Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2010, 17:04
k.vischer
k.vischer is offline
hallo,

Ik sta nu voor beeldende vorming een 5.7 maar de laatste tekeningen waren heel moeilijk te maken (met contrast ect).

Nu heb ik zoveel mogelijk de opdracht proberen uit te voeren en ben uit vrije wil 2 uur terug gekomen. Mijn docent voor dit vak heeft gewoon echt een hekel aan leerlingen die niet goed zijn ik dit vak.

Nu sta ik 3 5en gemiddelt, en ik kan er niet nog een 5 bij gebruiken.

Ik vind dat onze docent een veel te hoog niveau vraagt van ons, omdat sommigen leerlingen (als ik) er gewoon helemaal geen inzicht in hebben! Hij heeft aangekondigd dat ik een 4 zou krijgen voor die tekening, en loop ik dus de kans te blijven zitten in havo 3.

Heeft er iemand tips om onze afdelingscoorinator aan te spreken ofzo dat ik 110% mijn best heb gedaan maar dat het gewoon echt niet beter kon...?

grt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2010, 23:00
Verwijderd
Het is moeilijk te bewijzen dat je niet gewoon lui en laks bent geweest. Maar als je kan laten zien dat je wat moois hebt gemaakt en daar moeite voor hebt gedaan, dan kan je dat (het liefst eerst) met je mentor bespreken. Mocht dat niet helpen, kan je het hogerop zoeken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 13:55
Verwijderd
Ze zullen iemand die het verder wel aardig doet niet zonder pardon laten blijven zitten op een vak als beeldende vorming, dan zou je nog altijd een bespreekgeval worden. Dus het loont zeker om te laten merken dat je gemotiveerd bent. Laat dan merken dat je niet alleen voor BV je best doet, maar dat je ook van plan bent om volgend jaar hard je best te doen voor de andere vakken waar je een vijf voor staat.

Ik denk dat je het beste aan je afdelingscoördinator kan vragen of hij/zij even tijd voor je heeft, zodat je echt even kunt zitten voor het gesprek.
Vertel dan dat je je zorgen maakt over of je wel overgaat. En daarna wat je hier vertelt, maar dan zonder de kritiek op de docent BV. Je mag natuurlijk best kritiek uiten over docenten, maar zo'n gesprek is het verkeerde moment daarvoor, dan lijkt het of je de schuld af wil schuiven terwijl die 5 voor BV natuurlijk niet zo erg zou zijn als je voor de andere vakken allemaal wél voldoende zou staan. Dus tijdens dat gesprek heb je het niet over die docent. Nadat je hebt verteld wat je hier al zegt, noem je dus ook die andere vakken en dat je volgend jaar hard gaat werken om daar betere cijfers voor te halen dan nu.
Als de coördinator iets vraagt als 'wat wil je dat ik doe', dan zeg je dat je hoopt dat hij/zij tijdens de rapportvergaderingen ervoor kan pleiten dat je wel over kunt, eventueel met een vakantietaak ofzo.

Je maakt in elk geval een heel goede volwassen indruk op de coördinator door zelf naar hem toe te gaan en uit te leggen wat het probleem is!

Dat hele gedoe met die te strenge leraar BV kun je dan beter volgend jaar aanpakken, misschien samen met de klas eens met de leraar zelf praten, maar zoals ik al zei is dit daar gewoon niet meer het goede moment voor.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 10:43
Verwijderd
is er mss een rede dat je zoveel onvoldoendes staat?
gaan de leraren op het einde van het jaar tesnel door de stof heen?
of probleme thuis?
of niet kunnen concentreren in de les?
of hitte?
je kunt deze dingen dan als argumenten geven waarom je nu net onvoldoende staat voor die vakken,
een afdelingscoordinator zal daar dan wel begrip voor hebben.
ik weet niet hoe jou gedrag en inzet is op school, maar bij ons op school spelen die dingen ook een rol met blijven zitten/overgaan.
je kunt de coordinator mss het klassenboek laten zien en laten zien dat je nooit je huiswerk vergeet en je spullen altijd bij hebt, dan weet de coordinator ook adt je wel inzet toont.
Suc6!!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 17:11
k.vischer
k.vischer is offline
yesss ik ben uiteindelijk toch over!
heb bevo gelukking een 5.7 weten te houden
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 21:22
Girl92
Girl92 is offline
gelukkig!