Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2013, 21:44
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Oké even een vraagje, waarom doen heel veel mensen zo moeilijk over mode? Het lijkt tegenwoordig wel dat als je geen G-star broeken met adidasvest draagt je geen mens meer bent ofzo Kijk mij kan het zelf niet zo heel veel boeien, als iemand iets zegt over mijn kledingstijl kan ik daar makkelijk tegen, maakt me niet echt uit wat mensen denken, maar op mijn school zit ook zo'n emo/hipster kereltje en als iemand bijvoorbeeld een opmerking over zijn kleding maakt zie je hem echt met het hoofd naar beneden wegsloffen, best zielig eigenlijk, maar dan voel je je toch ook niet goed als mens, als je anderen niet accepteert door hun kleding?
Oud 08-01-2013, 22:11
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Je moet zelf weten wat je draagt. Overigens zie ik nog maar weinig mensen met standaard adidas vest etc lopen zoals iedereen, maar dat kan ook komen omdat ik niet meer op de middelbare school zit, waar bijna iedereen onzeker is en zo maar erbij wilt horen.
Al vind ik sommigen mensen zich wel afschuwelijk kleden (denk aan van die super wijde gothic broeken met een leren jas tot aan de grond), maarja dat moeten ze zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 23:25
*oma*
*oma* is offline
Dit lijkt mij niet echt iets van de laatste tijd, maar meer iets van de kringen waarin je verkeert.
Oud 09-01-2013, 13:23
Verwijderd
Dat ligt inderdaad aan de mensen waar je mee omgaat. En op de middelbare school is men ook flink onzeker over hun uiterlijk, dus wellicht zijn ze wat dat betreft sneller op hun teentjes getrapt.

Voor de rest kan je je afvragen of die emo in kwestie zich niet zo moet aanstellen, maargoed, dat zit hem natuurlijk in het bloed.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 13:33
Miekje*
Miekje* is offline
Het is tyisch iets van in de puberteit, heb ik het idee. En er wordt niet zozeer moeilijk over gedaan, het is vooral hoe je er zelf mee omgaat.
Oud 09-01-2013, 16:29
Verwijderd
Mwa, ik vrees dat het niet enkel iets van de puberteit is. Er zijn genoeg mensen die op latere leeftijd nog steeds behoorlijk moeilijk kunnen doen over wat je draagt. In allerlei milieus. Ze doen het alleen meestal niet meer zo openlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 16:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Aan die mensen moet je gewoon dikke schijt hebben. Ik merk dat het nu de meeste mensen echt niet interesseert wat iemand draagt, tenzij het echt heel raar is, maar zelfs dan wordt er nog naar de persoon gekeken en niet naar de outfit. Maar ik denk dat ik wel mazzel heb met de mensen in mijn omgeving, plus dat ik nu sterker in mijn schoenen sta dan toen ik een puber was, dus als iemand nu een opmerking maakt over m'n kleren lach ik ze in hun bek uit ipv dat ik met m'n hoofd naar beneden wegschuifel.
In de puberteit wil bijna iedereen ergens bijhoren en als je afwijkt van de norm ben je een makkelijk doelwit voor pesterijen. De mensen die als volwassene nog commentaar hebben zijn bekrompen pummels en die moet je links laten liggen.
Oud 10-01-2013, 15:26
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Dat ligt inderdaad aan de mensen waar je mee omgaat. En op de middelbare school is men ook flink onzeker over hun uiterlijk, dus wellicht zijn ze wat dat betreft sneller op hun teentjes getrapt.

Voor de rest kan je je afvragen of die emo in kwestie zich niet zo moet aanstellen, maargoed, dat zit hem natuurlijk in het bloed.
haha, in het bloed..
Oud 10-01-2013, 15:27
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Aan die mensen moet je gewoon dikke schijt hebben. Ik merk dat het nu de meeste mensen echt niet interesseert wat iemand draagt, tenzij het echt heel raar is, maar zelfs dan wordt er nog naar de persoon gekeken en niet naar de outfit. Maar ik denk dat ik wel mazzel heb met de mensen in mijn omgeving, plus dat ik nu sterker in mijn schoenen sta dan toen ik een puber was, dus als iemand nu een opmerking maakt over m'n kleren lach ik ze in hun bek uit ipv dat ik met m'n hoofd naar beneden wegschuifel.
In de puberteit wil bijna iedereen ergens bijhoren en als je afwijkt van de norm ben je een makkelijk doelwit voor pesterijen. De mensen die als volwassene nog commentaar hebben zijn bekrompen pummels en die moet je links laten liggen.
In mijn woonplaats is het eigenlijk bij iedereen hetzelfde hoor, bij volwassenen en jongeren
Oud 10-01-2013, 16:05
DAH
DAH is offline
Nobody cares op mijn school noch op straat. Adidasvesten zijn eerder uitzondering dan de regel.
Oud 10-01-2013, 18:04
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Nobody cares op mijn school noch op straat. Adidasvesten zijn eerder uitzondering dan de regel.
Lijkt me een leuke school Diversiteit kan nooit kwaad vind ik.
Oud 11-01-2013, 11:55
Rivka
Rivka is offline
Ik zit op een vrije middelbare school en daar komt het behoorlijk vaak voor dat mensen vintage (tweedehands) kleding uit de jaren vijftig/zestig/tachtig dragen of anderzijds 'alternatief' zijn, dus ik denk dat je beleving van hoe belangrijk mode is ook sterk afhangt van waar je bijv. naar school gaat, wat *oma* ook zegt. Anderen afrekenen op hun kleding is nou niet bepaald iets nieuws.

Ik denk altijd dat mensen die inderdaad alleen in Adidasvestjes lopen en zich druk maken over andermans kleding zó onzeker zijn dat je ze het best kunt negeren. Voor die emojongen is het natuurlijk heel naar als-ie door (oudere) kinderen gepest wordt, neem het anders eens voor hem op.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 15:26
Verwijderd
Omdat mensen te onzeker zijn als ze er niet aan voldoen. Mijn school heeft dat nheel erg, geen modekleding lig je eruit.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Omdat mensen te onzeker zijn als ze er niet aan voldoen. Mijn school heeft dat nheel erg, geen modekleding lig je eruit.
Ik denk dat dat een heel belangrijk punt is, onzekerheid. Veel mensen zijn onzeker over zichzelf en verbergen dat door kleding en make up en in het ergste geval plastische chirurgie. En die onzekerheid werken ze ook nog eens uit op anderen, ik weet niet of dat per se is om zichzelf beter te voelen of om een ander ook onzeker te krijgen omwille van jaloezie of om niet alleen onzeker te zijn of wat dan ook... In de puberteit speelt dat natuurlijk een grote rol. Helaas zijn er ook nog volwassenen die daar behoorlijk last van kunnen hebben. En dan heb je ook nog snobs natuurlijk, die zich sowieso beter vinden dan de rest.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 01:26
*oma*
*oma* is offline
Ik heb trouwens drie Adidas vestjes
Oud 12-01-2013, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat dat een heel belangrijk punt is, onzekerheid. Veel mensen zijn onzeker over zichzelf en verbergen dat door kleding en make up en in het ergste geval plastische chirurgie. En die onzekerheid werken ze ook nog eens uit op anderen, ik weet niet of dat per se is om zichzelf beter te voelen of om een ander ook onzeker te krijgen omwille van jaloezie of om niet alleen onzeker te zijn of wat dan ook... In de puberteit speelt dat natuurlijk een grote rol. Helaas zijn er ook nog volwassenen die daar behoorlijk last van kunnen hebben. En dan heb je ook nog snobs natuurlijk, die zich sowieso beter vinden dan de rest.
True, en dat vind ik sneu dat mensen anders gaan doen, omdat ze zich onzeker voelen. ik vind dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn.

Ik heb 2 adidasvestjes, maar die heb ik gekregen van een kennis, omdat die niet paste. Ik draag ze bijna niet. En ik heb ook adidassneakers, maar die lopen weer erg lekker.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 12:01
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Ik zit op een vrije middelbare school en daar komt het behoorlijk vaak voor dat mensen vintage (tweedehands) kleding uit de jaren vijftig/zestig/tachtig dragen of anderzijds 'alternatief' zijn, dus ik denk dat je beleving van hoe belangrijk mode is ook sterk afhangt van waar je bijv. naar school gaat, wat *oma* ook zegt. Anderen afrekenen op hun kleding is nou niet bepaald iets nieuws.

Ik denk altijd dat mensen die inderdaad alleen in Adidasvestjes lopen en zich druk maken over andermans kleding zó onzeker zijn dat je ze het best kunt negeren. Voor die emojongen is het natuurlijk heel naar als-ie door (oudere) kinderen gepest wordt, neem het anders eens voor hem op.
Heb wel eens gepraat met die emoboy, hij zit in één van mijn clusters maar het is best een nare jongen, hij accepteert geen advies etc.
Oud 13-01-2013, 18:15
Verwijderd
Mode is de hedendaagse variant van status en identiteit, en daarmee rangorde in de populatie.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 16:06
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Mode is de hedendaagse variant van status en identiteit, en daarmee rangorde in de populatie.
Ik denk dat je plaats in de ''Rangorde'' niet echt word bepaald door wat je draagt, luistert etc. Ik zie er zelf namelijk totaal niet uit als de standaard mooiboys en swaggergirls maar toch sta ik redelijk hoog qua dingen zoals respect, aanzien, mensen enzo. De rangorde ligt vooral aan het innerlijk denk ik.
Oud 14-01-2013, 17:01
Verwijderd
Mooiboys en swaggergirls proberen zelf beter te zijn dan een ander, en jij ook. Het is niet echt mogelijk die rangorde daadwerkelijk vast te stellen, maar mensen in het algemeen proberen op hun eigen manier de beste te zijn. Daar zijn allerlei methoden voor. Jouw argument van rangorde in het innerlijk is prachtig, maar vrij waardeloos. Innerlijk is namelijk niet geschikt om snel te kwantificeren. Mode is dat wel. En ook jij knipt gaten in je Zeemankleren om een punt te maken. Misschien wel om je innerlijk uit te dragen want daarmee denk je te scoren, nee?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je plaats in de ''Rangorde'' niet echt word bepaald door wat je draagt, luistert etc. Ik zie er zelf namelijk totaal niet uit als de standaard mooiboys en swaggergirls maar toch sta ik redelijk hoog qua dingen zoals respect, aanzien, mensen enzo. De rangorde ligt vooral aan het innerlijk denk ik.
Jij doet ook flink aan mode heb ik begrepen anders?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten