Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2010, 16:57
s-theunisz18
s-theunisz18 is offline
Hallo ik heb een dringende vraag.

Ik stond net voor het stoplicht en ik reed door! Ik dacht dat het groen was, maar schijnbaar niet! Al het verkeer had groen en keek mij raar aan. Ik keek in mijn binnen spiegel en niemand reedt door.

Dit was een stoplicht waar je aan een rijbaan rechts af kon gaan en aan de andere rijbaan rechtdoor.
Ik stond op de rijbaan voor rechtdoor. Aan de kant voor rechtsaf zat op het stoplicht zo'n zwart ding.

Wie weet of dit flits als je rechtdoor door rood rijdt?

Ik hoop het zo van niet

Alvast bedankt.

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2010, 17:08
Verwijderd
Dat zwart ding is (als ik je omschrijving volg) een detector, die registreert of er al dan niet een een wagen op dat punt zich bevind. Zo vermijd men dat op momenten dat er geen verkeer in die kruisende straat komt, de hoofdstraat onnodig rood licht krijgt.

Permanente flitspalen zijn dacht ik wit en groter.
Al heb je natuurlijk altijd het risico dat je door een agent in burger bent gespot. Mijn pa heeft ooit eens dat ongeluk gehad, bij het negeren van ene oranje licht. Opletten aan de verkeerslichten zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 17:16
s-theunisz18
s-theunisz18 is offline
Het lijkt op een camera. Ik hoop zo dat ik niet geflits ben. Dankje voor de info!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 07:33
Verwijderd
flitspalen zijn doorgaans wit, dus het zal wel wat meevallen. Zwarte kasten bestaan ook wel, maar dat zijn doorgaans mobiele flitsers en die controleren enkel op snelheid. Ik zou me niet al te druk maken als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 19:12
Qimm
Qimm is offline
Ik heb exact dat gehad, kennelijk is er hier in de buurt een punt dat heel verwarrend groen wordt, ik vertelde het en er waren zowieso al 2 anderen die dat op dat punt ook gehad hadden.
Over zwarte kasten zou ik me ook niet te veel zorgen maken, die witte, dat zijn vervelende.
Reageren

Regels voor berichten