Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2010, 22:26
gitaarhero-94
gitaarhero-94 is offline
Hallo,
Ik en een vriend willen een bandje oprichten(ik ben een beginnende gitarist, mijn vriend gaat leren keyboarden).
Hebben jullie tips voor een goed verloopt?

Alvast Bedankt
Bart
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2010, 18:49
Englander
Englander is offline
Zo hard mogelijk spelen. Hoe harder, hoe beter.
Oud 30-07-2010, 19:07
Verwijderd
Stap 1 : Zoek andere bandleden ?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 13:54
MrKoks
MrKoks is offline
Ga alvast zo veel mogelijk samen spelen, zodat je een beetje op elkaar ingespeeld raakt. Meer bandleden is ook geen onbelangrijk punt inderdaad..

Verder veel (en ik bedoel veel) oefenen, zorgen dat je een goede drummer hebt, want als de drummer niet fatsoenlijk maat kan houden valt alles in elkaar.

En natuurlijk de aloude term; KISS, keep it simple, stupid. Je kan beter een simpel rock nummertje (bijvoorbeeld) met wat power chords lekker strak spelen, dan een ingewikkelde compositie waarbij niemand weet wat voor of achter is.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 16:43
Englander
Englander is offline
Citaat:
En natuurlijk de aloude term; KISS, keep it simple, stupid. Je kan beter een simpel rock nummertje (bijvoorbeeld) met wat power chords lekker strak spelen, dan een ingewikkelde compositie waarbij niemand weet wat voor of achter is.
Tsja, nou denk ik wel dat je sowieso als beginnend gitarist geen ingewikkelde prog nummer in een of andere vreemde maat gaat schrijven met iedere 30 seconden een tempowisselingen... maar dat ben ik dan.
Oud 20-08-2010, 21:48
MrKoks
MrKoks is offline
Citaat:
Tsja, nou denk ik wel dat je sowieso als beginnend gitarist geen ingewikkelde prog nummer in een of andere vreemde maat gaat schrijven met iedere 30 seconden een tempowisselingen... maar dat ben ik dan.
Inderdaad, maar ik ken mensen die er heilig van zijn overtuigd dat simpele muziek niet mooi kan zijn. Wat vaak gebeurt is dat beginners een paar akkoorden leren en dit dan ook als 'beginnersmuziek' zien, terwijl de professionals net zo goed die akkoorden gebruiken om hits te schrijven.

En KISS is sowieso een goed motto als het om muziek gaat, vind het altijd erg jammer als bands het te ingewikkeld proberen te maken terwijl dat nergens voor nodig is. Op een gegeven moment ben je de luisteraar ook gewoon kwijt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten