Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2010, 17:40
xNatasha
xNatasha is offline
Hallo,

Mijn vriendin zit met een drama en ik weet zelf ook niet hoe ik het moet oplossen.
Samenvatting
Mijn vriendin heeft op haar nieuwe school (dit jaar) goeie vrienden leren kennen. Ze waren een groepje van 6 bij elkaar. Alles deden ze samen. Huiswerk tot en met het uitgaan. Nu sinds vorige week word ze verstoten van haar groepje, omdat ze niet blowt...
Al haar vrienden zijn gaan blowen en zij wilde niet. De eerste keer vonden ze dat oke maar later begonnen ze zich er aan te irriteren, omdat ze dus niet meedeed. Nu word ze in de klas buitengesloten door haar groepje. De leraren merken het wel maar ze durft het niet te zeggen dat ze word buitengesloten, omdat zij blowen, want ze wil hun geen problemen geven. Wat moet ze in hemelsnaam doen? Die vrienden vinden dat zij hun niet accepteerd tenminsten dat zeggen ze .. Maar het is toch eigenlijk andersom?
Oud 03-10-2010, 17:47
LW
LW is offline
Hm beetje stom, waar je maar ruzie om kan maken.
Als ik joun vriendin was wou ik er echt niks meer mee te maken hebben en de eer lekker aan mezelf houden.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 17:57
xNatasha
xNatasha is offline
Maar nu loopt ze wel alleen in de klas ... wat moet ze daarom juist doen? Gewoon vertellen aan de lerares waarom ze word buiten gesloten?
Oud 03-10-2010, 18:02
LW
LW is offline
Gewoon melden bij haar mentor, die is er om dat soort dingen op te lossen.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen haar gaat negeren om niks, dat is behoorlijk lullig.
Maar misschien kan ze voor nu aansluiting vinden bij andere klassen?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:10
broertje van ^
broertje van ^ is offline
Het klinkt wel alsof dat groepje vrienden gewoon ontzettend kinderachtig is. Waarom zou je daar vrienden mee willen zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 20:11
Rachelll
Rachelll is offline
heeeeeeel kinderachtig gewoon op zoek naar andere vrienden betere. Ik heb ook vrienden gehad die zijden hier neem een lijn coke of pep or whatever. Maar ik zei altijd nee man doe ik ni aan man. En dan zijden ze is goed. Emn niemand haalt het nu in zijn hoofd mij ook maar iets aan te bieden!! Want ik doe daat niet aan en dat weten ze en ik mag het ook niet eens van me échte vrienden die willen het beste bvoor mij en vinden het geweldig dat ze een meisje kennen die 17 is en never harddrugs heeft gebruikt gestopt is met blowen én alcohol! Ik rook allen meer niet! en zo moet zij ook worden en ik word genoeg ggerespecteerd op school niemand die ,mij wat zegt, Dus als je eerst knetterstoned of bommehard moet gaan om respect te krijgen walg ik van al die mensen en zou ik het liefste ene goed goed gesprek met hun voeren.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 21:35
Verwijderd
echte bikkels stoppen ook met roken als ze stoppen met drugsgebruik rachel.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 12:10
HTID
HTID is offline
Citaat:
echte bikkels stoppen ook met roken als ze stoppen met drugsgebruik rachel.
Roken is de ergste vorm van drugsgebruik imo. Stelletje junkies
Oud 05-10-2010, 12:58
Verwijderd
Ik vind het stoer van je vriendin dat ze nee heeft gezegd ondanks de druk van haar "vriendinnen"

Zijn er in haar klas geen andere meiden (of jongens) waar ze vrienden mee kan worden? Want met die andere 5 zou ik niks meer te maken willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 17:53
Toneless
Toneless is offline
Dat zijn dus geen echte vrienden. Gewoon laten gaan en met andere mensen optrekken.
Oud 08-10-2010, 12:57
Verwijderd
@ TS - hoe gaat het nu?

Laatst gewijzigd op 08-10-2010 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 22:25
Wammus
Wammus is offline
Ik heb al het offtopic geneuzel verwijderd en wil jullie verzoeken het ontopic te houden.

@ TS:

Als mensen die je vrienden noemt blowen en niet kunnen accepteren dat jij dit niet wilt doen zijn het naar mijn idee geen echte vrienden van je. Als ik jou was zou ik mijn vriendin adviseren deze groep mensen verder te laten voor wat ze zijn en op zoek gaan naar vrienden die je wel accepteren zoals je bent.
Oud 10-10-2010, 10:00
xNatasha
xNatasha is offline
Okee!
Reageren

Regels voor berichten