Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2010, 19:36
sarah_d
sarah_d is offline
Hallo! School is voor mij nu zo'n 2 weken weer bezig, en ik zit weer met het gênante probleem dat mijn maag altijd gromt.

Tijdens de stilste lessen
In de kerk

Noem maar op. Als je denk dat het gaat komen, komt het. En JA, ik eet genoeg. Als ik tussendoor eet helpt het gewoon niet. Als ik niets tussendoor eet gromt het ook dusja. Ik ontbijt wél, en niet weinig. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niks werkt.

Water & kauwgom helpen niet. Ik ben al naar de dokter geweest maar die zegt dat het menselijk is en dat ik er mee moet leven. Maar ik vind het vreselijk, ik kan niet opletten, m'n punten lijden eronder.

Iemand tips om je maag niet te doen grommen? Het eerste uur gaat meestal nog goed, maar het tweede... : (
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:43
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
niet naar de kerk gaan
Oud 02-09-2010, 19:49
Verwijderd
Hmm, ik zou het zo niet zeker weten, maar heeft het niet met je houding te maken?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:51
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Maar even serieus; ik heb hetzelfde en ook tegen mij zegt de huisarts dat het normaal is. De een zijn darmstelsel is luidruchtiger dan die van de ander. Dat tussendoor iets eten zal het eerder aanwakkeren dan kalmeren. Deel van de "geluidsoverlast" wordt nl vaak voorgebracht door voedsel verwerkende darmen.
Oud 02-09-2010, 21:17
Verwijderd
Ik heb het ook soms best erg, ik probeer altijd tijdig te eten voor ik bv naar een kerk ga of een tentamen heb, zodat ik in ieder geval hoe dan ook geen lege maag heb. En tijdig is in mijn geval een half uur van te voren. Als het dan toch begint te knorren, dan helpt het bij mij wel om kleine slokjes water te drinken.
Als ik te laat eet, dan knor ik juist weer erger, dus het wakkert het inderdaad ook aan. Ik kan knorren van een lege maag en ook van een volle maag, dus het is een beetje zoeken naar de juiste verhouding. Maar goed, dat water drinken helpt erg goed bij mij

Soms heb ik aan 1 liga trouwens voldoende om het geknor tegen te gaan, dus ik hoef geen hele maaltijden oid te hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 22:12
Verwijderd
Kauwgom kauwen verergert je hongergevoel alleen maar. Door je kauwbewegingen gaat je lichaam zich al voorbereiden op aankomend voedsel. Wat je dus al hoort aan je darmen die herrie maken.
Misschien kun je wat je eet aanpassen in plaats van de hoeveelheid. Ik weet niet wat je nu eet, maar als je zorgt dat je goede volkoren producten gebuikt, en iets met veel eiwitten eet. Dan zit je langer vol, dan in bijvoorbeeld het slechtste geval, dat je een witte boterham met zoetigheid eet. Dan heb je even een piek in je energie maar das zo weer uitgewerkt.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 14:03
Catch
Catch is offline
Ik heb het een tijdje gehad toen ik erg groeide. Ik had ook ontzettende honger en at alles wat eetbaar was. Toen moesten mijn vriendinnen er altijd om lachen, en dat was ook de beste remedie. Onder toetsen was ik soms goed te horen, maar ik kon er niks aan doen. Ik denk dat het vanzelf wel over gaat, probeer erom te lachen en er niet een te groot punt van te maken .
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 16:54
Verwijderd
Ikzelf heb er alleen last van als ik meer dan 15 uur niks gegeten heb.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 23:38
Verwijderd
Citaat:
15 uur? dan ben ik al bijna in staat tot kannibalisme
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 00:31
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Ehh, dat is niet zo gezond, weet je dat?
Oud 04-09-2010, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Als je een keer flink uitslaapt zit je toch al snel op 15 uur? Avondeten om 18 uur en dan daarna niets meer eten, als je dan om 10 uur ontbijt zit je al aan 16 uur zonder eten. Ik vind het niet erg schokkend...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 12:40
snoopy
snoopy is offline
Mijn buik rommelt juist erg als ik juist een halfuur geleden heb gegeten, misschien helpt het om niet vlak voordat je 'stil' moet zijn te eten?
Oud 04-09-2010, 15:16
Verwijderd
het schijnt dat als je goed rechtop gaat zitten, je het minder goed hoort, maar dat kan net zo goed een fabeltje zijn
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 15:21
Verwijderd
Bij mij is het minder als ik mijn buikspieren opspan wanneer ik het voel opkomen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Bij mij is het minder als ik mijn buikspieren opspan wanneer ik het voel opkomen.
Dat dacht ik ook altijd, maar bij mij kan het dan ook juist heel erg worden
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Dat dacht ik ook altijd, maar bij mij kan het dan ook juist heel erg worden
Meer buikspieren kweken
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet? Als ik 's avonds om 9 uur nog wat eet, zijn die 15 uren al om één uur 's middags voorbij. Dan zit ik al bijna aan de lunch (niet dat ik elke dag lunch trouwens).
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet? Als ik 's avonds om 9 uur nog wat eet, zijn die 15 uren al om één uur 's middags voorbij. Dan zit ik al bijna aan de lunch (niet dat ik elke dag lunch trouwens).
Het is slecht voor je stofwisseling (hij wordt er langzamer van) als je maaltijden overslaat.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Het is slecht voor je stofwisseling (hij wordt er langzamer van) als je maaltijden overslaat.
Je kan ook aan 15 uur komen zonder een maaltijd over te slaan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 22:09
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Elke dag een vast ritme is misschien ook het proberen waard. Dat je elke dag precies om 7.30 ontbijt, 10.00 tussendoortje, 12.00 middageten enz.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Je kan ook aan 15 uur komen zonder een maaltijd over te slaan
Ik reageerde ook vooral op alg, die een ritme omschreef zonder ontbijt, en vervolgens ook niet perse ging lunchen.
Ik heb nogal een snelle stofwisseling en eet zeker 6x per dag, dus voor mij is 15 uur helemaal niet haalbaar. Vandaar ook mijn eerdere opmerking over kannibalisme.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten