Advertentie | |
|
![]() |
|
Misschien is het dan toch wel handig om eens met je woningbouw contact op te nemen om te verklaren waarom je de huur iedere maand te laat betaald. Je hebt een goede reden, maar het is wel zo netjes om even te melden hoe je persoonlijke situatie zit. Aangezien je toch iedere maand netjes je huur betaalt (alleen te laat), zullen ze het waarschijnlijk niet zo enorm erg vinden, en je voorkomt dat ze op een gegeven moment lastig gaan doen omdat je iedere maand te laat de huur betaalt. Want ook al duurt een procedure heel lang, het is nooit leuk om er in terecht te komen.
|
![]() |
@
12-07-2010, 22:11 Commando Zelfs als je de huur totaal niet zou betalen, dan kunnen ze je nog HEEL MOEILIJK je huis uitzetten. Als je echt ballen hebt, betaal je 6 maanden niet en zeg je dan dat je 10.000 euro wil en dan vrijwillig vertrekt. De meeste huurbazen gaan daarmee akkoord. Dit slechts om te illustreren hoe moeilijk het is om iemands huis uit te zetten. Dit gebeurd weleens,je hebt aardige huurbescherming in Nederland. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je de huur (structureel) niet betaalt en je vraagt je huurbaas om een 'verhuisvergoeding' van noem eens wat 5000 euro. (hoe bonter je het maakt hoe meer geld je kan vragen) Je vertrekt dan vrijwillig en je laat het huis netjes achter, het contract wordt ontbonden en de achterstallige huur betaal je uiteraard niet. Dan zijn er denk ik genoeg huisbazen die dat doen. Als die huisbaas bij je aanbelt of binnen wil komen, bel je de politie. De politie neemt het dan voor jou op. De politie sommeert de huurbaas VAN ZIJN land / huis te gaan en als ie dat niet doet, wordt ie in de boeien geslagen. Als die huisbaas de politie belt, dan kunnen ze jou er niet eens uitgooien: 'Ja, meneer dat is een zaak tussen u en huurder. U dient eerst een civiele proces te starten alvorens (hulp van de ) politie bij huisuitzetting kan worden gevraagd.' |
![]() |
|
![]() |
Inderdaad, na 3 maanden huur niet betalen is er genoeg juridische grond om een uitzettingsprocedure te starten als de verhuurder kan bewijzen dat huurder ook niet mee werkt aan een betalingsregeling voor het inlopen van de huurachterstand. En dan blijft na uitzetting de openstaande rekening nog gewoon open staan en komen daar nog de nodige juridische kosten bovenop. Je bent als verhuurder ofwel ontzettend gek ofwel een laffe hond als je niet je recht gaat halen en de wanbetaler ook nog eens gaat belonen met een zak geld.
Wat betreft de situatie van TS: Je loopt telkens niet meer dan enkele weken achter op je huurbetaling. Dat is net genoeg om een eerste betalingsherinnering te sturen en niet eens genoeg voor een 2e betalingsherinnering. Op grond daarvan zul je niet uit je huis gezet worden. Wel is het mogelijk dat je om deze reden als je gaat verhuizen van je huidige huurbaas geen verklaring krijgt dat je een goed huurder bent. Je bent immers 'laks' met de betaling. Dat kan het moeilijk maken om een volgende woning te kunnen huren. Met het oog op de toekomst lijkt het mij dan ook inderdaad prioriteit om dit recht te trekken, misschien is het mogelijk om hiervoor tijdelijk extra inkomsten te genereren? Ik weet niet hoe hoog jouw huur is, maar ik zou met mijn huur al een heel eind komen door een week full-time te gaan werken tegen minimumloon, bijvoorbeeld in een vakantie. |
![]() |
|
Zeker niet als je alleen €50,- gaat betalen (wat een slecht bedrag om voor te stellen inderdaad, dat is vaak pas 1/6 van de huur of nog minder) en de komende huurtermijnen vervolgens ook niet.
Ik maak er een rekensom bij! Stel, gemiddelde huur is €350,-. Bij een (nog lage) huurachterstand van 4 maanden heb je met €50,- per maand 4x7 = 28 maanden nodig om je huurachterstand in te lopen. Als je daarnaast nog meer schulden blijkt te hebben (vaak het geval), dan gaat geen enkele woningbouw akkoord want dan ben je rijp voor de WSNP. Ik vind het ook een sterk verhaal. Mijn ervaring is dat je als huurder feitelijk wel sterk staat bij wet, behalve als je niet betaalt. Dan gaat het toch echt vies tegenvallen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|