Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2010, 15:19
Verwijderd
Of schooljaar natuurlijk.
Hebben jullie plannen die jullie dit jaar willen uitvoeren of dingen die je echt heel anders wil aanpakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2010, 15:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, ik ga dit jaar wél naar de college's en ik ga dit keer wél huiswerk maken zodat ik níet alles hoef te herkansen in augustus en ik géén stress heb.
Oud 24-08-2010, 15:21
Verwijderd
Ja ik wil dit jaar GRAAG mijn bachelor halen of in ieder geval zorgen dat ik al mijn onderzoeksseminars dit jaar voor de grap wel een keertje haal zodat het kleuterbeleid van de uu mij niet meer heerlijk kan naaien
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 15:23
Verwijderd
Ik heb maar 1 vak en daarvoor wil ik alles op tijd bijhouden en niet colleges skippen en het (mondelinge) tentamen in één keer halen. Plus die scriptie. Maar daar wil ik niet over praten
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 15:27
Verwijderd
met lui zijn heb ik tot nu toe altijd alles gewoon in één keer gehaald, maar ik wil dit jaar iets gedisciplineerder aan de slag gaan in de zin van zoveel mogelijk colleges bezoeken en niet alles op het laatste nippertje afraffelen zodat ik misschien eindelijk een keer trots op mezelf kan zijn, of zo ;x
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 15:44
Verwijderd
Mijn havo examen halen .
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 15:47
Verwijderd
Mn scriptie schrijven en afstuderen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 15:51
Lorelei
Lorelei is offline
* Al m'n vakken halen
* Leeswerk/huiswerk wat beter bijhouden
* Gemiddeld een cijfer van >7,7 voor alle vakken in totaal
* Stage plek voor september 2011 regelen
* Uitzoeken hoe het zit met mijn financiën als ik een master in Duitsland wil doen
* IELTS toets doen in zomer volgend jaar, en deze voorbereiden
Oud 24-08-2010, 15:55
Verwijderd
Iedere toets een voldoende halen, een 7/ Mijn leerwerk goed maken en niet afraffelen/ Op een sport gaan/ Een baan zoeken en die houden/ Meer uitgaan in de weekenden/ Mijn examen halen/ Zorgen dat ik CIBAP (Zwolle) of Nimeto (Utrecht) kan gaan doen/
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 16:54
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Iedere toets een voldoende halen, een 7/ Mijn leerwerk goed maken en niet afraffelen/ Op een sport gaan/ Een baan zoeken en die houden/ Meer uitgaan in de weekenden/ Mijn examen halen/ Zorgen dat ik CIBAP (Zwolle) of Nimeto (Utrecht) kan gaan doen/
Wat is in vredesnaam CIBAP of Nimeto?

Ik ga dit jaar beginnen en ik ben nu natuurlijk nog heel erg van plan om alles goed bij te houden enzo .
Oud 24-08-2010, 16:55
Verwijderd
- Afstuderen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Wat is in vredesnaam CIBAP of Nimeto?

Ik ga dit jaar beginnen en ik ben nu natuurlijk nog heel erg van plan om alles goed bij te houden enzo .
CIBAP en Nimeto zijn creatieve MBO opleidingen.
CIBAP en Nimeto. Het is eigenlijk allebei hetzelfde maar op een andere locatie en een andere naam.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 17:08
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Oh leuk , ik wist helemaal niet dat jij zo crea was!
Oud 24-08-2010, 17:10
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ga nu naar 4 Havo, en mijn doel is om hoge cijvers te halen zodat ik naar 5 Vwo kan. Het is hoog gegrepen, ik weet het, maar ik ga het gewoon proberen!
Oud 24-08-2010, 17:10
Verwijderd
Ik ben heel erg creatief met mode. Ik hou ook van tekenen maar dat doe ik minder vaak.
Hoewel ik nu wel veel in een (port)folio map opsla voor als ik toelating ga doen over een half jaar. Tekeningen, schetsen, collages.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Ik ga nu naar 4 Havo, en mijn doel is om hoge cijvers te halen zodat ik naar 5 Vwo kan. Het is hoog gegrepen, ik weet het, maar ik ga het gewoon proberen!
Nice . Maar waarom niet gewoon van havo 5 naar vwo 5?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 17:16
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Ik ben heel erg creatief met mode. Ik hou ook van tekenen maar dat doe ik minder vaak.
Hoewel ik nu wel veel in een (port)folio map opsla voor als ik toelating ga doen over een half jaar. Tekeningen, schetsen, collages.
Leuk, succes!
Oud 24-08-2010, 17:25
Verwijderd
Ik ga proberen zo goed mogelijk te slagen, om ervoor te zorgen dat ik geneeskunde kan gaan doen het jaar erop. Oja, en een tweede keus bedenken voor als dat niet lukt.

Dus ik neem me wéér voor om mijn huiswerk en leerwerk goed bij te houden. Maar nu heeft het echt een doel, want nu komt het erop aan of ik slaag.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 17:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn bachelor halen met een 8 op m'n scriptie.
Oud 24-08-2010, 18:40
Verwijderd
Werkjaar?

Ik wil twee gave stukken maken. En misschien nog wel meer. Dus ik ga snel eens op zoek naar goede teksten.
Ik wil gaan spelen, hoe dan ook. Weet alleen nog niet helemaal hoe ik dat ga aanpakken. Misschien moet ik maar gewoon een monoloog (of monologenschrijver) en een regisseur fixen en zelf iets gaan beginnen. Maar hetmoethetmoethetmoet.
Ik wil nog beter gaan worden in het lesgeven aan de jongste kinderen, en dat ga ik aanpakken door me beter voor te bereiden en door strenger te zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 18:43
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Nice . Maar waarom niet gewoon van havo 5 naar vwo 5?
Dan ben ik een jaar extra bezig, toch?
Oud 24-08-2010, 18:44
flyaway
flyaway is offline
P en rest-tweedejaarsvakken en 2 derdejaarsvakken halen zodat ik volgend jaar het derde jaar kan afronden
En wat tijd inbouwen voor rijlessen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Ja klopt, maar dat is dus waarom je het zo direct wilt doen?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 18:54
Verwijderd
Citaat:
- Afstuderen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 20:36
Verwijderd
afstuderen inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2010, 21:07
marrel
marrel is offline
Ik heb een moment getwijfeld om weer te gaan studeren, maar het voornemen is nu eigenlijk om dat niet te doen Telt dat ook?
Oud 24-08-2010, 22:43
Verwijderd
Citaat:
jep, maar dan heb je wel een diploma als je vast komt te zitten in de laatste vwo jaren, en de stof die je krijgt sluit dan beter aan, het gat van havo 4 naar vwo 5 is erg groot.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 22:44
Carn
Carn is offline
opleiding 2 misschien eens afronden. Weer braaf gaan taekwondo-en. Meer sparen. Vaker drummen.
Oud 25-08-2010, 10:17
Henck
Henck is offline
Al m'n studiepunten voor dit jaar halen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 13:29
Verwijderd
Hard werken. Als ik in Nederland blijf wil ik de aankomende drie jaar hoge cijfers halen voor al mijn schoolexamens, want ik wil zo graag een beurs om in het buitenland te studeren en heel slim en geleerd worden.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 15:45
Philosophy
Philosophy is offline
M'n P nu wél halen en het liefst voor juni 2011 en m'n rijbewijs halen.
Oud 25-08-2010, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Hard werken. Als ik in Nederland blijf wil ik de aankomende drie jaar hoge cijfers halen voor al mijn schoolexamens, want ik wil zo graag een beurs om in het buitenland te studeren en heel slim en geleerd worden.
Waarom denk je dat je naar het buitenland moet om slim en geleerd te worden?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 16:29
Carn
Carn is offline
Idd, volgens mij is er bar weinig mis met het opleidingsniveau in Nederland als je de juiste studies uitzoekt.
Oud 25-08-2010, 16:29
Verwijderd
Bovendien krijg je toch altijd een Erasmusbeurs, of wil je een speciale Harvardbeurs ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 16:31
Verwijderd
En verder maken je punten niet zo veel uit tenzij je ze nodig hebt voor een loting, in het buitenland gebruiken ze andere systemen en kunnen ze moeilijk beoordelen wat je punten waard zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 16:31
Geel
Geel is offline
Volgens mij zegt ze dat ze een beurs wil om naar het buitenland te gaan, heel slim te worden en ook nog eens geleerd. Het gaat om de beurs, niet om buitenland.
Oud 25-08-2010, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zegt ze dat ze een beurs wil om naar het buitenland te gaan, heel slim te worden en ook nog eens geleerd. Het gaat om de beurs, niet om buitenland.

En het gaat ook niet om het verlaten van Nederland, Nederland is een fijn land. Maar meer om dat ik denk dat je leven een stuk rijker wordt van meerdere culturen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 18:26
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
meer tijd besteden aan daadwerkelijk studeren tijdens het jaar ipv tijdens de blok. Informatie bijeenzoeken om volgend jaar een jaartje in UK te studeren met een vriendin.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 19:34
Verwijderd
Citaat:

En het gaat ook niet om het verlaten van Nederland, Nederland is een fijn land. Maar meer om dat ik denk dat je leven een stuk rijker wordt van meerdere culturen.
Je kan ook gewoon een master in het buitenland doen, dat is een stuk makkelijker te regelen. En als het dan niet bevalt heb je tenminste je bachelor nog. Ik heb overigens ook in het buitenland gestudeerd (stage van 4 maanden) en dat was wel leuk, maar het is ook weer overdreven om te zeggen dat je leven er "rijker" van wordt. Sowieso zijn de culturele verschillen tussen landen waar fatsoenlijk onderwijs is niet zo vreselijk groot.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 20:32
Verwijderd
Inderdaad, ik ben er ook achtergekomen dat het buitenland niet eens beter is.
Wat een illusie.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 20:34
Verwijderd
- website maken.
- veeeel experimenteren en (voor mij) grensoverschrijdende dingen doen en heel veel aankloten en niet alleen maar perfecte dingen maken.
- NETWERKEN.
- veel van Nederland gaan zien, aangezien ik toch een ov heb en ik misschien er dan eens achter ga komen wat ik verder wil en wat me aanspreekt, en zo.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 13:14
Verwijderd
-vechten voor meer vrijheid
-werken aan mn portfolio
-een andere school zoeken voor vmbo 3 of 4
-erachter komen wie echte vrienden zijn en wie niet
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 13:30
Missy
Missy is offline
Qua leren niet zo heel veel. Misschien nog iets meer discipline, maar altijd op tijd beginnen met leren is niet haalbaar. Ik zou wel graag meer ervaring willen op doen in het vakgebied door middel van een baantje/vrije ruimte/stage of iets dergelijk.
Oud 27-08-2010, 13:37
Martiño
Martiño is offline
Afstuderen.
Oud 27-08-2010, 15:20
Verwijderd
mezelf niet over de kop werken
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 17:51
Rivka
Rivka is offline
Misschien het huiswerkschema iets strakker maken . Verder gaat het best goed. En doorzetten voor wiskunde/scheikunde/natuurkunde/textiel/handenarbeid.
Oud 28-08-2010, 19:16
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Inderdaad, ik ben er ook achtergekomen dat het buitenland niet eens beter is.
Wat een illusie.
Illusie? Waarom zou het dan logischer zijn geweest als het in het buitenland beter was? 't Is niet echt alsof Nederland een onontwikkeld derde wereldland is, toch?
Oud 28-08-2010, 20:08
Verwijderd
Je vat het een beetje omgekeerd op.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 21:33
Verwijderd
Ik wil graag mijn stage dit jaar halen en er ook plezier in hebben
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 08:38
Verwijderd
Ik wil graag mijn P halen dit jaar!
Met citaat reageren