Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2010, 19:29
Verwijderd
Wanneer is het eigenlijk verstandig om met een snijwondje naar een dokter te gaan? Uitgaande van wondjes die niet zo diep zijn dat er sprake kan zijn van pees- of zenuwschade natuurlijk, maar gewoon wondjes die een beetje open gapen? Is er een of andere richtlijn waar ik van uit zou kunnen gaan?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 19:35
Verwijderd
Als ze wel netjes tegen elkaar aanliggen als je er een pleister op plakt of een vetgaasje erop doet met een verbandje eromheen, is hechten niet nodig. Als het ook dan blijft gapen, kun je het beter wel laten hechten omdat het anders erg langzaam geneest en daardoor kan het gaan ontsteken én heb je meer kans op een lelijk litteken.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:01
Verwijderd
Je zegt het zelf al; als wondjes open gapen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:08
Verwijderd
Ook al gapen ze maar een heel klein beetje (1 - 2 mm) open?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:12
Verwijderd
Pleister er heel strak omheen douwen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:34
Verwijderd
Nou, ik heb mijn best gedaan met pleistertjes, het ziet er volgens mij wel aardig uit zo Bedankt voor de hulp, Sarah & Commando!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:42
Verwijderd
Om een wondje te laten hechten kun je trouwens meestal ook gewoon bij je huisarts langslopen (wel even bellen dat je eraan komt), als het ziekenhuisbezoek de grootste drempel is
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ook al gapen ze maar een heel klein beetje (1 - 2 mm) open?
Als je 't goed tegen elkaar duwt en er een pleister opplakt, is dat geen probleem in mijn ervaring. Ik heb wel grotere wondjes met pleisters beplakt waar nu niets meer van te zien is. (Ik ben getrouwd met iemand die niet goed met scherpe messen om kan gaan )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten