Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2010, 00:12
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Dag allen,

Ik heb een probleem, en aangezien velen geholpen schijnen te zijn met adviezen die hier gegeven zijn..

Ik heb sinds een dag last van een pijnlijke linkerokselholte. Het voelt als spierpijn, maar dan heviger. Bij beter kijken heb ik opgemerkt dat er 4 à 5 puistjes c.q. blaasjes te vinden zijn. Deze zijn stuk voor stuk bijzonder gevoelig en pijnlijk, maar door de verspreide ligging is daarmee mijn hele oksel pijnlijk.

Iemand bekend hiermee? Misschien opgezette kliertjes of gewoon puistjes? Deze heb ik overigens nooit eerder op deze plaats gehad..

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Groeten,
Nachtegaaal
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 08:31
Verwijderd
Klinkt iig alsof er iets ontstoken is. Heb je je oksel geschoren?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 10:10
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Alleen naderhand, zodat ik beter kon kijken.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 10:53
Martiño
Martiño is offline
Het kan een kliertje zijn, maar voor hetzelfde geldt dat het een ontstoken haarzakje is. Scheren verhoogt sowieso de kans op ontstoken haarzakjes, zeker op een warme, vochtige plek als de oksel. Kijk het een paar dagen aan, als het niet minder wordt even naar de huisarts bellen. Als de pijn zo erg wordt dat je je arm niet meer goed kunt bewegen zou ik direct naar de huisarts bellen.
Oud 06-07-2010, 13:52
Kemical
Kemical is offline
Kan (heel eventueel) ook gordelroos zijn, misschien daarop even googelen (of de blaasjes er zo uit zien)? Dan moet je wel waterpokken gehad hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 00:14
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Waterpokken heb ik vroeger al gehad, maar de blaasjes die Google laat zien, zijn niet gelijk aan het vijftal blaasjes dat zich in mijn okselholte bevindt.

Advies tot nu toe? Wassen, iets smeren wellicht?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 10:23
Verwijderd
Zijn het echt stevige bultjes of zijn het blaasjes? Een blaasje lijkt op een blaar maar dan kleiner, het is dus ook met vocht gevuld.

Doet je oksel de hele tijd pijn, of alleen als je de bultjes/blaasjes aanraakt?

Voel eens met je vingers in je oksel, achter de borstspier (die voel je wel zitten), diep in je oksel en vlak voor de rugspier. Voel je in de diepte ovale bolletjes zitten? Zo ja, dan zijn dat klieren. Als het aanraken daarvan pijn doet, zijn ze waarschijnlijk ontstoken. Dat kan gewoon komen door ontstoken ingegroeide haartjes, maar als ze erg groot zijn kan dat betekenen dat zo'n haartje een abces heeft veroorzaakt of dat er een andere grotere ontsteking is.

Als het rode puistachtige bultjes zijn die alleen pijn doen bij aanraking, zijn het waarschijnlijk ontstoken ingegroeide haartjes. Die zouden vanzelf weg moeten gaan. Je moet je dan niet scheren tot ze weg gaan.

Als het iets anders is, is het wat moeilijk om over internet te zeggen wat je moet doen en denk ik dat je beter naar de huisarts kunt gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten