Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2010, 20:17
lianne-g
lianne-g is offline
Hallo,
Over 2 weken ga ik op vakantie en waarschijnlijk ben ik dan ongesteld...
Eigenlijk zou ik volgende week ongesteld moeten worden, want dan is er weer een maand voorbij, maar omdat ik nog heel onregelmatig ben duurt het meestal een week of 5/6 voordat ik weer ongesteld ben: en ja, dan ben ik precies op vakantie.
De pil heeft dan geen zin, want ik weet niet precies wanneer ik ongesteld word.
Iemand ideeën zodat ik mijn menstruatie kan vervroeger zonder pil, of minder last heb van mijn menstruatie op vakantie?
Liefs!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 20:19
Verwijderd
Hier staan al wat tips:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1808475

En verder kan de pil best helpen hoor, je hoeft namelijk niet per se op dag 1 van je menstruatie te beginnen, als je eerder begint, kan je je menstruatie ook uitstellen. Ik zou gewoon eens met de huisarts overleggen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 10:46
lianne-g
lianne-g is offline
Citaat:
Hier staan al wat tips:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1808475

En verder kan de pil best helpen hoor, je hoeft namelijk niet per se op dag 1 van je menstruatie te beginnen, als je eerder begint, kan je je menstruatie ook uitstellen. Ik zou gewoon eens met de huisarts overleggen
Ik heb ergens gelezen dat je de pil perse 3 dagen voordat je ongesteld moet worden in moet nemen, maar ik weet dus niet precies wanneer ik ongesteld word, dan kan het toch niet?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ergens gelezen dat je de pil perse 3 dagen voordat je ongesteld moet worden in moet nemen, maar ik weet dus niet precies wanneer ik ongesteld word, dan kan het toch niet?
Als je 'm drie dagen voor je ongesteld wordt neemt, of op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je ook meteen beschermd tegen zwangerschap. Begin je op een andere dag, dan ben je pas na 4 weken beschermd tegen zwangerschap. Als jij 'm wil gebruiken om je menstruatie op te schuiven, dan kun je dus beginnen wanneer je wil.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 15:03
lianne-g
lianne-g is offline
Citaat:
Als je 'm drie dagen voor je ongesteld wordt neemt, of op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je ook meteen beschermd tegen zwangerschap. Begin je op een andere dag, dan ben je pas na 4 weken beschermd tegen zwangerschap. Als jij 'm wil gebruiken om je menstruatie op te schuiven, dan kun je dus beginnen wanneer je wil.
Ooooh oke, nou tegen zwangerschap hoef ik op dit moment niet beschermd te worden hoor, ik ben nog maar 13.
Maar je kunt dus de pil ook gebruiken zodra je merkt dat je ongesteld bent?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 17:11
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ooooh oke, nou tegen zwangerschap hoef ik op dit moment niet beschermd te worden hoor, ik ben nog maar 13.
Maar je kunt dus de pil ook gebruiken zodra je merkt dat je ongesteld bent?
ja, maar dan stopt hij niet meer de ongesteldheid die dan net begonnen is.
Oud 15-07-2010, 19:17
Verwijderd
Als het tegen zwangerschap niets uitmaakt maar nu echt puur om het uitstellen van je ongesteldheid gaat, kun je denk ik het best beginnen een week voordat je op vakantie gaat!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten