Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Neem nou jouw voorbeeld, je doet goeie dingen, maar je verwacht er iets voor terug. Waarom kun je niet gewoon goeie dingen doen en genieten van het feit dat je iets goeds gedaan hebt? Dan krijg je dus instant een goed gevoel voor het goeie wat je doet. Als je dingen alleen maar doet omdat je er iets voor terug wilt is je reden niet zuiver en in mijn ogen handelt 'karma' daarnaar. In geval van verkeerde dingen om goeie redenen kan het bijvoorbeeld zo zijn dat iemand een ander doodt om erger te voorkomen. (Een agent die een man doodschiet die dreigt zijn vrouw te vermoorden bijvoorbeeld) Dan is de overtuiging die er achter zat wel goed, en zal 'karma' daar dan ook naar kijken. Ik houd het hier even bij, hoop dat mijn redenering beetje duidelijk is ![]()
||
Citaat:
![]() Maar als ik er dan veeeel later aan terugdenk, dan schiet me dat ineens te binnen (A) En in de tussentijd houdt Karma ook geen rekening met die daden ![]() ![]() En sowieso, als ik er zo over nadenk, is het vrij onzin, want ik hoef alle goeie dingen nu nog niet, ik heb veel liever dat ze allemaal komen als ik een moeilijke tijd doormaak ![]() 1 puntje voor karma! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 25-07-2010 om 20:03. |
![]() |
|
Ik geloof meer in wat ik zelf noem de dobbelsteenfilosofie. Geluk moet je afdwingen. Gooi je 1 keer met een dobbelsteen, dan is de kans 1 op 6 dat je 6 gooit. Maar als je 2 keer gooit, wordt die kans al groter. Of wanneer je meer zessen op de dobbelsteen zou zetten ook. Hiervan is iets te leren wat je op vrijwel alles in het leven kan toepassen. Wil je succes in je leven, vergroot dan de kans op succes, door die extra zessen op je dobbelsteen te zetten, of door vaker te gooien.
Deze theorie is ook toepasbaar op karma. Doe je 1 keer goed, dan is de kans nog niet zo groot dat je er wat voor terugkrijgt. Doe je 2 keer iets goed, dan wordt die kans al groter. Doe je 50 keer iets goed, dan is er vast wel ergens iemand die dat ziet en je er op een bepaalde manier voor wil belonen. En doe je 1000 keer iets goeds, is die kans nog groter.
||
Citaat:
![]() Ik geloof niet in het idee dat iets goeds je zal overkomen als jij iets goeds doet, of vice versa met iets slechts. Echter, als ik voor iemand de deur openhoud, iemand help z'n geld op te rapen, is diegene mij (meestal) dankbaar en daar word ik blij van. Gewoon omdat het maar zoiets kleins kost om iemand even een beetje blijer te maken. Dus in zekere zin krijg ik er wel iets voor terug als ik iets goeds doe.
||
Citaat:
Je hebt geen invloed op de uitkomst, maar je hebt dus wel degelijk invloed op de kans van succes, want je kunt het totaal aantal pogingen opvoeren. En de kans op succes vergroten is wat men noemt geluk afdwingen.
||
Citaat:
dit geld voor elke kans > 0.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-08-2010 om 00:43. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Goofy GanG - Wildlife Feat. Ouzboy, Dex, Parazit, Flesh, Karma joker007 | 0 | 12-03-2013 14:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
karma devin3 | 95 | 01-09-2006 19:45 | |
Verhalen & Gedichten |
[GedichT] Karma Verwijderd | 2 | 08-08-2004 20:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
karma ranonkel | 25 | 01-06-2003 14:13 |