Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2011, 18:42
Balance
Balance is offline
Binnenkort ga ik op vakantie. Op de plekken die ik ga bezoeken hebben ze gratis wifi, aldus de website. Nu dacht ik daar dan makkelijk in te kunnen loggen met mijn smartphone.

Maar vandaag zei een vriendin me dat ik daar goed mee op moet passen. Zij gaf aan dat het mogelijk is dat je daar alsnog voor moet betalen. Dat zou er dan mee te maken hebben dat je in het buitenland bent en dan alsnog een bepaalde connectie moet vergoeden aan je telefoonprovider.

Ik snap het niet echt, mij lijkt dat het hetzelfde werkt als wanneer ik in de trein op een open wifi netwerk wil internetten. Wie kan mij hier meer over vertellen?
Oud 24-08-2011, 20:56
M@rco
M@rco is offline
Je hebt gelijk hoor. Als jij met je telefoon WiFi gebruikt, waar ter wereld dan ook, heeft dat helemaal niets met je provider te maken.
Oud 24-08-2011, 21:13
Balance
Balance is offline
Mooi zo. Dan kan ik nog wat dingen opzoeken ter plekke
Oud 25-08-2011, 03:21
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Je moet roaming uitzetten, want daarvoor moet je wel heel veel betalen. In plaats daarvan doe je WiFi aan, dat is als ze het gratis aanbieden ook gewoon gratis.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 06:32
Balance
Balance is offline
Roaming is dat je via je internetabonnement online gaat toch? zo ja, dan staat dat bij mij al standaard uit.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Roaming is dat je via je internetabonnement online gaat toch? zo ja, dan staat dat bij mij al standaard uit.
Dan hoef je niet bang te zijn voor extra kosten oid
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 14:17
Calense
Calense is offline
Nee, wifi is gewoon overal gratis.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 14:39
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Je moet roaming uitzetten, want daarvoor moet je wel heel veel betalen. In plaats daarvan doe je WiFi aan, dat is als ze het gratis aanbieden ook gewoon gratis.
nou ja dan zijn mensen het meestal vergeten te beveiligen idd, maar soms wordt het ook gewoon gratis aangeboden, zoals in sommige kroegen, verenigingen en bijvoorbeeld de mac
Oud 25-08-2011, 20:40
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Wifi is niet altijd gratis. Bij sommige hotels, cafe's en campings moet je betalen om in te loggen op hun draadloze netwerk. Dat staat wel altijd aangegeven als je dan op het netwerk wilt inloggen, omdat je dan een code nodig hebt. Je hebt het dan dus wel in de hand hoeveel je er aan uitgeeft.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 13:15
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik haal mn simkaart er meestal uit, weet je zeker dat je geen kosten maakt
Oud 28-08-2011, 13:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar dan kan je ook niet bellen/gebeld worden?
Oud 29-08-2011, 15:47
Balance
Balance is offline
Ja dan kan je net zo goed je telefoon thuis laten
Oud 30-08-2011, 07:46
Verwijderd
Citaat:
Wifi is niet altijd gratis. Bij sommige hotels, cafe's en campings moet je betalen om in te loggen op hun draadloze netwerk. Dat staat wel altijd aangegeven als je dan op het netwerk wilt inloggen, omdat je dan een code nodig hebt. Je hebt het dan dus wel in de hand hoeveel je er aan uitgeeft.
Dit is een vrij overbodige reactie. Je moet namelijk eerst credits gaan kopen vóórdat je er überhaupt gebruik van kán maken. Er zijn dus géén verborgen kosten.

Mocht je trouwens T-Mobile hebben, dan heb je bij de meeste abonnementsvormen wereldwijd gratis gebruiksrecht op alle T-Mobile hotspots en dat zijn er tienduizenden. Er is een handig kaartje op de T-Mobile website waarop je kan zien waar er hotspots bij jou in de buurt zijn. Geen idee of andere providers dit ook hebben trouwens.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 20:11
Martiño
Martiño is offline
Het kan ook zijn dat bij een hotelkamer de kosten achteraf worden berekend bij het uitchecken, dan is het overzicht wat minder duidelijk. Maar dan staat het alsnog aangegeven uiteraard en zul je moeten inchecken.
Oud 30-08-2011, 21:08
ChamsysMQ100
ChamsysMQ100 is offline
Je hebt gratis netwerken, hier hoef je niet voor door de hotspot log in. Vaak zijn er hotspots waarvoor je je email adres moet registeren, deze diensten zijn verder gratis en je hoeft niet eens je echte adres op te geven, want hoe zou je een bevestigingsmail kunnen bevestigen zonder internet? Verder is het ook fijn in verband met spam.

In een gemiddeld hotel is het wifi gebruik wel gratis, maar heeft het ook een "hotspot" log-in.

Voor de meestte betaalde hotspots moet je iets van een kaartje kopen met een code erop, deze zijn voor een bepaalde tijd geldig.
Oud 30-08-2011, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Het kan ook zijn dat bij een hotelkamer de kosten achteraf worden berekend bij het uitchecken, dan is het overzicht wat minder duidelijk. Maar dan staat het alsnog aangegeven uiteraard en zul je moeten inchecken.
Nee. Het is oncontroleerbaar. "Dit is niet mijn MAC-adres vriend."
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 12:32
Martiño
Martiño is offline
Het kan toch zijn dat je bij een hotspot moet inloggen met een username en wachtwoord verstrekt door het hotel en dat je dan bij het uitchecken een rekening krijgt?
Oud 02-09-2011, 01:04
Verwijderd
Wifi is gratis, tenzij je moet inloggen om verbinding te maken. Dat kán geld kosten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten