Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2010, 22:10
MooZboot
MooZboot is offline
Ik heb een paar probleempjes,
-Ten eerste ik heb alweer een keelonsteking, dat is de 2e al in een maand,
-ik heb sinds vanmiddag ineens jeuk aan mijn vagina...
- ik ben al 2 maanden en 2 weken niet ongesteld geweest,
- ik heb ook van die vage buikpijn,

Weten jullie wat?
Oud 07-09-2010, 22:25
Verwijderd
Die keelontsteking hoeft niet zoveel te betekenen. In feite zou het gewoon kunnen dat de eerste niet goed behandeld is, en dat de ontsteking daardoor is weggeweest, maar de bacteriën niet gedood. Dan komt de ontsteking snel weer terug. (En erger is mijn eigen ervaring )

Ik krijg zelf voor het ongesteld worden ook van die rare buikpijn. Beetje zeurderig in mijn onderbuik, maar niet echt aan te wijzen ofzo. Weet niet of je dat bedoeld met vage buikpijn. In dat geval moet je misschien nu ongesteld worden...

Voor de rest kan ik eigenlijk niets bedenken... Maar ik ben ook geen arts. Het beste wat ik je kan aanraden is om toch naar de huisarts te gaan, 1) voor de keelontsteking en 2) voor het uitblijven van je ongesteldheid.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 22:27
MooZboot
MooZboot is offline
Ja maar dit is echt al 3 weken die buikpijn en m'n borsten zijn ook zo gevoelig dus ik dacht nou dan zal ik zo wel ongesteld worden, maar nog steeds niet
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 22:54
Verwijderd
Ben je normaal altijd regelmatig ongesteld? En hoe lang menstrueer je al? Als je nog niet zo lang geleden voor het eerst ongesteld bent geworden is het niet ongewoon dat je nog niet regelmatig ongesteld bent, dat moet een beetje op gang komen en kan best een tijd duren. En daar kan buikpijn bij horen, volgens mij is jeuk ook niet vreemd, tenzij je vaginale afscheiding nu bv ook troebel is en vies ruikt.p, dan heb je mogelijk een infectie.

Heb je voor die keelontsteking eerder antibiotica gekregen of dat niet? Mogelijk is de ontsteking inderdaad nooit helemaal over gegaan en wakkert hij nu weer aan. Huisarts kan helpen als je er veel last van hebt
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 20:25
MooZboot
MooZboot is offline
Maar ik bedoel, ik had Met mijn vriendje, wel mondwerk gedaan maar ik ben zijn eerste vriendin dus het kan toch geen soa zijn? Ik maak me hier echt zorgen over, ik wil wel aan de pil gaan maar dan moet ik wel eerst weer ongesteld worden dus
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 15:01
Verwijderd
Dat je zijn eerste vriendin bent, betekent niet automatisch dat hij geen soa heeft. Maar ik neem aan, dat je vriendje daarover niet liegt .

Verder, geloof ik niet dat als je al een keer ongesteld bent geweest, je per se weer ongesteld moet worden om aan de pil te gaan. De pil beschermt tegen zwangerschappen, en als je een vriendje hebt wil je misschien best eens wat verder gaan dan mondwerk, maar geen zwangerschap. Dat is sowieso een reden om aan de pil te gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 15:14
Em.
Em. is offline
Nou ja, voor zover ik het begreep, was het het béste om op de eerste dag van je menstruatie aan de pil te gaan. Dan zou hij meteen veilig zijn, oid. Maar in principe kan je gewoon op elk moment beginnen, dacht ik, alleen werkt ie dan niet meteen.

Als je onregelmatig menstrueert, nog niet zo lang geleden voor het eerst ongesteld bent geworden, ondergewicht hebt of veel stress, zou het daaraan kunnen liggen. Ik denk niet dat je een SOA hebt, maar ik sluit het ook niet honderd procent uit. Tenminste, ik hoorde ooit dat een meisje een SOA had opgelopen door zich van onderen te scheren met het scheermesje van haar vader, die op dat moment een koortslip had. Maar ik ga er in ieder geval niet van uit, jeuk hoeft niet meteen een SOA te zijn, denk ik, en buikpijn en pijnlijke borsten heeft, vermoed ik, meer met je menstruatie/puberteit te maken.

Even naar de huisarts gaan lijkt me geen slecht idee, inderdaad voor die keelontsteking en je menstruatie. En eventueel de pil.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 18:43
Verwijderd
Ja, dat klopt. Dan is de pil meteen veilig. Als je gewoon begint met slikken, is het geloof ik 10 dagen voor hij veilig is, maar persoonlijk zou ik toch een hele strip wachten .
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten