Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2010, 10:03
Verwijderd
hey had bij voetbal een blaar op me hiel gekregen en die is gaan onsteken...... nu kreeg ik een antibiotica in een tube omdat de onsteking niet binnenslichaam was ofzo? (bron: de dokter) vandaar dat ik ook geen koorts had... nu ging de herstel erg goed... er was al een korst op de wond gevormd... maar nu kwam ik stom met me hiel ergens tegen aan en nu is de korst eraf gescheurd..... en er zit nog een lelijk wond eronder...

mijn vraag nu was hoe lang duurt het voordat het erweer een korst erop vormt? en de korst is er ook niet helemaal eraf gescheurd... het hangt er nog zegmaar aan... moet ik dat nu eraf trekken? ik wil weer zo snel mogelijk herstellen en weer voetballen

mvg
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 13:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Korstje er niet aftrekken. Ik zou die korst met en pleister oid gewoon op de wond vastdrukken zodat je een nieuw gevormd korstje er ook niet af kan stoten en de wond ook niet verder open kan halen als het korstje eraf gaat.
Oud 04-09-2010, 18:28
Verwijderd
In elk geval niet eraf trekken, dan trek je de wond open. Eventueel kun je het loszittende flapje er wel afknippen, ertegenaan plakken zoals Daantje zei is ook een goed idee.

Als het nog bloedt, zit er gauw weer een korstje op, binnen een dag. Als het niet meer bloedt maar je gewoon jonge roze huid onder het korstje had, komt er geen nieuwe korst en is het een goed idee om die nieuwe huid te beschermen met een pleister tot hij wat steviger is.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 19:24
Verwijderd
Citaat:
In elk geval niet eraf trekken, dan trek je de wond open. Eventueel kun je het loszittende flapje er wel afknippen, ertegenaan plakken zoals Daantje zei is ook een goed idee.

Als het nog bloedt, zit er gauw weer een korstje op, binnen een dag. Als het niet meer bloedt maar je gewoon jonge roze huid onder het korstje had, komt er geen nieuwe korst en is het een goed idee om die nieuwe huid te beschermen met een pleister tot hij wat steviger is.
thanks voor de reactie... maar de wond onder het korstje bloedde niet... en ik mog van de huisarts er geen pleister meer op plakken.. hij zei dat ik het zoveel mogelijk lucht moest
geven....

ik ben zooo boos!! de hertsel ging zo goed... en dan gaat dat korstje eraf....
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 07:11
Verwijderd
Als je de huisarts erover gesproken hebt, moet je natuurlijk doen wat die zei en het niet hier vragen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Als je de huisarts erover gesproken hebt, moet je natuurlijk doen wat die zei en het niet hier vragen
xd dat heb ik ook gedaan maar zo bedoel ik het niet xd

ik ging naar de huisarts en dat was voordat die korst eraf ging... ik deed wat hij zei en de herstel ging perfect totdat die korst eraf ging....
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 12:53
marrel
marrel is offline
Het is idd het beste geen pleister te plakken maar de wond aan de lucht te laten helen, gaat het snelst. Echter als je weet dat je schoenen schuren en je veel kans loopt dat het daardoor weer telkens open gaat is een pleister wel beter. Bijv. overdag wel een pleister en 's avonds voorzichtig eraf halen. Komt vanzelf goed. Met een paar dagen is het korstje/nieuwe huid al weer best stevig. Voor het helemaal weg is zal miss even duren maar ach.
Oud 05-09-2010, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Het is idd het beste geen pleister te plakken maar de wond aan de lucht te laten helen, gaat het snelst. Echter als je weet dat je schoenen schuren en je veel kans loopt dat het daardoor weer telkens open gaat is een pleister wel beter. Bijv. overdag wel een pleister en 's avonds voorzichtig eraf halen. Komt vanzelf goed. Met een paar dagen is het korstje/nieuwe huid al weer best stevig. Voor het helemaal weg is zal miss even duren maar ach.
ok bedankt!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 13:52
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Er is toch ook van dat poeder dat er voor zorgt dat er zich sneller een korstje vormt...?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 12:43
Catch
Catch is offline
Ja maar dan moet je nog wel een echte wond hebben I guess.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten