Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2010, 22:47
Tom DDH
Tom DDH is offline
Heey

Ik heb van dat donkerbruine/zowat zwarte (aziatische invloed), flinterdunne, halflange haar. Normaal als mijn haar een beetje vettig is dan kan ik het laat maar zeggen nog "bewerken". Maar als ik mijn haar was met shampoo of iets dergelijks, dan is mijn haar als het weer droog is helemaal slap en onbewerkbaar. Dit blijft dan een paar dagen zo. Daarom ben ik geneigd om het wassen uit te stellen, wat ik zelf liever niet doe.

Heeft er iemand ervaring/tips/oplossingen voor mijn probleem?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 23:00
Catch
Catch is offline
Wax is vettig en kan misschien hetzelfde voor hetzelfde effect zorgen als ongewassen haar. Je kan ook gel proberen natuurlijk, maar dat voelt niet zo fijn.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 08:52
Verwijderd
Misschien heb je ook iets aan haarserum, daar doe je een paar druppels van door je haar na het wassen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 09:54
Rivka
Rivka is offline
Misschien helpt föhnen met een beetje styling erin.
Oud 07-09-2010, 10:00
Verwijderd
Het op een bepaalde manier laten knippen kan trouwens ook heel veel veranderen aan hoe je haar voelt, bijvoorbeeld wat meer lagen in je haar, dan valt het vanzelf al minder slap. Met was styling (fohnen, beetje wax) is het dan vaak ook al heel anders.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 13:24
Catch
Catch is offline
Wat Andijvie zegt idd, en misschien kun je bij de kapper meteen om advies vragen. Daar weten ze vast ook wat je het best met je haar kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 17:27
marrel
marrel is offline
Een andere shampoo ook al geprobeerd? Cremespoeling/shampoo met conditioner maakt nog zachter, anti-roos shampoo maakt het juist wat ruwer. Bij mij scheelt het veel welke ik kies.
Oud 07-09-2010, 19:41
AzN
AzN is offline
Ik heb ook slap, futloos, dun haar . Bij mij hangt 't plat langs m'n hoofd als ik 't niet föhn na 't wassen, dus misschien is dat 'n tip? Gebruik daarnaast 'n redelijk goeie volumeshampoo, ook dat helpt bij mij heel goed .
Oud 07-09-2010, 21:25
Tom DDH
Tom DDH is offline
@Catch
Ik heb vandaag wat wax gekocht en ga daar morgen even mee experimenteren. Ik heb al gel geprobeerd, maar mijn haar gaat heel snel aan elkaar klonteren als ik er gel in doe...

@Marrel
Ik heb al meerdere shampoos gebruikt, maar elke shampoo zorgt ervoor dat mijn haar zo slap wordt...

Voor de rest; ik ga nu gewoon een beetje proberen met wax wat te bereiken. Ik laat nog wel weten als er verdere ontwikkelingen zijn
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 21:35
Balance
Balance is offline
Fohnen kan inderdaad veel doen. Als je wat langer haar hebt, kan het helpen om bij het fohnen je hoofd op z'n kop te houden. Mensen hebben namelijk de neiging hun haar plat te fohnen.
En als je lang haar hebt kan een grote ronde kop op de fohn ook zorgen voor extra volume.

Verder inderdaad naar de kapper gaan en om een geschikt kapsel vragen.
Oud 07-09-2010, 22:27
Verwijderd
Wat ik zelf altijd doe als mijn haar futloos enzo is, en droog is een beetje conditioner gewoon gebruiken. Beetje inmasseren in het haar, niet de huid. En ook niet uitspoelen, en er pas indoen als je haar droog is. Klinkt misschien een beetje raar, maar vaak is het bij mij dan minder droog en soms ook wat minder futloos.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 23:21
Verwijderd
Dat klonteren met gel had ik ook, ik wrijf nu gewoon hard en dan heb ik dat niet. (verder helpt bij mij elke dag weer met gewassen haar beginnen het beste) succes ermee!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten