Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2002, 19:57
nootje
nootje is offline
ik heb wat oude boxen thuis liggen maar ik weet niet op welke uitgang van de versterker ik ze aan moet sluiten. achter op de box staat 8 ohm 40 watt en nadat ik de box opengeschroefd had zag ik een trafotje zitten met een weerstand waarop stond 100v.
welke uitgang moet ik hebben van de versterker de 8ohm of de 100 volt uitgang
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2002, 21:18
Orion
Orion is offline
volgens mij haal jij echt van alles door elkaar..

ik denk dat 'ie op de 8 ohm aansluiting moet
Oud 08-08-2002, 22:04
nootje
nootje is offline
achterop de box staat idd dat et 8 ohm is maar omdat ik een andere kas voor die box maak heb ik em opengeschroefd en toen kam ik erachter dat die trofo erin zat dus nu weet ik niet of het een 100 volt systeem is of een 8 ohm
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 01:10
Verwijderd
Ten eerste: als op de achterkant van een luidspreker staat '8 ohm' dan kun je daarvanuitgaan. Je hoeft 'm niet open te schroeven om het zéker te weten.

Ten tweede: dat 'trafotje' is geen trafo, maar waarschijnlijk een spoel, samen met die weerstand onderdeel van het wisselfilter. Die aanduiding 100v duidt gewoon de maximale spanning aan die door het filter kan gaan (een waarde die overigens nooit gehaald zal worden, 100v op de speakeruitgangen is belachelijk veel).
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 14:00
nootje
nootje is offline
ik schroefde em ook niet open om het zekre te weten maar omdat ik ze in een andere box wil inbouwen.

waar dient die wisselfilter dan precies voor.

en 100 volt op een speaker is niet belachelijk veel grote speaker systeemen gebruiken allemaal een 100 volt uitgang zodat je geen verzwakking in de muziek krijgt
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:55
Verwijderd
Citaat:
nootje schreef:
en 100 volt op een speaker is niet belachelijk veel grote speaker systeemen gebruiken allemaal een 100 volt uitgang zodat je geen verzwakking in de muziek krijgt
En ik maar denken dat 't aantal Ohm slechts afhangt van de muziek an sich en 't volume waarmee 't door de speaker gepompt wordt?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 21:23
Verwijderd
Citaat:
nootje schreef:
ik schroefde em ook niet open om het zekre te weten maar omdat ik ze in een andere box wil inbouwen.
Nare man doelt alleen maar op het feit dat je je box niet open hoeft te schroefen om zeker te weten dat je de goede uitgang pakt, want dat zou gewoon verschrikkelijk onhandig zijn. Die 100 v slaat op iets heel anders.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 15:16
nootje
nootje is offline
ik heb het vandaag aan iemand gevraagd die er verstand van had en die zei dat ie aan de 100 volt uitgang moest hangen. dus is het maar goed dat ik em wel opengexchroefd heb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten