Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2010, 16:05
Verwijderd
Hoi allemaal,
zijn hier toevallig mensen van onder de 14 bij??
ik heb zelf namelijk die leeftijd en zit in ernstige geldproblemen.
Mijn telefoon en mp3 zijn kapot net zoals mijn krijt, veel te korte potloden en lege stiften(komt omdat ik de laatste tijd net ietsteveel met tekenen en schilderen bezig ben.
Maar het probleem is dat ik 5 euro zakgeld per week krijg en daarnaast nog 4.60 van folders daar werk ik dan wel gemiddeld. 2,5 tot 3 uur voor.(gemiddeld dus rond de 40 euro per maand. hoef ik overigens geen kleding van te kopen)
En ik was trouwens ook niet van plan om nog iets van 7 jaar ofzo thuis te blijven wonen.
Ik zit dus behoorlijk in de geldproblemen.
Ik ben 13 dus mag ik nergens werken behalve bij sommige bedrijven folders bezorgen maar dat levert ****ing weinig op.
Oppassen is totaal niet mijn ding. en heb ik zeker door de week ook geen tijd voor.
Ik weet dat slapend rijk worden lastig is.
Maar is hier iemand die ergens een bijbaantje voor me weet?
of in ieder geval iets waardoor ik aan geld kan komen.
Liefst een bijbaantje wat een beetje creatief is of met soepele werktijden.
PLEASE HELP ME.
En natuurlijk is dit forumbericht niet alleen voor mij bedoeld maar ook voor alle andere gezellig tieners die ook dit rotprobleem hebben.
Sorry voor dit lange saaie zeurdige bericht.
Groetjes mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2010, 16:22
Em.
Em. is offline
Of je geeft gewoon minder uit.

Ik ben 15 en ik krijg per maand 25€ zakgeld en ik geef abnormaal weinig uit. Ik koop verjaardagcadeautjes en oordopjes als die kapot zijn en heel soms nieuwe schriften op pennen ofzoiets. Maar ook toen ik negen was en 50 cent per week kreeg spaarde ik het meeste nog, gaf ik praktisch niks uit.

Dus als je meer geld wilt overhouden kun je natuurlijk gaan werken, maar je kunt ook minder uitgeven. Misschien kun je een tijdje bijhouden wáár je het geld aan uitgeeft en dan kijken wat er minder kan. Pennen en potloden kun je in principe voor 75 ct bij de action kopen, en die keer dat mijn mp3 stuk ging heb ik een nieuwe voor mijn verjaardag gevraagd. ;D

Maar goed, dat is mijn kant. En dan laat ik het aan de rest over hoe je nu precies meer geld kunt binnenkrijgen, wat je eigenlijke vraag was, dus. ;p
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 17:16
Lotte^^
Lotte^^ is offline
tja ernstige geldproblemen...?
idd potloden en stiften enzo heb je onder de euro bij de action.
telefoon 30 euro
mp3 20 euro?
maarja misschien kan je aan je ouders of familie vragen of je extra klussen kunt doen voor wat geld?
als je 13 bent kun je ook in kassen werken. dit verdient ook niet supergoed, maar beter iets dan niets..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 20:56
Verwijderd
Ik kreeg geen zakgeld, ik ben gaan werken toen ik 13 was. Wel in het zwart, in de horeca. Vakantiewerk en door het schooljaar zaterdagavond afwassen voor destijds 135 BEF per uur (3.35 euro). Ik werkte van 16u tot middernacht ongeveer.
Ik deed het graag, maar het is wel uitputtend, je wordt er smerig van en weet dat het in de zomer bloedheet is in zo'n keuken. En in het zwart ben je niet verzekerd.

Overigens zijn er tegenwoordig prima telefoons die tegelijkertijd prima mp3spelers zijn. Ik zweer er al jaren bij omdat ik niet met tig toestellen wil rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 15:21
Verwijderd
dat van die telefoon is nog niet zo'n gek idee eigenlijk, de meeste telefoons zijn toch wel met uitbereidbaar geheugen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 19:45
Volk
Volk is offline
Je kunt voor 10 euro al een mp3-speler kopen. En een telefoon heb je al voor zo'n 30 euro. Dat kun je dus in 1 maand kopen als je een maandje geen geld uitgeeft. Of in 2 maanden als je toch wat geld uit wilt geven. Je kunt anders ook nog een extra krantenwijk erbij nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 14:17
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je staat dus niet rood, maar het geld komt te langzaam binnen?
Dat is gewoon kwestie van meer zakgeld vragen, meer werken of ander werk zoeken, en beetje opletten met wat je waar koopt. Ik zie soms dingen die van 55 - 70 euro varieren afhankelijk bij de winkels.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 20:42
Adore
Adore is offline
Bij geldproblemen denk ik inderdaad ook aan ergere financiële situaties (roodstand, schulden, incasso/deurwaarderstrajecten), maar goed, het is maar net welke leeftijd je hebt en hoe je je eigen financiële situatie ervaart.

Probeer afspraken te maken met je ouders. Zeg dat je bereid bent een folderwijk te nemen (dus moeite te tonen om zelf aan meer geld te komen), als zij dan je zakgeld willen verhogen / bepaalde 'vaste lasten' voor je willen betalen. Natuurlijk wil je niet afhankelijk zijn en graag ooit eens het huis uit, maar besef ook dat je nu 13 bent en dat je je ook een beetje zult moeten schikken naar je situatie. Je zult nu nog geen €5,75 per uur wit verdienen.

Verder: sparen, sparen.. goed opletten op wat je uitgeeft, waar je je spullen koopt en hoe je met je spullen omgaat.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 06:20
Verwijderd
Citaat:
Bij geldproblemen denk ik inderdaad ook aan ergere financiële situaties (roodstand, schulden, incasso/deurwaarderstrajecten), maar goed, het is maar net welke leeftijd je hebt en hoe je je eigen financiële situatie ervaart.

Probeer afspraken te maken met je ouders. Zeg dat je bereid bent een folderwijk te nemen (dus moeite te tonen om zelf aan meer geld te komen), als zij dan je zakgeld willen verhogen / bepaalde 'vaste lasten' voor je willen betalen. Natuurlijk wil je niet afhankelijk zijn en graag ooit eens het huis uit, maar besef ook dat je nu 13 bent en dat je je ook een beetje zult moeten schikken naar je situatie. Je zult nu nog geen €5,75 per uur wit verdienen.

Verder: sparen, sparen.. goed opletten op wat je uitgeeft, waar je je spullen koopt en hoe je met je spullen omgaat.

thnx
ik heb al een krantenwijk maar ik heb interlanden gebeld en mag nu voor de vakantie een sppr grote wijk 4 weken lopen omdat de eigenlijke bezorger op vakantie gaat, dat twee dagen in de week ongeveer 5 euro per keer, per keer ook nog 3,50 extra omdat ik in de vakantie wil lopen en dan ook nog mn eigen wijk,

heb trouwens ook en oude vriend van me van de basisschool opgezocht,de nieuwe vriend van zn moeder heeft een bedrijfje mag ik volgend jaar in de zomer wel werken, tis nog ver weg maar betaalt wel goed
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 07:52
Verwijderd
Maak een overzichtelijke kasboekje van, want veel mensen hebben veel soorten rekeningen en dat kan wel eens tot overzichtsverlies leiden
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 09:06
Adore
Adore is offline
Citaat:
Maak een overzichtelijke kasboekje van, want veel mensen hebben veel soorten rekeningen en dat kan wel eens tot overzichtsverlies leiden
Ach ja, hoeveel vaste lasten en rekeningen zal hij al hebben? Dan is een kasboek inderdaad verstandig, maar ik vraag me af of het bij hem al echt nodig is.

Je uitgaven opschrijven is natuurlijk nooit verkeerd (hoeft niet voor elk zakje chips, maar een algemeen kloppend overzicht is wel fijn). Zo weet je wanneer je een duurdere uitgave hebt gedaan en kun je plannen hoe lang je er mee kunt doen!

Is het toch een verkapt kasboek.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 09:07
Adore
Adore is offline
Citaat:
thnx
ik heb al een krantenwijk maar ik heb interlanden gebeld en mag nu voor de vakantie een sppr grote wijk 4 weken lopen omdat de eigenlijke bezorger op vakantie gaat, dat twee dagen in de week ongeveer 5 euro per keer, per keer ook nog 3,50 extra omdat ik in de vakantie wil lopen en dan ook nog mn eigen wijk,

heb trouwens ook en oude vriend van me van de basisschool opgezocht,de nieuwe vriend van zn moeder heeft een bedrijfje mag ik volgend jaar in de zomer wel werken, tis nog ver weg maar betaalt wel goed
Kijk, zie je dat je je eigen geldproblemen heel goed op kunt lossen!

De zomervakantie is er een ideaal moment voor, misschien kun je zelfs wat geld sparen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 12:19
Verwijderd
Krijg je je zakgeld op je rekening of contant? En krijg je je loon op je rekening of contant?

De meeste mensen krijgen hun loon op hun rekening en zakgeld contant.
Wat je dan kunt doen, is voor gewone kleine dingen (zoals ergens wat lekkers kopen of naar het zwembad gaan enzo), alleen het contante zakgeld gebruiken, en als dat op is, is het op. Het geld dat je voor de krantenwijk krijgt, kun je dan gebruiken voor grotere uitgaven waar je een paar weken voor moet sparen, zoals een telefoon, mp3-speler of bv. een computerspel. Op die manier gaat sparen een beetje vanzelf
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Krijg je je zakgeld op je rekening of contant? En krijg je je loon op je rekening of contant?

De meeste mensen krijgen hun loon op hun rekening en zakgeld contant.
Wat je dan kunt doen, is voor gewone kleine dingen (zoals ergens wat lekkers kopen of naar het zwembad gaan enzo), alleen het contante zakgeld gebruiken, en als dat op is, is het op. Het geld dat je voor de krantenwijk krijgt, kun je dan gebruiken voor grotere uitgaven waar je een paar weken voor moet sparen, zoals een telefoon, mp3-speler of bv. een computerspel. Op die manier gaat sparen een beetje vanzelf
ik krijg het beide op mijn rekening, maar ik heb een soort van ''afspraak'' met mezelf gemaakt dat ik nooit meer uit mag geven per week als wat ik verdien, en als ik wil gaan winkelen ofzo een paar weken niks kopen vantevoren.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Ach ja, hoeveel vaste lasten en rekeningen zal hij al hebben? Dan is een kasboek inderdaad verstandig, maar ik vraag me af of het bij hem al echt nodig is.

Je uitgaven opschrijven is natuurlijk nooit verkeerd (hoeft niet voor elk zakje chips, maar een algemeen kloppend overzicht is wel fijn). Zo weet je wanneer je een duurdere uitgave hebt gedaan en kun je plannen hoe lang je er mee kunt doen!

Is het toch een verkapt kasboek.
een kasboek heb ik gehad, mss kan ik dr wel weer mee beginnen

en oja ik ben trouwens een meisje
maarja kon jij ook niet weten
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 13:38
Adore
Adore is offline
Citaat:
een kasboek heb ik gehad, mss kan ik dr wel weer mee beginnen

en oja ik ben trouwens een meisje
maarja kon jij ook niet weten
Het is handig om een overzichtje te houden, zeker aan te raden.

Daar had ik niet op gelet, excuus.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Het is handig om een overzichtje te houden, zeker aan te raden.

Daar had ik niet op gelet, excuus.

haha maakt niet uit

Laatst gewijzigd op 04-08-2010 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 11:58
Verwijderd
iemand anders tips??
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 01:44
deadlytown
deadlytown is offline
niet dubbel posten alsjeblieft.

laat een deel op je bankrekening staan(rente!)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2010, 12:01
marrel
marrel is offline
Op die leeftijd lag ik in de zomervakantie in het aardbeienveld en een jaar later tomatenplukken wat ook op zaterdag door ging m.u.v. 3 maanden in de winter ofzo.. Dat verdiend een stuk beter dan folders. En verder idd niet te veel uitgeven aan de nieuwste telefoon en mp3 speler als je dat geld niet hebt. Een degelijk ding van 50 euro gaat ook nog eens een stuk minder kapot vaak dan zo'n duur geval.

Oh en vakken vullen bij de supermarkt? Weet niet vanaf welke leeftijd dat mag en wat het schuift maar t is ook een optie misschien.
Reageren

Regels voor berichten