Advertentie | |
|
![]() |
|
Lanterfant
Luchtig, licht en leedloos, dat laatste is zelfs geen woord, loop ik zwevend over het water heen en weer terug naar huis. Vrieskou deert mij niet want ik ben al lang al leeggelopen, lekgestoken en verlaten, stocijns veins ik te zijn, maar zelfs veinzen lukt niet, want ik lanterfant. Nieuwe: scheldpartij (edit by jojo op verzoek)
Laatst gewijzigd op 05-02-2010 om 21:32. Reden: op verzoek |
![]() |
|
![]() |
Scheldpartij
We gooien met woorden over de rooie donker zwart, diep grijs getint. Stille ruzie aan het maken over wie met het schelden begint. Zonder elkaar te horen praten we geërgerd door. Nu ben jij aan het woord want ik sta al weer 1-0 voor. Maar ik laat me niet kisten als jij zelfs jouq punt niet maakt. Nu onze o zo zoete liefde naar geronnen bloed smaakt. Nieuwe woord: Tien-tje 0.1 Biljet of munt van 10 gulden 0.2 reeks gebeden, bestaande uit o.a. tien weesgegroetjes
|
Verwijderd
|
Tientje
We bidden met gevouwen handen gesloten ogen van gevallen engelen. Wees gegroet, Maria, moeder van Christus, maagdelijke toren, ivoren beschermster, van engelen. Vol van genade en vol van geloof levend voor liefde, moeder van engelen. Heilige Maria, hoor mij aan, bescherm mijn kleine meisjelief tegen engelen. Moeder Maria, maagd der maagden, jij, die Jacob in de put stuurde zijn engel. Ark van het verbond, mystieke roos, heilig in geval van engelen. Koningin van de profeten, spiegel van gerechtigheid, red de trein naar Engelen. Morgenster, ben jij niet de heil van zieken in Engelen? Zonder erfsmet ontvangen door God; heilige rozenkrans, bid voor de engelen... Zetel van wijsheid, vertel mij toch; telt de Allerheerlijkste genade voor engelen? Nieuw woord: Ketting |
![]() |
|
Ketting
We bundelen onze krachten en competenties, om naar de zee te dragen wat ons leven heeft verpest. We maken een ketting en zwaaien naar de overkant. We leven om te delen en toch.. Een ketting aan ons been, we gaan ervoor. - Nieuw woord: Openingszet
|
Openingszet
Wie neemt het initiatief Wie neemt de stap als eerst Welk pad zal je het beste nemen Welk pad wordt nog niet beheerst? Waarom twijfel met alles Waarom moet je altijd volgen Wat kan het kwaad de eerste te zijn Wat kan je in hemelsnaam vervolgen? - Nieuw woord: Reïncarnatie wedergeboorte, terugkeer v.d. ziel in een ander mens of een dier
|
Reïncarnatie
Wat zal ik zijn in mijn volgende leven? Een trouwe hond, Of een soldaat dapper maar gewond? Zal ik rijk zijn, een goed leven hebben. Of eenzaam en alleen in een hoekje wegebben? Laat ik eerst dit leven goed afmaken, zodat ik later zeker weet dat niets of niemand deze ik ooit nog vergeet! Het volgende woord: Vakantie (definitie vast niet nodig ![]()
Laatst gewijzigd op 25-02-2010 om 16:30. |
![]() |
|
JIj bent te mooi om waar te zijn,
jij bent een fenomeen. Bij jou voel ik mij blij en fijn, samen zijn wij één, Jij bent de liefde van mijn leven, samen gaan we door. Ik zal je alles geven, we gaan er samen voor. Onze liefde was zo puur, het heeft zo mooi geleken. Maar het bleek van korte duur, de vakantie duurde maar 2 weken... vergeet ik bijna zelf een woord te kiezen, uh: schoenen |
![]() |
|
![]() |
Schoenen
Het was in Amsterdam, Ik was jullie bijna misgelopen, Echt een prachtig paar. Jullie deden mij denken Aan regenboogvisjes en lente, Net wat ik toen nodig had. Een vrolijke noot in mijn leven, Nu draag ik jullie altijd mee, Of eigenlijk dragen jullie mij. Ik heb jullie maar mooi gestrikt, Jullie geven kleur aan mijn leven, En ik geef jullie een mooi verhaal. De beste koffie tussen jullie veters, Een spettertje verse jus, En hier en daar een vlekje melk. Echt iets om mee te pronken later, Wanneer jullie lelijk zijn en stinken, En ik jullie heb afgedankt... Volgende woord: Beroemdheid
|
Beroemdheid
Op een schilderij zou zij de handtekening zijn. ze is alles wat het andere afmaakt. Ze draagt niet het water naar de zee maar brengt de emmers naar de dragers, haar gezichtsuitdrukking terug gedrukt om plaats te maken voor de rest: Ze is een beroemdheid onder velen, maar doet thuis gewoon pantoffels aan. - Volgende woord: concentratie - sterkte van een oplossing; het zich concentreren, aandacht hebben voor iets specifieks; samentrekking op één punt
|
Concentratie
Voorzichtig wierp hij een blik op de grond, alsof hij wilde kijken waar hij eigenlijk stond. Middelpunt van de aarde zag hij, ik ben het midden, de aarde is van mij. Hij telde de slagen, deinde op het ritme mee. 'Rustig' wilde hij fluisteren tegen het dreunen van zijn hart. Spieren die voelden als steen, die grote leegte om hem heen. 'Was dit nu concentratie?' vroeg hij. Ik antwoordde zacht, 'Concentreer je nu maar.' Geluk Geluk (of gelukkig zijn) kan gedefinieerd worden als het tevreden zijn met de huidige levensomstandigheden of met het leven zoals zich dat nu presenteert. |
![]() |
|
Geluk
Hoe moeilijk het ook mag zijn te geloven dat wat is is zoals het is, dat wat voorbij is ook weer weg is (maar toch ooit terugkomen kan), hoe oneerlijk het ook mag lijken te zien dat wat is het enige is waar je geluk uit kan putten, 'Nee, de toekomst is geen bron van geluk, alleen van hoop.' de gedachte dat ongelukkig zijn ook een optie is is geruststellend. --- Volgende woord: barbaar Uitspraak: bɑrˈbar de -woord (mannelijk) barbaren Zelfst. Naamw. onbeschaafd en ruw persoon; woesteling
|
Nou ja, het is niet helemaal een barbaar. Eigenlijk helemaal niet, maar ik ga 'm niet wéér herschrijven - mijn vorige einde paste nog minder dan een tang op een varken slaat en die was nog lullig bovendien. Ik en mijn twisten.
Maar de eerste strofe is nog een barbaar! Denk ik. Misschien, ooit, als ik er weer tijd en zin in heb kan ik er een écht barbaar van maken, maar ik denk het niet, eigenlijk. ![]() Barbaar Hoe je vissen ving op een niet nader te noemen locatie in een niet verder gedefinieerd net. Hoe je rauw lustte wat spartelend zilver was. En dat je haar net iets te lang was je voeten net wat te breed, dat je niet paste in de moderne maatschappij en tussen heren in pak. Niet omdat je een woesteling was of duizend harten brak, niet omdat je een worstelaar was of tussen alle spaken stokjes stak. Maar omdat het groepsverband jou niet altijd past, omdat jouw knuffel een net iets te harde handdruk was. En dat bovendien het vissen een zo ver doorslaande hobby was. Ach, het zijn altijd anderen voor wie je niet de juiste was. Net iets te ruw of net iets te zacht, wie niet hetzelfde is blijkt al gauw ongepast. Hij had beter 'ongepast' kunnen heten, hè? Nou ja. Nevermind. Mijn vorige einde (kwam uit op autist) vond ik moreel ongepast en onbeschoft en niet waarheidsgetrouw van mezelf. Zucht... ;p Ik had een fantastisch woord-idee, ben ik het kwijt. Nou ja, dan maar 'n woordenboek willekeurig openslaan. Wispelturig (bn) veranderlijk, grillig |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaienrollen #1169 Verwijderd | 500 | 17-10-2010 12:29 | |
De Kantine |
Vertel iets over de forumer boven je #16 Verwijderd | 500 | 03-09-2009 14:38 | |
De Kantine |
*plak plak plak* CTRL - V topic! Cherry Springs | 499 | 21-10-2006 15:50 | |
Drugs & Alcohol |
Stonerspelletjes Wammus | 53 | 03-04-2006 19:23 |