Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2010, 10:30
concitaala
concitaala is offline
ik ben merel, en bij mijn vriend is de diagnose schizofrenie vastgesteld omdat hij psychoses heeft gehad.

nu is redelijk stabiel, hij krijgt medicijnen, maar vaak weigert hij ook, en denkt 'dat hij best wel een dagje zonder kan'
nu heb ik alleen wat vragen:

als hij stopt met de medicijnen, kan de psychose dan snel terugkomen?

en soms doet mijn vriend best vreemd, ookal zit hij niet in een 'actieve psychose'. Hoort dit bij schizofrenie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2010, 12:38
Verwijderd
Als je stopt met medicijnen kan de psychose inderdaad snel terugkomen. Bij de een gebeurt dit in een paar dagen, voor de ander is dit een paar maanden. Er zijn ook mensen die zonder medicijnen kunnen maar die hebben meestal geen schizofrenie, maar gewoon een psychose gehad.

Dat je vriend vreemd doet kan inderdaad door de schizofrenie komen. Vaak zijn er toch wel wat restverschijnselen van de psychoses. Maar het is maar helemaal de vraag wat vreemd is natuurlijk. Iedereen doet wel eens vreemd, toch?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 20:11
Audi0
Audi0 is offline
Mensen die een psychose hebben doorgemaakt is een aanslag op de hersens en het functioneren.
Ik werk dan in een langdurige rehabilitatie kliniek, en daar komen mensen die meermaals een psychose hebben doorgemaakt.
De een heeft uitstekende periodes, de ander blijft een stuk decorumverlies houden en valt amper ''normaal'' mee te praten.

Als je vriend zonder advies van de psychiater stopt met de medicatie is dat natuurlijk nooit goed.
Vooral met anti psychotica is voorzichtigheid geboden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 14:13
Eend
Eend is offline
Ik heb 3,5 jaar tussen de schizofrenen opgesloten gezeten (heb zelf een borderline) en een schizofreen zal altijd schizofreen blijven en elke psychose zal zijn hersenen blijven beschadigen, totdat ie uiteindelijk opgenomen zal worden en in zal moeten zien dat zijn psychoses niet echt zijn. Tenminste, zo ging dat op mijn afdeling. Het beste medicijn is Leponex, maar dat mag pas worden gegeven als er al twee verschillende Antipsychotica zijn geprobeerd.
Reageren

Regels voor berichten