Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2010, 21:11
deking23
deking23 is offline
ok ik heb een moeilijke vraag:

ik wil graag piloot worden, en dan gewoon commercieel bij de klm ofzo.

ik heb een vmbo-b diploma en volgende week een mbo niveau 2 diploma.

maar ik kom oorspronkelijk van VWO af.

wat is nu de kortste route om uiteindelijk piloot te worden?

afgezien van het Vavo?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2010, 22:03
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Waarom heb je een vmbo-b diploma als je van het vwo af komt?

Je zou eerst een mbo niveau 3 diploma moeten halen en daarna een mbo niv. 4.
Volgens mij kun je daarmee al heel wat.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 22:11
Verwijderd
Het vavo lijkt me voor jou de beste school om jou doel te bereiken. Waarom wil je eigenlijk niet naar het vavo?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 09:58
deking23
deking23 is offline
omdat je met vmbo-b niet naar het vavo kan, ookal heb ik een mbo 2 of 3 diploma
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 10:39
Verwijderd
t kan vast wel, maar de mogelijkheden op een baan zijn slecht (zie topic over Stella Aviation), de opleiding duur (120.000 euro) en de weg lang (van vmbo-bb naar die opleiding is ook flink wat studeren).
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 13:28
ecrivaine
ecrivaine is offline
Als vooropleiding moet je havo met engels, wiskunde en natuurkunde hebben, of een mbo-diploma in een technische richting. In dit geval zou ik eerst een mbo-diploma halen in een richting waarin je sowieso wel zou willen werken. Zoals ook in dat andere topic staat, is de situatie voor nieuwe piloten erg slecht. Als je dus eerst een ander vak leert en vast een paar jaar gaat werken, kan je over een paar jaar alsnog proberen door de selectie te komen. Sowieso is de kans dat je daar doorheen komt erg klein, dus een back-up is wel handig.
Oud 12-05-2010, 14:19
deking23
deking23 is offline
@micromensje, nou de opleiding is gratis, en de weg naar die opleiding is ook niet zo lang.. nog maar 2 jaar op het mbo.

mijn vraag was gewoon Welke opleidingen ik dan zou moeten volgen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 14:26
Verwijderd
Oké het is inderdaad minder lang dan ik dacht.
Maar ik weet niet wat jij denkt, maar de opleiding tot piloot is verre van gratis.
Als je dat denkt dan wens ik je alvast veel succes met het afbetalen van een enorme schuld later.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 08:33
Verwijderd
ach, als je wordt goedgekeurd, kun je via de luchtmacht een gratis opleiding krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 22:07
deking23
deking23 is offline
de opleiding is gewoon gratis, het wordt allemaal voor je betaald.

pas als je aangenomen bent bij een maatschappij moet je je schuld afbetalen,
dat is een fors deel van je loon maar dan hou je nog een riant salaris over.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 12:46
Verwijderd
Citaat:

Dan neem ik aan dat ze een vorm van baangarantie hanteren? Want als je inderdaad werkloos bent, heb je een probleem.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 16:16
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:

Volgens mij moet je de betekenis van 'gratis' eens opzoeken.
Oud 30-05-2010, 17:55
Martiño
Martiño is offline
Is er ook iemand die een advies wil geven aan die knul zonder vooroordelen/discussie over leeftijd, opleidingsniveau, haalbaarheid of weet ik veel wat? Hij vraagt gewoon om een advies, geef het hem dan en gedraag je niet als een klein kind, en ga al helemaal niet op BZ om een slotje vragen waardoor de TS uiteindelijk ook niet geholpen is, terwijl hij niks met die kinderachtige discussie te maken heeft.

@ TS: als je piloot wil worden moet je nog een lange weg gaan. Als Vavo niet lukt, zal het lastig worden, want pilotenopleidingen hanteren een strenge voorselectie. Sowieso is de pilotenopleiding voor binnen- en buitenlandse vluchten op universitair niveau, wat wil zeggen dat je zeker een VWO of HBO diploma nodig hebt om daar binnen te komen. Maar bereid je daarnaast voor op een uitgebreid toelatingstraject waar maar een klein aantal gelukkigen doorheen komt.
Je kunt ook de opleiding voor binnenlandse vluchten doen, die is op HBO niveau als ik me niet vergis, maar daar zijn vaak ook zo veel aanmeldingen voor dat je zonder VWO diploma (of een ander diploma op hetzelfde niveau of hoger) je er niet binnen komt.
Als dat allemaal niet lukt, kijk dan eens of het vliegen bij de luchtmacht niks voor jou is. Het is natuurlijk heel anders dan commerciële vluchten, maar wellicht het proberen waard.

Dus: het beste advies dat ik je kan geven is dat je zo snel mogelijk (via een MBO eventueel) op een HBO- of VWO opleiding moet zien te komen.
Zorg ervoor dat als je nog MBO of HBO gaat doen, dat je dan ten eerste iets kiest dat betrekking kan hebben op het pilotenwerk (dus technische opleidingen), en daarnaast dat je aantoonbaar uitblinkt (hoge inzet, hoge cijfers, relevante projecten/stages, probeer cum laude oid af te studeren).
Ga eens na of je met een HBO propedeuse je ook kunt aanmelden bij de pilotenopleiding.
Sowieso is het handig om met bekende opleiders contact op te nemen om te kijken of zij nog adviezen hebben.
Bereid je in ieder geval voor op een lange weg, en hou serieuze alternatieven achter de hand, want de kans dat het niet lukt blijft toch best groot.

En verder: als je voor een selectie wordt uitgenodigd, bereid je dan altijd goed voor! Een vriend van me is afgewezen bij de eerste bijeenkomst van een selectieprocedure omdat hij een informatieboekje niet had doorgelezen en daar kreeg hij tijdens die selectiedag een onaangekondigde toets over. Ze gaan er van uit dat je uit jezelf initiatief neemt.

Succes ermee!
Oud 30-05-2010, 23:21
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb de offtopic reacties verwijderd. Vanaf nu graag ontopic reageren.
Oud 01-06-2010, 13:57
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:

Je kunt ook de opleiding voor binnenlandse vluchten doen, die is op HBO niveau als ik me niet vergis, maar daar zijn vaak ook zo veel aanmeldingen voor dat je zonder VWO diploma (of een ander diploma op hetzelfde niveau of hoger) je er niet binnen komt.
Als dat allemaal niet lukt, kijk dan eens of het vliegen bij de luchtmacht niks voor jou is. Het is natuurlijk heel anders dan commerciële vluchten, maar wellicht het proberen waard.
Vlieger worden bij de luchtmacht is alleen nog veeeeeeel lastiger dan commercieel . Maar ja, je kunt het proberen natuurlijk.

En ik heb eerlijk gezegd echt 0,0 verstand van al die vmbo/mbo-niveaus.... Volgens mij maken ze het allemaal veel te ingewikkeld. Kun je geen gesprek bij VAVO aanvragen, of een brief schrijven waarin je je verhaal voorlegt? Want als je het niveau aankunt en je betaalt wat je kost, waarom zou je het dan niet mogen doen? Maar goed, daar weet ik het fijne natuurlijk niet van, zullen wel weer een hoop regeltjes aan kleven.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 19:31
Mara
Mara is offline
http://www.pilootworden.nl/

Maar momenteel zijn er weinig banen. Iemand die ik ken heeft het gedaan, maar kan nu bijna niet aan werk komen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de offtopic reacties verwijderd. Vanaf nu graag ontopic reageren.
Wat is off- / ontopic??
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 18:29
Verwijderd
Offtopic is alles wat niet met het onderwerp dat hier besproken wordt te maken heeft. Ontopic juist wel.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 20:59
deking23
deking23 is offline
Citaat:
Is er ook iemand die een advies wil geven aan die knul zonder vooroordelen/discussie over leeftijd, opleidingsniveau, haalbaarheid of weet ik veel wat? Hij vraagt gewoon om een advies, geef het hem dan en gedraag je niet als een klein kind, en ga al helemaal niet op BZ om een slotje vragen waardoor de TS uiteindelijk ook niet geholpen is, terwijl hij niks met die kinderachtige discussie te maken heeft.

@ TS: als je piloot wil worden moet je nog een lange weg gaan. Als Vavo niet lukt, zal het lastig worden, want pilotenopleidingen hanteren een strenge voorselectie. Sowieso is de pilotenopleiding voor binnen- en buitenlandse vluchten op universitair niveau, wat wil zeggen dat je zeker een VWO of HBO diploma nodig hebt om daar binnen te komen. Maar bereid je daarnaast voor op een uitgebreid toelatingstraject waar maar een klein aantal gelukkigen doorheen komt.

Dus: het beste advies dat ik je kan geven is dat je zo snel mogelijk (via een MBO eventueel) op een HBO- of VWO opleiding moet zien te komen.
Zorg ervoor dat als je nog MBO of HBO gaat doen, dat je dan ten eerste iets kiest dat betrekking kan hebben op het pilotenwerk (dus technische opleidingen), en daarnaast dat je aantoonbaar uitblinkt (hoge inzet, hoge cijfers, relevante projecten/stages, probeer cum laude oid af te studeren).
Ga eens na of je met een HBO propedeuse je ook kunt aanmelden bij de pilotenopleiding.
Sowieso is het handig om met bekende opleiders contact op te nemen om te kijken of zij nog adviezen hebben.
Bereid je in ieder geval voor op een lange weg, en hou serieuze alternatieven achter de hand, want de kans dat het niet lukt blijft toch best groot.

En verder: als je voor een selectie wordt uitgenodigd, bereid je dan altijd goed voor! Een vriend van me is afgewezen bij de eerste bijeenkomst van een selectieprocedure omdat hij een informatieboekje niet had doorgelezen en daar kreeg hij tijdens die selectiedag een onaangekondigde toets over. Ze gaan er van uit dat je uit jezelf initiatief neemt.

Succes ermee!
Kijk hier heb ik wat aan!

al me vragen zijn hiermee beantwoord, ik ga eerst nog maar eens goed kijken of het wel reeël is om hier naar te streven, en anders toch maar focussen op ietsanders,

Thank you
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 12:31
mars217
mars217 is offline
Heey,

Ik heb het zelfde maar ben dan nog maar 14 me vader is piloot, en ik zit dan op VMBO KG En die Techniek breed de reden is dat ik dan Natuurkunde en wiskunde krijg!
Die vakken heb je nodig heb je ze niet dan kan je piloot op je buik schrijven.
Ik wil ook piloot worden alleen is die opleidein een beetje duur. Het best is op hier te kijken dan word je wat duidelijker

Ik hoop later met je te kunnebn vliegen!

GRTZ
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten