Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2010, 22:33
Noeleke
Noeleke is offline
Hey beste forum,

Ik hoop echt dat iemand hier een oplossing voor heeft, want na een lange tijd ben ik hier maar naartoe gegaan, aangezien hier veel mensen van mijn leeftijd zitten.

Het zit namelijk zo: Ik voel me elke avond (ja, echt elke avond, zelfs als ik bij mn vriendin ben) ontzettend waardeloos. Ik krijg ineens heel rare gedachten over dat niemand mij aardig vindt, dat ik irritant ben en dat niemand mij wil, zelfs mn beste vrienden niet. Ik heb zelfs soms echt het gevoel dat ik uit het raam wil springen om er en eind aan te maken. En dat allemaal door één zo'n waardeloos gevoel..

Ik weet het echt niet meer, ik weet niet wat ik moet doen en het ergste; ik zou niet weten waar het aan ligt, maar ik heb het dus echt elke avond (meestal tussen 10 en 12) en kan er vaak ook niet door slapen. Ik heb dan ook een ernstig slaapgebrek.

Ik heb echt een beetje hulp nodig van buitenaf, want alleen kan ik het niet meer.

Noeleke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2010, 22:35
Megan Cleo
Megan Cleo is offline
slaappillen.
en warme melk.
een goed boek.
en je slaapt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 22:36
Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
slaappillen.
en warme melk.
een goed boek.
en je slaapt.
Heel lief, maar ik lust geen warme melk en ik houd niet van lezen
Maar het slaapgebrek gaat automatisch weg als ik me niet meer slecht voel, en dat is juist het probleem..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 22:37
Megan Cleo
Megan Cleo is offline
goed,
dan stampt je jezelf vol met slaappillen.
zeker weten dat je goed slaapt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 22:38
Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
goed,
Nogmaals, het gaat niet om het slapen, het gaat om de tijd ervoor.
En ook al zou ik voor die tijd gaan slapen (laten we zeggen 9 ipv 12 uur) dan komt dat waardeloos gevoel wel om 8 uur, ik kan er gewoon niet omheen.

Alsjeblieft geen reacties meer over het slapen, maar enkel over het gevoel elke avond, danku
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 10:30
Kemical
Kemical is offline
Citaat:
goed,
Sorry, maar wat is dit nou voor advies? Je kunt sowieso niet zomaar aan slaappillen komen, en daarnaast komt het eerder andersom: hij voelt zich rot, en kan daardoor niet slapen. Slapen is dus niet het primaire probleem.

@Noeleke: je geeft aan hulp van buitenaf nodig te hebben, dat denk ik ook. Dit rotgevoel kan door van alles komen, kan zomaar een dipje zijn (misschien ben je net geslaagd en heb je nog een heeeeeele lange vakantie voor je, dat kan iemand soms best uit het veld slaan), of heel iets anders. Je kunt eens met je huisarts praten wat je verder kunt doen, of op http://www.gripopjedip.nl/ kijken voor meer tips.
Succes! Doe er zeker wat aan, want deze gedachten zijn (ook als je er niets mee doet) echt niet goed voor je.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 14:10
silentbob
silentbob is offline
ik zou proberen het te relativeren, in plaas van de gedachtes weg te stoppen, ga er juist op in, en dan besef je je dat het onzin is en voel je je beter
zelf heb ik het heel soms ook wel eens, vooral bijv. in de vakantie als al m'n vrienden eg zijn op vakantie en ik ze een paar weken niet heb gezien(terwijl ik me thuis zit te vervelen)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 17:00
Noeleke
Noeleke is offline
Kijk, adviezen die helpen! Hartstikke bedankt mensen
Die site is echt super en nee, ik ben niet net geslaagd Ik ben 16 jaar oud en ga naar de 5e klas VWO.
Wat ik me net bedacht is dat best veel oorzaken van die buien aan mijn vriendin liggen, maar misschien is dit voor een andere topic (hoewel het nog steeds om hetzelfde probleem gaat).
Ik heb het gevoel dat ik meer voor haar over heb dan zij voor mij, maar ik wil haar gewoon echt niet kwijt.
Ook denk ik soms dat ze geen tijd wil vrijmaken voor me, omdat ze bijna nooit kan.
Ik zou echt 's avonds een keer spontaan langs willen gaan, maar dat durf ik nu niet omdat ik dan een slechte reactie kan verwachten. Iemand hier misschien tips/ervaring voor/mee?
Het zou echt super helpen voor mijn dips, omdat dan een groot deel van de oorzaken weg is!

Noeleke.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 18:32
Kemical
Kemical is offline
Citaat:
Kijk, adviezen die helpen! Hartstikke bedankt mensen
Die site is echt super en nee, ik ben niet net geslaagd Ik ben 16 jaar oud en ga naar de 5e klas VWO.
Wat ik me net bedacht is dat best veel oorzaken van die buien aan mijn vriendin liggen, maar misschien is dit voor een andere topic (hoewel het nog steeds om hetzelfde probleem gaat).
Ik heb het gevoel dat ik meer voor haar over heb dan zij voor mij, maar ik wil haar gewoon echt niet kwijt.
Ook denk ik soms dat ze geen tijd wil vrijmaken voor me, omdat ze bijna nooit kan.
Ik zou echt 's avonds een keer spontaan langs willen gaan, maar dat durf ik nu niet omdat ik dan een slechte reactie kan verwachten. Iemand hier misschien tips/ervaring voor/mee?
Het zou echt super helpen voor mijn dips, omdat dan een groot deel van de oorzaken weg is!

Noeleke.
(Een beetje offtopic maar: als een (goede) vriend(in) zomaar bij mij langskomt, doe ik misschien alsof ik dat tof vindt maar ik háát het. Dat heeft met vertrouwen te maken en met planning/organisatie. Ik bedenk bv 's ochtends hoe ik m'n dag ga indelen, of als ik het heel druk heb hoe mijn week. Tuurlijk delen vriend en vriendin dat op den duur met elkaar, maar als je nog niet echt zo'n 'ik-kan-helemaal-mezelf-zijn' gevoel bij elkaar hebt (wat ik dus alleen mijn ouders en allerbeste vriendin heb), dan waardeer je een spontaan bezoekje niet, als je niet zo opgevoed bent. Als altijd al de hele dag iedereen over de vloer kwam is het anders natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 18:37
Noeleke
Noeleke is offline
Ehm.. ok Wat bedoel je daar precies mee dan?
Zou ik me niet zo moeten voelen? Ze zegt zelf wel dat ze het altijd leuk vindt als ik erbij kom/ben.. Maar ik snap het soms echt niet meer, misschien heeft het met initiatief te maken? Want ik moet altijd alles beginnen.. Enige tips over hoe je iemand meer initiatief kan laten tonen?

Noeleke.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 19:10
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Wil je wel dat zij meer initiatief toont? Als je weet dat zij het leuk vindt, is het dan niet leuker om zelf de touwtjes in handen te hebben?

Ik denk dat even goed slapen, even malt gaan en niet roken/blowen wel helpt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 19:41
Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
Wil je wel dat zij meer initiatief toont? Als je weet dat zij het leuk vindt, is het dan niet leuker om zelf de touwtjes in handen te hebben?

Ik denk dat even goed slapen, even malt gaan en niet roken/blowen wel helpt.
Ok, het dwaalt af, maar om nog even te reageren, ik zou dat eigenlijk wel willen ja, want door al die rare gedachtes die ik krijg (including girlfriend) denk ik dus rare dingen. Als zij initiatief zou tonen, weet ik dat het niet alleen maar "anders vind ik het zielig voor hem" is. Dan laat zij zien dat ze het ook wil, want ik kan ook wel allerlei lieve dingen gaan zeggen, maar helpt dat echt?
Nee, bij mij niet.

Noeleke.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 19:49
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
(Een beetje offtopic maar: als een (goede) vriend(in) zomaar bij mij langskomt, doe ik misschien alsof ik dat tof vindt maar ik háát het. Dat heeft met vertrouwen te maken en met planning/organisatie. Ik bedenk bv 's ochtends hoe ik m'n dag ga indelen, of als ik het heel druk heb hoe mijn week. Tuurlijk delen vriend en vriendin dat op den duur met elkaar, maar als je nog niet echt zo'n 'ik-kan-helemaal-mezelf-zijn' gevoel bij elkaar hebt (wat ik dus alleen mijn ouders en allerbeste vriendin heb), dan waardeer je een spontaan bezoekje niet, als je niet zo opgevoed bent. Als altijd al de hele dag iedereen over de vloer kwam is het anders natuurlijk )
dat is heel persoonlijk natuurlijk, ik zou het juist wel leuk vinden(maar ik heb oo een hekel aan planningen en plan mn dag nooit van te voren, en ik begin variatie en verassing steeds leuker gaan vinden)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 20:37
Noeleke
Noeleke is offline
Net een geval gehad, was compleet gefrustreerd, gestresst, chagrijnig en lusteloos zo'n 50 minuten lang. Toen heb ik even wat gedronken beneden, ben ik naar boven gekomen en nu is het totaal weg. Ik kán me gewoon niet eens meer slecht voelen! Raar toch
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 15:51
Verwijderd
sowieso ff met je vriendin over hebben dat is wel iemand die je vertrouwt meestal,
en achterhalen waarom het zo is en waarom je zo denkt,
en denk dr ff aan 's avonds lijkt altijd alles erger dan 's ochtends, als ik savonds met n kutgevoel naar bed ga sta ik sochtends op en denk ik van o t valt eigenlijk best wel mee
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 20:11
silentbob
silentbob is offline
even wat gedronken zeg je, kun je dan niet gewoon een fles water op je kamer zetten en kijken of dat helpt?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Hey beste forum,

Ik hoop echt dat iemand hier een oplossing voor heeft, want na een lange tijd ben ik hier maar naartoe gegaan, aangezien hier veel mensen van mijn leeftijd zitten.

Het zit namelijk zo: Ik voel me elke avond (ja, echt elke avond, zelfs als ik bij mn vriendin ben) ontzettend waardeloos. Ik krijg ineens heel rare gedachten over dat niemand mij aardig vindt, dat ik irritant ben en dat niemand mij wil, zelfs mn beste vrienden niet. Ik heb zelfs soms echt het gevoel dat ik uit het raam wil springen om er en eind aan te maken. En dat allemaal door één zo'n waardeloos gevoel..

Ik weet het echt niet meer, ik weet niet wat ik moet doen en het ergste; ik zou niet weten waar het aan ligt, maar ik heb het dus echt elke avond (meestal tussen 10 en 12) en kan er vaak ook niet door slapen. Ik heb dan ook een ernstig slaapgebrek.

Ik heb echt een beetje hulp nodig van buitenaf, want alleen kan ik het niet meer.

Noeleke
ik heb echt precies hetzelfde (heb alleen geen vriendin).. ik baal elke dag van hoe ik tegen anderen doe, en ik voel me er niet lekker over. ik denk ook altijd aan uit het raam springen, maar ik ben gelukkig te bang om dat te doen.
ik ben bang dat anderen me niet aardig vinden en dat iedereen me gaat haten om iets.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 02:01
Noeleke
Noeleke is offline
Wow hardstikke fijn (nouja, fijn) dat iemand hetzelfde heeft, kunnen we misschien tips delen Ik reageer verder morgen wel, ga nu slapen!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 12:00
Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
Wow hardstikke fijn (nouja, fijn) dat iemand hetzelfde heeft, kunnen we misschien tips delen Ik reageer verder morgen wel, ga nu slapen!
Sorry sorry sorry voor de dubbel post, maar ik was vannacht zó moe van het uitgaan, dat ik echt niet meer kon reageren, plus ik had wat slapers
Maar zoals ik al zei, ik vind het best fijn dat iemand hetzelfde probleem heeft, heb je toch niet het gevoel dat je als enige bent Nou moet ik zeggen dat ik de laatste best vaster in mijn schoenen sta, vooral vandaag en gisteren. Mn vriendin doet erg lief tegen me en mn vrienden lijken ineens super erg veranderd te zijn sinds gisteren, heel weird.

Maar, hoe voel jij je dan? Like, welke gevoelens heb je precies? Kun je dat uitleggen?
Misschien kan ik je dan helpen, omdat ik het toch al een tijdje heb (weet niet hoe lang jij het al hebt) en ik heb sommige problemen wel weten op te lossen. Dus misschien kan ik jou daarmee ook helpen!

Noeleke.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 12:01
Afwezignummer2
Fijn dat de mensen die hetzelfde meemaken elkaar tegenkomen, bedoel je?

Tja, ik ken dat gevoel van "anders vind ik het zielig voor hem", maar tja, dat bleek achteraf niet het geval te zijn. Het waren juist wel die relaties dat ik niet echt met ze kon praten enzo. Duurde dan ook nooit lang...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Sorry sorry sorry voor de dubbel post, maar ik was vannacht zó moe van het uitgaan, dat ik echt niet meer kon reageren, plus ik had wat slapers
Maar zoals ik al zei, ik vind het best fijn dat iemand hetzelfde probleem heeft, heb je toch niet het gevoel dat je als enige bent Nou moet ik zeggen dat ik de laatste best vaster in mijn schoenen sta, vooral vandaag en gisteren. Mn vriendin doet erg lief tegen me en mn vrienden lijken ineens super erg veranderd te zijn sinds gisteren, heel weird.

Maar, hoe voel jij je dan? Like, welke gevoelens heb je precies? Kun je dat uitleggen?
Misschien kan ik je dan helpen, omdat ik het toch al een tijdje heb (weet niet hoe lang jij het al hebt) en ik heb sommige problemen wel weten op te lossen. Dus misschien kan ik jou daarmee ook helpen!

Noeleke.
heb je t er met je vrienden overgehad??
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 15:30
Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
heb je t er met je vrienden overgehad??
Wel geprobeerd, maar ik heb zeg maar één iemand (een meisje) en die begrijpt me wel..
Maar ook al zou ik het er met mijn vrienden over hebben, zeggen ze allemaal dat dat niet zo is (ook dat meisje natuurlijk). Ik weet ook wel dat dat niet zo is, en ik haal me allemaal dingen in mijn hoofd die niet waar zijn. Ik weet zelf wel dat mijn vrienden mij supertof vinden, maarja, probeer dat maar eens aan mn hoofd uit te leggen 's avonds... Het is echt gewoon een vage gedachte.

Het is gewoon niet uit mn kop te stampen, ik denk dat ik gewoon even moet praten met wat mensen die hetzelfde hebben (hint hint (A))

Noeleke
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 18:48
Verwijderd
Schrijf op wat je fijn vindt in het leven.

Denk aan fijne tijden met je vriendin en vrienden. Dingen die je nog wilt ondernemen en bereiken. Fantaseer over dingen die jou echt gaaf lijken, schrijf dit op.

Wanneer je je neerslachtig voelt, lees de dingen die je geschreven hebt en probeer de leuke dingen te laten overheersen om dat gevoel te onderdrukken.

Zet muziek op waar je blij van wordt.. of luister juist naar muziek die als uitlaatklep kan dienen.

Ga een eind fietsen of sporten. Ga iets actiefs doen.

Ik heb er al jaren geen last meer van, maar bovenstaande dingen hielpen mij altijd toen ik nog jonger was. Succes.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 22:29
Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
Schrijf op wat je fijn vindt in het leven.

Denk aan fijne tijden met je vriendin en vrienden. Dingen die je nog wilt ondernemen en bereiken. Fantaseer over dingen die jou echt gaaf lijken, schrijf dit op.

Wanneer je je neerslachtig voelt, lees de dingen die je geschreven hebt en probeer de leuke dingen te laten overheersen om dat gevoel te onderdrukken.

Zet muziek op waar je blij van wordt.. of luister juist naar muziek die als uitlaatklep kan dienen.

Ga een eind fietsen of sporten. Ga iets actiefs doen.

Ik heb er al jaren geen last meer van, maar bovenstaande dingen hielpen mij altijd toen ik nog jonger was. Succes.
Hartstikke bedankt ********!
Ik ga morgenochtend op vakantie naar Bergen Op Zoom, doet er verder niet toe
Maar ik ben van plan om een soort van dagboek bij te houden voor mn eerste vakantie alleen met vrienden, misschien helpt dat En het wordt sowieso een topvakantie, dus daar wordt ik wel blij van!
Mocht er toch iets onaangenaams voorbijkomen, was ik van plan om datzelfde dagboek aan mijn vriendin te laten lezen, misschien begrijpt ze me daardoor beter en kan ze me helpen Bedankt voor jullie reacties, jullie zijn echt top! Ik heb er al even geen last meer van, dus het is zeker aan het opknappen Ongelofelijk wat een forum en een handjevol behulpzame mensen kan doen zeg!

Fijne vakantie allemaal, tot volgende week.
Noeleke.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Wel geprobeerd, maar ik heb zeg maar één iemand (een meisje) en die begrijpt me wel..
Maar ook al zou ik het er met mijn vrienden over hebben, zeggen ze allemaal dat dat niet zo is (ook dat meisje natuurlijk). Ik weet ook wel dat dat niet zo is, en ik haal me allemaal dingen in mijn hoofd die niet waar zijn. Ik weet zelf wel dat mijn vrienden mij supertof vinden, maarja, probeer dat maar eens aan mn hoofd uit te leggen 's avonds... Het is echt gewoon een vage gedachte.

Het is gewoon niet uit mn kop te stampen, ik denk dat ik gewoon even moet praten met wat mensen die hetzelfde hebben (hint hint (A))

Noeleke
dat gevoel ken ik,
dan vraag ik vrienden/vriendinnen om advies,tips of raad omdat ik t ff niet zie zitten en dan zeggen ze zo van dat alles wat ik denk niet waar is en dat ik wel veel vrienden heb enzo en dat ik niet lelijk ben enz.enz.enz. terwijl ik daar niet veel mee opschiet dan maar ik vraag gewoon om een oplossing,

ik heb dit gevoel ook best vaak, ook vooral 's avonds
ik wil hier ook best met je over praten omdat ik denk dat t wel ongeveer t zelfde is,
ik heb nu een oplossing gevonden die wel een beetje werkt, ik lees 's avonds in bed gewoon boeken, over mensen met een leuk leven enzo, dan leef ik me helemaal in in de hoofdpersoon en verzet ik makkelijker mijn gedachten, muziek luisteren voor het slapen helpt bij mij totaal niet, omdat ik dan makkelijk over problemen na kan denken en dat is wat ik nu juist niet wil

o haha zie nu dat je op vakantie bent
ik hoop voor je dat je een leuke week hebt en al je probleme ff kan vergeten,
veel plezier op vakantie en laat maar ff weten hoe het is geweest!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2010, 14:07
Afwezignummer2
Duckdog, over dat inleven in die personages, ik herinner me nog de meest depressieve film die ik heb gekeken "Napoleon Dynamite", die knul was zo faal dat het ook niet leuk was om te kijken

Maarehm, ik denk niet dat je er meteen over moet praten, weet niet precies waarom, maar het is gewoon niet meteen goed naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 12:22
Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
dat gevoel ken ik,
dan vraag ik vrienden/vriendinnen om advies,tips of raad omdat ik t ff niet zie zitten en dan zeggen ze zo van dat alles wat ik denk niet waar is en dat ik wel veel vrienden heb enzo en dat ik niet lelijk ben enz.enz.enz. terwijl ik daar niet veel mee opschiet dan maar ik vraag gewoon om een oplossing,

ik heb dit gevoel ook best vaak, ook vooral 's avonds
ik wil hier ook best met je over praten omdat ik denk dat t wel ongeveer t zelfde is,
ik heb nu een oplossing gevonden die wel een beetje werkt, ik lees 's avonds in bed gewoon boeken, over mensen met een leuk leven enzo, dan leef ik me helemaal in in de hoofdpersoon en verzet ik makkelijker mijn gedachten, muziek luisteren voor het slapen helpt bij mij totaal niet, omdat ik dan makkelijk over problemen na kan denken en dat is wat ik nu juist niet wil

o haha zie nu dat je op vakantie bent
ik hoop voor je dat je een leuke week hebt en al je probleme ff kan vergeten,
veel plezier op vakantie en laat maar ff weten hoe het is geweest!!
Ha Duck!
Dankjewel, vakantie was echt top! Ik heb alleen wel één keertje kut gevoeld, omdat ik een beetje ruzie kreeg met mn vriendin Maar ik heb een dagboek bijgehouden (nouja, tot dat kut voelen dan)
Ik heb gewoon alles opgeschreven wat me dwarszat en natuurlijk ook alle leuke dingen
Dit hielp mij wel een beetje om even weg te zijn van het echte denken.
Ook ben ik erachter gekomen dat muziek bij mij wel heel erg helpt, vooral muziek maken. Speel jij een instrument? En als ik hier geen zin in heb, heb ik afgesproken met een goede vriend. Hij snapt mij en wil mij ook helpen, dus elke keer als ik afleiding zoek gaan we samen grappige filmpjes op internet kijken, hierdoor ga je lachen en maak je stoffen aan die je vrolijk maken Bij mij werkt het in ieder geval!

Veel succes
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 07:44
Verwijderd
Citaat:
Ha Duck!
Dankjewel, vakantie was echt top! Ik heb alleen wel één keertje kut gevoeld, omdat ik een beetje ruzie kreeg met mn vriendin Maar ik heb een dagboek bijgehouden (nouja, tot dat kut voelen dan)
Ik heb gewoon alles opgeschreven wat me dwarszat en natuurlijk ook alle leuke dingen
Dit hielp mij wel een beetje om even weg te zijn van het echte denken.
Ook ben ik erachter gekomen dat muziek bij mij wel heel erg helpt, vooral muziek maken. Speel jij een instrument? En als ik hier geen zin in heb, heb ik afgesproken met een goede vriend. Hij snapt mij en wil mij ook helpen, dus elke keer als ik afleiding zoek gaan we samen grappige filmpjes op internet kijken, hierdoor ga je lachen en maak je stoffen aan die je vrolijk maken Bij mij werkt het in ieder geval!

Veel succes
Hee
Muziek luisteren werkt bij mij soms maar niet altijd, zo ben ik bijvoorbeeld nog steeds fan van krezip maar als ik me kut voel weet ik gewoon dat ik die vooral niet moet luisteren, omdat die liedjes nogal sloom zijn zegmaar ga ik mezelf alleen maar meer kut voelen.
nee ik speel geen instrument, wel merk ik dat als ik ga tekenen dat ik dan mn problemen ook vergeet.
dat van die grappige filmpjes zal ik ns gaan proberen!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 11:17
Verwijderd
Het is goed als je alles opschrijft, bij mij helpt dat tenminste. Ik heb niet helemaal een vergelijkbaar probleem maar ik denk wel vaak negatief, ben vooral bang voor de toekomst. Voordat ik ga slapen of als ik aan negatieve dingen denk dan schrijf ik het altijd op en zo zet ik die dingen van me af zeg maar. Bij mij helpt het ook om met een persoon te praten. Ik vertrouw degene erg, en hij kan me helpen en ik kan mijn verhaal kwijt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 13:36
Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
Hee
Muziek luisteren werkt bij mij soms maar niet altijd, zo ben ik bijvoorbeeld nog steeds fan van krezip maar als ik me kut voel weet ik gewoon dat ik die vooral niet moet luisteren, omdat die liedjes nogal sloom zijn zegmaar ga ik mezelf alleen maar meer kut voelen.
nee ik speel geen instrument, wel merk ik dat als ik ga tekenen dat ik dan mn problemen ook vergeet.
dat van die grappige filmpjes zal ik ns gaan proberen!
Hi Duck,
Heb je geen liedje met goede herinneringen? Ik heb één liedje (Era - Ameno) waar ik echt een superherinnering aan heb, ik was hem alleen even vergeten Maar als ik die luister krijg ik helemaal rillingen door een goede herinnering
Zou je misschien wat van die tekeningen in kunnen scannen en posten? Of heb je dat al gedaan? Ik ben er erg benieuwd naar! Geeft niet als je vind dat ze niet de mooiste zijn, bij een tekening gaat het erom wat de kunstenaar ermee bedoeld

Noeleke.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 10:27
Miloutchi
Miloutchi is offline
Citaat:
ik zou proberen het te relativeren, in plaas van de gedachtes weg te stoppen, ga er juist op in, en dan besef je je dat het onzin is en voel je je beter
zelf heb ik het heel soms ook wel eens, vooral bijv. in de vakantie als al m'n vrienden eg zijn op vakantie en ik ze een paar weken niet heb gezien(terwijl ik me thuis zit te vervelen)
Ha! Relativeren? Ik geloof dat relativeren JUIST het voer is voor een depressie.

Ik had deze gevoelens eerst ook een hele lange tijd. Uiteindelijk ben ik weggelopen van huis, maar weer teruggekomen. Uiteindelijk ging het een langere tijd best goed, maar nu zijn de gevoelens weer terug. Ik ben naar maatschappelijk werk gegaan (dat is gratis en je hebt geen verwijsbrief nodig). Als ik jou was, zou ik dat ook doen. Want wij kunnen je hier niet mee helpen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 11:21
Noeleke
Noeleke is offline
Houston, we don't have a problem anymore!
Ik weet niet hoe, maar het is weg
Thanks for your support everyone!

Noeleke.

PS: sluit deze topic maar
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 13:27
Verwijderd
ik heb hier overdag steeds vaker last van.
ik kan dan mijn problemen gewoon niet uit mijn hoofd zetten.
ik ga dan tekenen,msnen en muziek luisteren maar het lukt me gewoon niet de goede afleiding te vinden
weet iemand hier iets tegen??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten