Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2010, 11:24
summer1986
summer1986 is offline
Hey,

Ik heb op mijn Packard Bell EasyNote MX36-R-031 Windows XP geïnstalleerd. Alle ontbrekende drivers opgezocht en geïnstalleerd door de vraagtekens bij de Device Manager weg te werken. Nu is er nog een driver nodig die mij tot wanhoop drijft. Het gaat om de Video Controller (VGA compatible). Ik heb meerdere gedownload, maar telkens loopt de installatie mis op de volgende mededeling: Setup did not find a driver compatible with your currenthardware or operating system. Setup will now exit.

Specificaties over mijn PC vind je hier: http://www.topproduct.nl/hardware/la...b90e02286.html

Wie kan mij helpen? Trouwens, waar is die Video Controller eigenlijk goed voor?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2010, 12:25
freyk
freyk is offline
Dat is je videokaart en de stuurprogramma hiervoor vind je daar
Oud 06-09-2010, 13:00
summer1986
summer1986 is offline
Hoi Freyk,

En opnieuw geeft hij de melding: Setup heeft geen stuurprogramma aangetroffen dat compatibel is met uw huidige hardware of besturingssysteem. Setup wordt nu afgesloten.

Kan het misschien zijn dat er iets mis is met de hardware ervan? Zoja, hoe kan ik dit zien? (Hij geeft geen vraagteken bij Device Manager) Of waar kan ik de driver opnieuw installeren? Of denk je dat het ergens anders aan ligt?

Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 13:20
M@rco
M@rco is offline
De generieke drivers van de fabrikant van de videokaart (ATI in dit geval) werken meestal niet, je hebt aangepaste drivers van de fabrikant nodig. Het probleem is nu dat je er XP op hebt gezet (waarom??); deze laptop wordt met Vista geleverd en voor XP heeft de fabrikant geen VGA drivers gemaakt.
Oud 06-09-2010, 13:48
summer1986
summer1986 is offline
Ik had veel problemen met Vista. Een trillende cursor waardoor of waarbij het systeem heel traag was. Daarom alles er vanaf gehaald en XP geïnstalleerd. Voor welk gebruik is de Video Controller noodzakelijk? Is het ook voor de kwaliteit van online tv-programma's kijken? Gr
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 18:27
WolterB
WolterB is offline
De drivers van de videokaart zijn bijna voor alles noodzakelijk en ik raad je ook aan die zeker te installeren. Als je ergens een kopie van Windows 7 hebt, is dat aan te raden.
Oud 06-09-2010, 21:26
summer1986
summer1986 is offline
Nee, ik heb geen Windows 7. Is er geen enkele andere manier om dit probleem op te lossen? Bedankt alvast. Groeten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 07:39
M@rco
M@rco is offline
Er bestaat een programma waarmee je de standaard ATI drivers zo kunt aanpassen dat ze op elke laptop werken: Mobility Modder. Ik denk dat dat in jouw geval de enige oplossing is (want zoals Wolter al zegt heb je die drivers toch wel nodig). Als je de drivers van de link van Freyk al hebt gedownload hoef je verder alleen nog maar de instructies hier te volgen. Succes
Reageren

Regels voor berichten