me wel ingesmeerd heb en die tube is vrij klein dus kan makkelijk mee in m'n tas. Verder heb ik nog een pompje Etos huismerk factor 30 voor op vakantie.

Aftersun gebruik ik ook. Smeer m'n gezicht en armen (delen die het meest in de zon komen) met zonnige dagen zoals nu 's avonds voor ik ga slapen even in. Voelt lekker en ik heb van mezelf al een droge huid en dat wordt er niet beter op met al die zon. Ik heb nu een tube van de Aldi of Lidl (zelfde merk als die tube factor 20 creme) en een fles van de Etos die is ook fijn Voor aftersun vind ik het dan weer onzin om een duur merk te kopen.
Oud 26-06-2010, 22:11
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb Vichy factor 50+ in een klein tubetje. Daarnaast heb ik voor m'n vakantie Riemann P20 gekocht. Het voordeel daarvan is dat je maar 1x per dag hoeft te smeren.
Oud 27-06-2010, 07:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb dit jaar geen zonnebrandcreme gekocht, omdat ik nog een collectie had staan van vorige jaren. Ik koop het meestal bij de Lidl of de Kruidvat, factor 30 of meer. Daarmee smeer ik mezelf 's ochtends in, en als ik het later op de dag nodig vind, nog een keer. En 's avonds smeer ik mezelf in met aftersun (of met bodylotion).
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 09:43
Balance
Balance is offline
Ik gebruik gewoon het Kruidvat eigen merk. Die ruikt lekker en is goedkoop.
Op dit moment ben ik met factor 6 en 15 aan het smeren en ik schijn nu niet te verbranden.
In het buitenland gebruik ik factor 20 en 30. Daar gebruik ik wel aftersun, in Nederland niet.
Oud 27-06-2010, 15:27
M@rco
M@rco is offline
Ik heb nu iets van Etos huismerk, want dat was 2 voor de prijs van 1 Factor 30, want ik verbrand nogal snel. Zelfs daarmee presteer ik het regelmatig om te verbranden, en dan gebruik ik aftersun van Garnier die ik nu al 2 jaar heb maar die maar niet op raakt (er staat wel op dat je het maar tot 12 maanden na opening kan gebruiken, maar daar geloof ik niet in).
Oud 27-06-2010, 16:02
Iduna
Iduna is offline
Ik vind Ambre Solaire Clear protect (factor 10) prettig in gebruik, maar heb nu de Kruidvat variant. Helaas voelt deze vettiger aan en plakt meer, maar was in de aanbieding.
Voor mijn gezicht gebruik ik meestal een (dag)crème van een huismerk en nu toevallig van vision (factor 30) omdat daar een mini van was.
After sun gebruik ik eigenlijk nooit, maar ga ik binnenkort wel aanschaffen. Gewoon eentje die lekker ruikt en goedkoop is.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 17:10
Verwijderd
Ik heb zonnebrand van nivea, meestal factor 30. Deze vind ik wel fijn.

Ik gebruik geen after sun, meestal doe ik bodylotion op.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 18:06
MooZboot
MooZboot is offline
Nou ik Ben vandaag naar het strand geweest en ik heb me maar een keer ingesmeerd met zonnebrand factor 20 en ik heb de hele dag in de zon gelegen en ik Ben helemaal niet verbrand je moet die zonnebrand factor 20 van ikea kopen die werkt echt goed ookal is het niet echt van een merk ofzo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten