Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2010, 17:48
Verwijderd
Welke zenders luister jij zoal en welke muziek draaien ze?

Mijn Belgische favoriet is natuurlijk Stubru (Studio Brussel), (commercieel) alternatieve muziek met avonden die alleen om bepaalde stijlen draaien. Het is dat ik nu een MP3speler in de auto heb, anders stond die continu op. Ook niet te veel irritante quizen zoals Q-music ofzo.

En dan heb ik dit interessante linkje eens van Dobermann gekregen:
http://www.xs4all.nl/~tehq/

Nu staat Darkerradio op. Fijne radio. Maar helaas veel onbekende muziek die op slsk ofzo niet te vinden blijkt te zijn.

Maar ook Gothville vind ik tof. Sowieso is dit een fijn radiolijstje.

Luisteren jullie nog wel eens radio en zo ja welke en wat voor muziek draaien ze hoofdzakelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2010, 21:08
Verwijderd
Mijn favo is happyhardcore.com
crankydigital.com
of bigrradio.com
en ze draaien uk en happy hardcore(what's in a name) trance en van alles en nogwat van post-emo grunge tot hiphop
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 22:01
Verwijderd
StudioBrussel heeft bij mij behoorlijk afgedaan. 's avond val het nog wel mee, maar overdag draaien ze er maar weinig datm ij bekoord.

MNM vind ik nog wel nice, vooral 's ochtends. Was nooit fan van Donna, maar dit is toch wel mijn ding meer nu.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 14:05
Frank
Frank is offline
luister soms naar Kink FM. Leuke zender vind ik dat, de rest sucked aardig hard imo
Oud 28-05-2010, 00:46
Verwijderd
Ik luister geen radio voor de muziek, maar om het praten want dat vind ik gezellig. Dus radio1 of BNR.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 11:29
Verwijderd
Ik luister geen radio, ik heb toch zelf muziek.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 17:50
PunkyFunkyDucky
PunkyFunkyDucky is offline

Of anders Arrow Jazz en City FM
Oud 29-05-2010, 23:42
luchtloper
luchtloper is offline
ik vind veel radiozenders tegenwoordig nogal chaotisch en bij sommige commerciele zenders zijn de presentatoren ook nog eens irritante gasten met slechte humor. Ook is de audiokwaliteit soms niet al te goed omdat ze teveel filteren vooraf. Ik houd het daarom het liefst bij de publieke omroep, of andere niet-commerciele serieuze zenders met grotendeels gewaardeerde muziek in plaats van die hedendaagse irritante songfestival-achtige single popnummers die helemaal kapot gedraaid worden. Radio2 (hoewel die ook de laatste tijd teveel van dat laatste draaien), radio4, city fm, arrow jazz, etc, liefst instrumentaal.
Oud 30-05-2010, 03:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik luister al jaren niet meer vrijwillig naar FM radiostations.
Vroeger (vanaf '98 ofzo) luisterde ik altijd naar 3FM, want toen waren er nog DJ's die enigszins verstand hadden van muziek en kwamen er vooral 's avonds aardig wat goede alternatieve muziek langs. Ik luisterde eerst altijd 's avonds naar Rob Stenders en daarna werd het overgenomen door Isabel Brinkman (ik heb er nog steeds casettebandjes van!). En 's nachts was er altijd Het Lek (voorloper van 3voor12 radio), waar er een hoop rare en nieuwe muziek langskwam.
Sinds de zenders zijn geveild en 3FM is 'verjongd' is er eigenlijk niks goeds meer op de FM radio.

Daarom luister ik tegenwoordig naar online radiozenders. Vooral BBC6music is favoriet. Echt, ik heb nog nooit zoveel liefde gevoeld voor een radiozender. De presentatoren zijn leuk, hebben verstand van muziek en delen hun liefde graag met de luisteraars en, ook heel bijzonder, de luisteraars worden echt betrokken bij de programma's.
(Voorbeeldje: Elke zondag vanaf 1 uur heb je Adam Buxton's Big Mixtape, met elke week een gast en een ander thema voor de mixtape. Vragen van luisteraars worden voorgelezen, suggesties voor thema's worden gebruikt en ook namen van de mixtape worden door luisteraars gekozen. En iedereen krijgt een persoonlijke 'thanks'. Ik heb m'n eigen naam ook al eens langs horen komen. Erg tof )

Qua muziek draaien ze overdag vooral nieuwe alternatieve muziek, maar er komt ook blues, metal, electronica, hiphop, soul etc langs. Elke dag is er een andere band in de studio en er zijn veel interviews met allerlei muzikanten.
Er zijn ook muzikanten die hun eigen show hebben! (Jarvis Cocker van Pulp, Guy Garvey van Elbow, Hughey Morgan van Fun Lovin' Criminals)
EN het is vaak ook erg grappig, want erg Brits.

Echt een SCHANDE dat de idioten van de BBC deze zender willen sluiten.

Laatst gewijzigd op 26-06-2010 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 23:05
Gus
Gus is offline
Radio FIP en direct.
http://sites.radiofrance.fr/chaines/fip/endirect/

Ech te gekke muziek.
Oud 22-06-2010, 11:35
Verwijderd
Ik luister eigenlijk alleen maar naar Radio 4.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 14:16
Englander
Englander is offline
Luisterde vroeger nog wel eens Arrow Classic Rock, maar de laatste keer dat ik de radio heb aangezet kan ik me niet herinneren, eerlijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 13:30
pietpelle
pietpelle is offline
Citaat:
Dat. Verder luister ik ook naar BNR nieuwsradio, maar dat is geen muziekzender.

Nog liever zet ik mijn eigen muziek op.
Oud 24-06-2010, 18:15
Verwijderd
In de auto staat meestal radio 538 aan. Thuis luister ik geen radio.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 08:18
Issun
Issun is offline
Ik luister alleen naar de radio in de auto, of op tv als ik me verveel. Ze draaien meestal niet mijn muziek. Of weet iemand toevallig een online radiozender die experimentele/alternatieve/dromerige (post)rock shizzle draait?
Oud 25-06-2010, 10:30
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
dubstep.fm
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 10:31
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
O ja, en deze
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 11:58
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik luister eigenlijk bijna nooit naar de radio. Maar áls ik luister, is het meestal Radio 538 of SLAM!FM oid.
Oud 25-06-2010, 16:22
annoniempje
annoniempje is offline
Ik ben absoluut een 3fm luisteraar sinds een aantal jaar. Vind het een leuke zender met leuke presentatoren zoals Coen & Sander en Michiel Veenstra en heb daar ook aantal keer iets gewonnen. Of nou ja, een keer iets gewonnen en een keer in de uitzending en verloren. Vond ik ook wel grappig..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 20:06
Crimson
Crimson is offline
Ik vind de meeste radio stations echt 3x niks, op mijn werk draaien we met afsluiten af en toe Radio 358 maar ik stop er liever zelf een CD in.. Elke keer maar weer dezelfde liedjes, zit totaal geen diversiteit in. Ik vind de DJs van 3FM schijt irritant, net zoals hun Twitter en de website trouwens. Kink FM komt qua muziek nog het meeste bij mijn smaak in de buurt, maar liever draai ik gewoon m'n eigen dingen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 22:56
DanielC
DanielC is offline
Ja, niet veel aan, de radio. Je hoort bijna alleen maar hetzelfde, en als er eens een leuk liedje is dan rammen ze het zo vaak door je strot dat je het al weer vlug beu bent. Soms ontkom je er niet alleen niet aan, bij iemand anders in de auto bijvoorbeeld. Wat ik vroeger wel leuk vond, maar die is gestopt, was Martin Simek. Die had zo'n interview programma (volgens mij vrijdagavond laat), dat vond ik wel cool. Bij Studio Brussel draaien ze ook nog wel eens wat leuks.
Oud 27-06-2010, 01:31
Verwijderd
Citaat:
dubstep.fm
Of Sub.fm.

Ook bbc6 kan ik wel waarderen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 02:28
MiBe
MiBe is offline
Thuis Rix FM via internetstreaming en in de auto Slam FM of heel soms Q-Music als ik Slam zo snel niet kan vinden, het is ook weer zowat om iemand aan te rijden omdat je te druk met je autoradio bezig bent.
Oud 29-06-2010, 13:58
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Dankzij jou dus gaan luisteren en ik moet zeggen dat ik het roerend met je eens ben

Edit: Hoe het volume van de webplayer ook tot 11 gaat, briljante referentie

Laatst gewijzigd op 29-06-2010 om 14:23.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 19:35
Verwijderd
Ah dankzij een aanrader Darkasylum ontdekt <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten