Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2010, 17:33
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
Ik zit in een dilemma.
Ik heb dit jaar 15 boeken om te kaften,
en ik weet ze nooit uit elkaar te halen..
Daarom had ik 2 jaar geleden doorzichtig kaftpapier gekocht, zodat ik gelijk kon
zien welk boek het was.
Maar nu kan ik het nérgens meer vinden..
Ben winkel in, winkel uit geweest...
Heeft iemand van jullie dit wel weten te bemachtigen?
En waar?!

Thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2010, 18:37
Verwijderd
Ik zelf heb geen doorzichtig kaftpapier, maar iemand uit mijn klas wel dus het zal er vast wel ergens zijn. Heeft de action/hema/bruna/v&d niet zo iets?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 22:29
silentbob
silentbob is offline
werkt een etiket dan niet goed genoeg? gebruik ik altijd ALS ik kaft(vorig jaar had ik maar 3 boeken ofzo gekaft e werkte ook dus laat ik het dit jaar maar, gebruik ze toch niet veel)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 13:14
Gina!
Gina! is offline
je kan ook stoffen hoesjes kopen.
die kan je uitrekken en zijn in veel kleuren te verkrijgen.
je kan ze ook meerdere jaren gebruiken.

je kan ze online bestellen.
ik heb het merk Drez

hier is de link:
http://www.dresz.nl/Default.aspx?t=rekboeken&id=15
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 17:50
Verwijderd
stickers en tekeningen enzo op je kaftpapier maken werkt ook
(behalve als je net zo klunzig bent als ik, en het kaftpapier er na een week alweer afgescheurd isXD)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 20:39
the_Reader
the_Reader is offline
Je kunt ze ook níet kaften
Je ziet nauwelijks verschil (als je een beetje normaal met je boek omgaat natuurlijk) en je ziet gelijk welk boek je moet hebben
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 21:28
Tink*
Tink* is offline
Gewoon kaftpapier gebruiken en etiketten erop plakken en daarop schrijven welk boek het is.

Maar dat doorzichtige kaftpapier dat jij bedoelt dat hebben ze echt nog wel, ik werd er vorige week nog naar gevraagd en ik werk in een boekhandel in een buitenwijk van de stad, dus ik neem aan dat het zeker nog wel ergens te vinden is. Het is gewoon van dat plakspul, gewoon even naar vragen in een boekhandel/kantoorartikelenshop.
Oud 31-08-2010, 05:46
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Het is gewoon van dat plakspul, gewoon even naar vragen in een boekhandel/kantoorartikelenshop.
Bedoel je boeklon? Ik neem aan dat TS de boeken aan het eind van het jaar weer moet inleveren? Boeklon kun je niet meer van het boek af halen...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Bedoel je boeklon? Ik neem aan dat TS de boeken aan het eind van het jaar weer moet inleveren? Boeklon kun je niet meer van het boek af halen...
je kunt wel van dat doorzichtige folie gebruiken. ik bedoel die ene waar ze ook vaak cadeautjes enzo mee inpakken, die plakt niet en kun je dus als gewoon kaftpapier gebruiken.

btw, nu ik er aan denk, ik moet vrijdag mn boeken ophalen wordt dus ook weer n weekend kaften voor mij
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 20:04
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik ben al jaren een voorstander van niet kaften XD
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 20:07
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
en dat boeklon wat dus aan je boeken blijft plakken... als je dat nou dubbel vouwt met de plakkerige kant naar elkaar toe, dan plakt het niet meer en kan je het als doorzichtig kaftpapier gebruiken. Of is dat te duur?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 09:49
remy476
remy476 is offline
Het laatste jaar heb ik niets meer gekaft. In het begin kreeg ik daar opmerkingen over maar daarna niet meer.
Oud 01-09-2010, 12:20
Verwijderd
Citaat:
je kunt wel van dat doorzichtige folie gebruiken. ik bedoel die ene waar ze ook vaak cadeautjes enzo mee inpakken, die plakt niet en kun je dus als gewoon kaftpapier gebruiken.

btw, nu ik er aan denk, ik moet vrijdag mn boeken ophalen wordt dus ook weer n weekend kaften voor mij
Daar had ik ook al aangedacht.

Maar dat werkt waarschijnlijk niet aangezien dat folie gaat scheuren. Vaak als je al iets inpakt dan scheurt het, laat staan als je ermee moet kaften.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Daar had ik ook al aangedacht.

Maar dat werkt waarschijnlijk niet aangezien dat folie gaat scheuren. Vaak als je al iets inpakt dan scheurt het, laat staan als je ermee moet kaften.
hhmmm ja is ook weer zo,

wat trouwens ook cool is, is de kaften van oude schriten afscheuren en daarmee kaften, die zijn vaak hartstikke stevig, en ze zien er meestal leuker uit als kaftpapier, alleen bij mij werkt dat niet, want meestal hangen de kaften van mijn schriften er al af voordat ik de winkel uit ben
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 17:26
syroll
syroll is offline
Citaat:
Ik zit in een dilemma.
Ik heb dit jaar 15 boeken om te kaften,
en ik weet ze nooit uit elkaar te halen..
Daarom had ik 2 jaar geleden doorzichtig kaftpapier gekocht, zodat ik gelijk kon
zien welk boek het was.
Maar nu kan ik het nérgens meer vinden..
Ben winkel in, winkel uit geweest...
Heeft iemand van jullie dit wel weten te bemachtigen?
En waar?!

Thnx
Je kan ook verschillende kleuren kaftpapier gebruiken. Anders ook etiketjes kopen en daar het vak op zetten of (wat ook wel handig is) op de zijkant van het boek van boven naar beneden schrijven. Al heb je dan boeken in je kluisje (weet niet of je dat hebt), maar als dat zo is, kun je ze makkelijk vinden. Dan kan je namelijk zo lezen welk vak het is.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 17:41
arPos
arPos is offline
ik kaft geen boeken die ik huur.
Oud 02-09-2010, 17:50
Repeating
Repeating is offline
Citaat:
ik kaft geen boeken die ik huur.
Op sommige scholen moet dit

OT: Wat iedereen al zegt; van die etiket stikers die je overal kan kopen. (V&D) en het daar op schrijfen, of met een zwarte of witte marker
Oud 02-09-2010, 17:54
arPos
arPos is offline
Citaat:
Op sommige scholen moet dit
Interesseerd me vrij weinig, dan kaften ze het maar voor me, op mijn school moet het officieel ook, maar daar ik de boeken niet van school maar van een 3e partij huur, ik netjes op m'n boeken ben, en ze ze toch niet controleren op kleine schade bij inname doe ik het gewoon niet
Oud 04-09-2010, 14:50
Verwijderd
ik heb 4 soorten kaftpapier gekocht, stippeltjes groen, stippeltjes roze, en gewoon groen en roze, dan houd ik het wel uit elkaar, ik ben trouwens ook zo iemand die op elke boek(dan wel op het kaftpapier)teksten schrijft en stickers plakt enzo, daar herken ik het meestal ook wel aan.
maareeh herken jij je boeken ook niet n beetje aan de vorm?
bij mij is het nl zo dat ieder boek en andere maat heeft
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 18:45
silentbob
silentbob is offline
bij mij is de hoeveelheiod boeken die ik kaft exponentieel afgenomen vab alles in de 1e tot geen 1 dit jaar(tevens corelatie met startdatum kaften)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 09:02
Verwijderd
Dat spul hebben ze bij de V&D, mocht je het nog nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 15:21
burnedgamer
burnedgamer is offline
s

Laatst gewijzigd op 20-07-2018 om 11:58.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 15:53
Verwijderd
Op mijn school was kaften ook echt verplicht, als je je boeken niet had gekaft, kon je uit de les worden gestuurd, dus mja, niet kaften was geen optie

Ik had ook doorzichtig kaftplastic, van de V&D. Dat is vrij stevig spul, anders dan dat spul wat ze om bloemen en cadeautjes wikkelen. En het plakt ook niet. Fijnste kaftpapier dat ik ooit gehad heb, want echt papier ging bij mij altijd kapot langs de randjes enzo, dat plastic is veel steviger.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten