Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2010, 21:17
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb een kies die slecht is. Mijn tandarts zegt dat ze die wel kan 'maken' maar dan moet ik er 3x heen voor allerlei enge dingen. En ik ben geen held met tandartsen.

Dus: wie heeft dit meegemaakt en hoeveel last had je ervan? Hoe vond je de behandeling?
Oud 24-06-2010, 22:49
Verwijderd
Je krijgt een verdoving dus dat is het enige waar je je evt druk over kunt maken. na de behandeling kun je paracetamol nemen als je bang bent dat je pijn krijgt nadat de verdoving is uitgewerkt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 08:53
wup
wup is offline
Ik wil je niet bang praten ofzo, maar ik voelde het dwars door de verdoving heen... Maar dat is inmiddels al 13/14 jaar geleden. Misschien zijn de verdovingen nu beter en ik was 10 of 11, dus vond het allemaal wel erg heftig. Misschien had ik het allemaal minder erg gevonden als ik 20 was geweest en beter door had wat er gebeurde etc...? Misschien ben ik daarom ook niet de juiste persoon om je hierover te vertellen

Na de behandeling had ik volgens mij weinig last.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 11:25
Tink*
Tink* is offline
Ik heb er twee weken geleden en dinsdag eentje gehad. De eerste was prima verdoofd en ik voelde helemaal niks. Ik had ook maar een klein beetje napijn wat met een nachtje slapen en een paracetamol zo opgelost was. De behandeling duurde gewoon vooral erg lang en dat was vervelend (twee uur!). De tweede was een herbehandeling, maarja het moest wel helemaal weer open. Deze behandeling duurde gelukkig maar een uur en het was slechts een beetje gevoelig aan één kant van de kies tijdens de behandeling, maar goed uit te houden. Helaas heb ik van deze behandeling wel heel erg veel napijn gehad aan die kaak (nog steeds eigenlijk, maar het is minder aan het worden), maar hij heeft er ook flink in zitten hakken geloof ik. Dus ik kan je wat dat betreft niet echt vertellen wat representatief is qua napijn.
Oud 28-06-2010, 08:31
miguel301
miguel301 is offline
Ik ben zelf ook geen held bij tandartsen. Zelf heb ik deze behandeling nog niet ondergaan maar wat ik wel weet is dat ik bij een andere behandelingen niet merkte dat er verdoving gebruikt werd. Ik voelde gewoon alles wat de tandarts deed.Hopelijk ben je beter af dan ik
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 10:48
Anaïs
Anaïs is offline
Ik heb onlangs een ontzenuwing gehad bij de tandarts. De behandelingen zelf (1x 1uur + 1x 2 uur) viel reuze mee. Als je weet dat ze de tand in kwestie eerst losgemaakt had, omklemt had met ijzeren staafjes, met naalden tot diep in de wortel zat te steken en ik helemaal niets van pijn voelde!

k Moet wel zeggen dat ik een tandartse heb die heel precies werkt en echt wel haar tijd neemt voor haar patiënten.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 22:31
Eend
Eend is offline
Ik heb dit gehad (wortelkanaalbehandeling) en ik heb er amper wat van gemerkt! Ik reed toen nog op een moeilijk paard en in gedachten probeerde ik hem aan de teugel te krijgen. Heb daardoor wss ook niks gemerkt. En die avond heb ik dat moeilijke paard nog aan de teugel kunnen rijden ook
Oud 09-07-2010, 19:03
ultimo1337
ultimo1337 is offline
Hallo, ik heb dit meegemaakt en ik was als de dood voor tandartsen.

Bij mij was het de kies rechts boven in en dan de een na laatste (voor de verstandskies).
Ik kwam binnen even een babbeltje, daarna verdoving. ( Valt enorm mee!)
Weer opstaan, wacht kamer, 2 controlles van andere patienten.

Daarna dik tandvlees ik keek in de spiegel, beetje met mn vingers eraan voelen.
Je voelt echt NIKS echt heel vreemd gevoel.
Daarna weer naar binnen geroepen.
BOREN BOREN BOREN.
Echt lang boren.

Daarna stopt die allemaal dingetjes in je tandvlees/kies.
Het doet gewoon GEEN PIJN.
Geweldig.
Je kies krijgt een rare vorm
Ik kreeg een NOODKROON van amalgaam/ijzer achtig.

Aan het einde zijn je wortels/zenuwen dood.
En ben je thuis, mischien wat pijn/duizeligheid(had ik niet gelukkig).
Ik was wel wat versuft door verdoving maarja .
Tijdens het avond eten van de eerste avond viel mn ijzeren noodkroon eruit (Biefstuk xD)
Geen probleem, weekje zonder noodkroon kan ook(goed poetsen inclusief tandvlees!)

Na een week wortel compleet afgestorven nog een keer na tandarts geweest.
Ik kreeg gips ofzo op mn kies.
Mijn tandarts maakte een mal van mijn "Staafje".
Weer een week later een ijzeren(amalgaam whatever) kroon met porseleinen coating.(Tandkleur!)
En daarna rekening van een R45 kroon van 435 euro( Ik kreeg hem half vergoed van Menzis (Zorgverzekeraar).
Nergens last van.

;D
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 22:31
Eend
Eend is offline
Bij mijn een keer drie kiezen tegelijk getrokken. Links onder heb ik nog maar twee kiesjes zitten
Oud 10-07-2010, 22:40
ikhebhonger
ikhebhonger is offline
Citaat:
Ik heb een kies die slecht is. Mijn tandarts zegt dat ze die wel kan 'maken' maar dan moet ik er 3x heen voor allerlei enge dingen. En ik ben geen held met tandartsen.

Dus: wie heeft dit meegemaakt en hoeveel last had je ervan? Hoe vond je de behandeling?
Ik snap het niet. Je hebt 1 kies die slecht is...de tandarts kan het maken...je moet er 3 keer heen...

Wat bedoel je met slecht? Bedoel je kapot of gaatje? En waarom drie keer....kapot/gaatje kunnen ze toch in 1 afspraakje fixen?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten