Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2010, 16:27
annoniempje
annoniempje is offline
Hallo Allemaal,

Sinds kort heb ik een lp speler thuis liggen. Ik heb ook al een versterker gekocht, maar ik mis alleen de speakers.
Ikzelf wil eigenlijk zoveel mogelijk het geluid van vroeger hebben en daarom heb ik ook (ook door toeval een beetje) een oude lp speler en versterker aangeschaft. Maar ik zou dus nu ook als het kan van die vintage speakers willen hebbben.
Het probleem echter is dat ik weinig merken weet. Ik hoorde via via al verhalen over wharfdale en jbl, maar op marktplaats bijv kan ik weinig vinden van die merken.
Ik vroeg mij dus af of meer mensen merken kennen en mij dus sneller aan een speaker kunnen helpen.

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2010, 12:29
Hakuna
Hakuna is offline
De merken Wharfdale en JBL komen mij heel bekend voor evenals de oudere Bose speakers, wel is zo dat veel van die luidsprekers de tands des tijds niet helemaal meer goed hebben doorstaan (met name de woofers) Dus opletten als je ze ergens tegenkomt.
Het merk JBL is van oorsprong een luidsprekermerk dat veelal gebruikt werd voor PA/Disco toepassingen, later ook voor hifi en studiogebruik.

Maar je zou eens in de plaatselijke kringloop winkels kunnen zoeken, ik zie daar vaak wat oudere speakers staan die ondanks alles toch nog vrij netjes uitzien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten