Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben trainer van een dameselftal en vind het vooral intrigerend hoe de vrouwen(voetbal)psyche compleet anders is dan die van jongens. Toch is de inzet en het fanatisme - sommigen durven zelfs al te koppen! - hartverwarmend. Zaterdag spelen we een topper tegen de nr. 3 van de competitie en kan nu al niet wachten op klaagkannonades als "het is koud!" en "mag ik nu eindelijk ook eens voorin spelen?"
![]() |
![]() |
|
Hmm, ik heb een tijdje terug een zogenaamde topper in het vrouwenvoetbal gezien maar kreeg bijna last van plaatsvervangende schaamte. Met alle respect maar het niveau (eredivisie dames) is nog niet vergelijkbaar met een hoofdklasser uit het voetbal. Vind het wel goed dat ze een serieuze competitie opzetten wat het niveau (in Nederland) uiteraard ten goede komt maar op dit moment is het vrouwenvoetbal eigenlijk niet om aan te zien. Dan is Nederland ook eigenlijk wel een klein landje op dit gebied maar de Duitse vrouwen (wereldtop) zijn regelmatig op Eurosport, echter als ik het 10 minuten uithoud om daar naar te kijken is het een uitzondering.
|
Omdat hij een gefrustreerde puber is die het niet kan hebben dat zijn sport ondergeschikt aan voetbal is natuurlijk
![]() Heerlijk die frustratie van mensen die niet kunnen zeppen zonder voetbal op de tv te zien en er een hekel aan hebben ![]()
|
Dat vrouwenvoetbal zo wordt genoemd is natuurlijk al triest genoeg.
Binnen atletiek noemen we vrouwenatletiek gewoon atletiek. Bij het handbal hebben ze het ook bij de vrouwen over handbal. En bij het bobsleeën hebben ze dan een boobsslee. Da's dan weer een uitzondering. Maar dat er zo'n drama/hype van wordt gemaakt, geeft aan dat voetbal een verschrikkelijk conservatieve sport is.
|
Boobsslee <3
Maar dat de voetbalwereld conservatief is, oke. Maar mbt 'vrouwenvoetbal' valt dat hard mee, het is toch een van de enige teamsporten die voor vrouwen op een professioneel niveau wordt beoefend
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat sporten zowel door mannen als vrouwen op professioneel niveau worden beoefend...wel fijn als het niveau gewoon goed is, anders is het een beetje nutteloos...aan de andere kant moet je toch ergens beginnen, anders wordt het nooit wat. |
![]() |
||
Citaat:
Ja whaha...maak je borst(en) dan maar nat, kijk eens wat er dit seizoen van het internationale 'mannenvoetbal" nog over is gebleven
|
Verwijderd
|
Ik vind het goed dat er steeds meer aandacht voor is. Leuk!
Het niveau is nu nog niet echt hoog, maar dat zal in de toekomst vast beter worden. Ik volg het niet echt, dat zegt denk wel genoeg. Ik heb wel wat van die wedstrijden gezien, de samenvattingen. Viel me vooral op dat de keepsters best knullige fouten maken. Maar deze dames in de eredivisie worden echt niet betaald hoor. Die werken gewoon. Reiskosten etc. worden vergoed. Zolang ze moeten blijven werken, zal het niveau van de dames niet heel erg snel omhoog gaan.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Het Nederlandse damesvoetbal loopt dezer dagen weer in de kijker:
Nederlandse damesvoetballers willen broekje kwijt De Nederlandse voetbalclub FC de Rakt uit Uden dient een dezer dagen bij de KNVB een formeel verzoek tot spelregelwijziging in om het dameselftal in rokjes te kunnen laten spelen. Bestuurslid Erik Sanders heeft dat vanmiddag gezegd. Het nieuwe dameselftal oefende al eens in rokje en speelt op 7 september haar eerste officiële competitiewedstrijd. De speelsters zijn hoe dan ook van plan om dan weer in rokjes aan te treden, aldus aanvoerster Rinske Temming. Temming stelt dat het rokje veel charmanter staat en beter is voor het imago van het oprukkende damesvoetbal. (belga/dea)
|
Ik vind het hele Olympische voetbal een gigantische aanfluiting. Ik vind dat deelnemers aan de O.S. de elite van hun sport moeten zijn, een zo hoog mogelijk niveau moet behaald worden maar dit is gewoon een veredeld oefentoernooi.
||
Citaat:
||
Citaat:
persoonlijk hoop ik altijd stiekem op de OS is geen voetbal of wielrennen te zien, maar helaas
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In principe is het dus gewoon een broekje met wat flappen eraan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Als fanatiek sporter en vrouw juich ik 't toe dat vrouwensport ook op professioneel niveau wordt beoefend. Ik zal alleen echt niet voor de TV gaan zitten voor een dameseredivisewedstrijd.. Vind er echt geen bal aan.. (En ja, ik kijk wel graag mannenvoetbal.) Bji basketball vind ik vrouwenteams wel leuk om te zien spelen (maar goed, ik basketball zelf), maar ook daar kunnen ze niet tippen aan de mannen.
|
Ik kijk alleen rond de spelen naar Hockey. Dus ik ben niet bepaald een kenner. Maar daar is volgens mij geen bijzonder groot verschil. De mannen scoren meer strafcorners en lijken harder te schieten. Maar technisch ziet het er bij de vrouwen, voor een leek, goed uit.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Hoe zou het komen dat de vrouwencompetities niet zo hoog zijn? Misschien omdat : - Wij niet zoveel verdienen om van het voetbal te leven. we moeten dus Nog wérken. We kunnen ons geen 100´% richten op voetbal ;D Wij krijgen misschien 3trainingen van ieder 2uur.. Slim dat je dan niet zoveel kunt leren als in de mannevoetbal waar ze gewoon effe 6miljoen krijgen op hun jaar.. Op die 3trainingen dat we hebben is er ook geen tactiek ! Heb je best wel nodig voor te spele.. Zone, ... Maar ja, als je er niet in zit kan je er niets van weten ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Tsja, wat het voetbal zelf betreft vind ik het om te janken. De gehele vertoning kan ik me echter wel mee vermaken, mits het team nog een beetje hetero oogt. Bij de voetbalclub hier in het dorp zijn de vrouwen helaas mannelijker dan in sommige herenteams.
|
zelf speel ik ook voetbal. er wordt bij ons op de trainingen géén onderscheid tussen jongens/meisjes mannen/vrouwen gemaakt. ik speel in een jongensteam en ben net zo goed als hun.
ik vind het goed dat er nu ook betaald vrouwenvoetbal is, en natuurlijk is het leuk om naar te kijken. en zoals ivaantje al schreef, bij de vrouwen gaat het er net zo hard aan toe. vrouwen kunnen ook ballen hebben. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Vrouwenvoetbal? Voetbalgirl87 | 6 | 07-04-2011 16:11 | |
Vrije tijd |
vmeisjes en voetbal... kiekiek | 2 | 17-07-2005 19:29 | |