Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2010, 18:35
Jordy204
Jordy204 is offline
Mijn probleem is dat ik soms erg impuslief kan zijn en daardoor domme dingen doe die me al een paar keer een vriendschap hebben gekost.Ik vind het echter moeilijk om met emoties om te gaan en soms laat ik mijn emoties met me op de loop gaan.Vaak is dit dan in vriendschap situaties,ik vind het namelijk moeilijk het te accepteren als bepaalde vriendschappen minder worden doordat je elkaar niet meer zo vaak ziet of dergelijke.Ik vind het dan moeilijk me hier bij neer te leggen en daardoor krijg ik vaak ruzie met zo´n persoon omdat ik teveel verwacht van ze en dat benauwd mensen zegt mn moeder.Ik vind het echter moeilijk dit niet te doen en soms ga ik er zo over piekeren dat ik dan soms hele domme impulsieve dingen doe waardoor,het vaak het einde is van die vriendschap.

Ik wil vragen of iemand misschien tips heeft hoe hier het beste mee om te gaan.En of iemand zich er misschien in herkend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2010, 12:53
Verwijderd
ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar volgens mij kan t wel ns hetzelfde zijn als wat ik heb.
kun je ff n voorbeeld geven??:$:$
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 21:33
Jordy204
Jordy204 is offline
Nou bijvoorbeeld toen ik met een bepaald meisje had afgesproken dat we een tijdje geen contact met elkaar zouden hebben toch naar haar ben toegegaan op een avond toen het helemaal niet het juiste moment was.Maar heb niet zo´n zin om dat hele verhaal te vertellen.Maar we hadden afgesproken dat we elkaar een tijdje niet zouden spreken door een aantal omstandigheden.En daar heb ik me niet aan gehouden omdat ik er gewoon gek van werd en kon er ook niet slapen van en toen ben ik op een avond toen ze met wat vrienden buiten was naar haar toe gegaan.Wat het einde van die vriendschap betekende Omdat ik dan moeite heb op mn emoties onder controlle te houden.

Dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 23:42
Bregje
Bregje is offline
Hoe oud ben je Jordy? En, heb je in nog meer dingen last van impulsiviteit?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 00:22
Jordy204
Jordy204 is offline
18.Ja ook soms met keuzes maken maar vaak twijfel ik ook heel erg maar soms kan ik ook heel impusief keuzes maken waar ik later spijt van krijg.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 23:12
Bregje
Bregje is offline
Mm ja maar ben je ook impulsief met andere dingen, bijvoorbeeld met eten, drinken, sex, geld verkwisten, dingen doen die je eigenlijk liever niet doen maar drang naar hebt, kun je voorbeelden noemen? En, heb je dit altijd al gehad? Heb je het naar jouw idee meer dan andere jonge mannen van jouw leeftijd?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten