Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2010, 13:05
pas
pas is offline
Hey

Ik had een vraagje
Ik weet dat je 4 jaar een basisbeurs hebt, en dat je daarna een aantal jaar nog kan lenen.

Nu ben ik 3e jaars en wou ik voordat ik aan mijn master begin, nog een jaartje extra stages lopen. Het leek me dan handig om mijn basisbeurs (tijdelijk?) stop te zetten en een nullening an te vragen zodat ik wel gewoon een ov heb (ik krijg immers ongeveer evenveel stagevergoeding als studiefinanciering..) en voor mijn master weer gewoon normale studiefinanciering krijg.

Weet iemand of dit ook echt zo werkt? of dat ze dan zeggen "we betalen je eerste 4 jaar (vooral omdat je voor een nullening je studiefinanciering niet stop mag zetten ofzo), dus die master kan je mooi zelf betalen"

en nog een kort vraagje, bij een nullening is de ov toch gewoon een gift? (mits afgestudeerd in 10 jaar)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2010, 17:54
Nona
Nona is offline
Ik weet niet of dat kan. Volgens mij moet je voor dat recht op studiefinanciering wel ingeschreven staan bij een opleiding. En een nullening is ook studiefinanciering (alleen geen basisbeurs).

Heb je al op de site van duo gekeken?
Oud 30-08-2010, 08:38
ganralph
ganralph is offline
Je kunt niet alleen een lening nemen als je nog recht hebt op stufi.

Je kunt natuurlijk wel je stufi op een goede spaarrekening zetten, zodat je het geld bewaart (met rente) voor je masterjaar. Tijdens je master neem je dan een nullening en leef je van je spaargeld (opgebouwd uit stufi). Ik geloof dat de ov bij een nullening inderdaad een gift wordt als je netjes afstudeert.

Overigens moet je inderdaad wel nog ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling tijdens je stage, als je aanspraak wil maken op stufi.

Er is hier op het forum ook een apart topic voor dit soort vragen:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1807099

Wellicht krijg je daar wat meer antwoorden...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 10:10
pas
pas is offline
Heel erg bedankt! ik had ergens anders ook al zoiets opgevangen ja.
Ik blijf wel gewoon ingescheven bij de universiteit en zal mijn stufi inderdaad maar op een spaarrekening zetten. Jammer dat het niet kan, maar dit is ook prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten