Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2010, 14:41
Verwijderd
Wat vinden jullie better de euro of de gulden en waarom???

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2010, 14:53
remy476
remy476 is offline
De euro is makkelijker. Je kunt overal in Europa met de euro betalen (zelfs de vakantieplaatsen van Turkije e.d. omdat zij graag bij de EU willen) Wat is wel erg vind is dat sommige landen (Griekenland o.a.) er met de pet naar gaan gooien en wij garant moeten staan. Ik heb ook eens op het nieuws gelezen dat Frankrijk dreigde uit de euro te stappen als Duitsland en ?? geen steun wilden geven aan Griekenland. OP DIE MANIER HOEFT HET VOOR MIJ NIET MEER.
Oud 15-06-2010, 15:27
MiBe
MiBe is offline
Had persoonlijk liever gezien dat landen als Noorwegen, Zweden en Denemarken de euro hadden i.p.v. Spanje, Portugal en Griekenland bijvoorbeeld. Deze landen zijn economisch toch wat stabieler en doen in dat opzicht niet onder voor Nederland wat nu wel het geval is met deze Zuid-Europese landen. Helaas mag Noorwegen het überhaupt niet omdat ze niet lid zijn van de EU, zelfs al zouden ze het willen.
Oud 16-06-2010, 14:50
Verwijderd
Ik heb jaren op de grens gewoond en ik werd gek van het gegoochel met Belgische franken en guldens, niet alleen voor mij persoonlijk, maar ook het gezeik in de winkels. Je zit op de grens, krijgt Belgen en Nederlanders over de vloer en dan betaalt de ene met de ene eenheid en de andere met de andere en dan heb je niet meer genoeg wisselgeld van het ene, moet je gaan omrekenen naar het andere enz. enz. Voor mij is de euro wat dat betreft echt veel handiger. Wel was het een ramp toen de euro ingevoerd werd en wij dus met 3 munteenheden in de winkel moesten werken ^^ chaos alom.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 16:30
honkballertje
honkballertje is offline
euro

geen geklooi meer met geld wisselen als je naar het buitenland gaat
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 20:43
Verwijderd
Liever een sterke gulden dan een zwakke euro.

Eurofielen zeggen dat als we de euro niet hadden gehad, Nederland beduidend slechter had gedaan met export en dergelijke. Niets is minder waar. De Noorse, Zweedse en Deense economie staat er goed voor en er wordt zelfs meer ge-exporteerd als voor de kredietcrisis.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 12:52
Verwijderd
Euro, gewoon veel fijner dat je de grens over kan en niet hoeft te wisselen/om te rekenen/rare dingen hoeft te doen. Ik woon in een grensgebied, vlakbij Duitsland en België, ik vind het zoo prettig dat ik gewoon overal met m'n euro's terecht kan.

En wat betreft Griekenland en andere landen die de euro omlaag trekken; ik vind dat de EU de regels veel strikter toe had moeten passen, nu hebben ze alles een beetje op z'n beloop gelaten, en tja, dan krijg je dit. Hopelijk leren ze er iets van.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 22:05
Adore
Adore is offline
Nu de euro niet geheel waarmaarkt waarvoor hij is ingevoerd, leeft ineens de discussie van de gulden weer.
Zelf heb ik het idee dat mensen de gulden terugwillen, die goeie, ouwe tijd. En vergeten dan dat de gulden na 8 jaar ook aan inflatie onderhevig is geweest en producten dus ook gewoon daarmee duurder zijn geworden. Dan houd je jezelf gewoon voor de gek.

Ik kies nog voor de euro. Nu kakt de munt volledig in, maar we hebben ook een crisis (achter de rug) en 8 jaar is een wel erg korte termijn. Nu terugstappen op de gulden betekent een stap terug in de Europese eenwording. Hoewel ik ook niet blij ben met landen als Griekenland en andere twijfelstaten die de euro sterk in stabiliteit doen schommelen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 09:15
Stff
Stff is offline
Liever een sterke gulden dan een zwakker euro, simpele feit is dat de euro nogsteeds een sterke munt is en dus heb ik liever de euro. De euro begon met een wisselkoers van € 1 = $ 0,80 nu staat die op wat, € 1 = $1,20?

Ook de onderliggende cijfers geven aan dat het allemaal best meevalt met hoe slecht de euro ervoor staat, probleem is niet economisch maar politiek. De Britse economie staat er veel slechter voor dan die van de Eurozone alleen is de markt niet zo blij met de trage besluitvorming binnen de landen van de eurozone.

Sentiment in Nederland is nog veel naar de gulden, en begrijpelijk omdat toen in 2002 de gulden zwaar was ondergewaardeerd in de EMU en dus bij de invoering de verkeerde koers werd gebruikt waardoor het leven in 1 keer een stukje duurder werd, heeft denk ik weinig te maken met griekenland enzo
Oud 18-06-2010, 13:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Liever een sterke gulden dan een zwakke euro.

Eurofielen zeggen dat als we de euro niet hadden gehad, Nederland beduidend slechter had gedaan met export en dergelijke. Niets is minder waar. De Noorse, Zweedse en Deense economie staat er goed voor en er wordt zelfs meer ge-exporteerd als voor de kredietcrisis.
De Scandinavische landen en Zwitserland mogen dan wel niet meedoen aan de Euro (en in het geval van Zwitserland Schengen), maar ze profiteren indirect wel enorm van de voordelen.
Oud 18-06-2010, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Liever een sterke gulden dan een zwakker euro, simpele feit is dat de euro nogsteeds een sterke munt is en dus heb ik liever de euro. De euro begon met een wisselkoers van € 1 = $ 0,80 nu staat die op wat, € 1 = $1,20?

Ook de onderliggende cijfers geven aan dat het allemaal best meevalt met hoe slecht de euro ervoor staat, probleem is niet economisch maar politiek. De Britse economie staat er veel slechter voor dan die van de Eurozone alleen is de markt niet zo blij met de trage besluitvorming binnen de landen van de eurozone.

Sentiment in Nederland is nog veel naar de gulden, en begrijpelijk omdat toen in 2002 de gulden zwaar was ondergewaardeerd in de EMU en dus bij de invoering de verkeerde koers werd gebruikt waardoor het leven in 1 keer een stukje duurder werd, heeft denk ik weinig te maken met griekenland enzo
Onze gulden was veel sterker geweest dan de euro. Kijk naar Zwitserland, Noorwegen. Hun munteenheid is ijzersterk.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 19:21
Stff
Stff is offline
Als dat al zo zou zijn, wat nieteens zeker is, is de vraag, zou je dat in de crisis wel willen? Best handig als de gulden een beetje in waarde zou dalen, goed voor de export.
Oud 20-06-2010, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Als dat al zo zou zijn, wat nieteens zeker is, is de vraag, zou je dat in de crisis wel willen? Best handig als de gulden een beetje in waarde zou dalen, goed voor de export.
Ja, nee niet. Dat is zo. Dat is zo.

Men denkt dat het goed voor de export is, maar Noorwegen, Denemarken en Zwitserland ondervinden weinig to geen hinder in de export met hun dure munt.

Dit alles was laatst in een aflevering bij RTL Z aan de orde.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 17:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De Scandinavische landen en Zwitserland mogen dan wel niet meedoen aan de Euro (en in het geval van Zwitserland Schengen), maar ze profiteren indirect wel enorm van de voordelen.
Oud 27-06-2010, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Wat vinden jullie better de euro of de gulden en waarom???

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
euro,
is misschien duurder maar (bijna)alle landen in europa doen eraan mee
helaas polen waar ik dit jaar op vakantie ga natuurlijk weer niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten