Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2010, 15:58
Oliveya
Oliveya is offline
hoi..
ik ben nieuw hier, ik hou me anoniem,
dit zal dan ook bijna het enige berichtje zijn wat ik hier zal posten,
maar ik heb een probleem,
via een site heb ik een jongen leren kennen, en hij woont in *een ander land*
en na de 2e dag was t al vrij duidelijk dat we elkaar leuk vonden, en we zijn een relatie aangegaan,
maar nu (het is pas 2 weken aan) ben ik bang dat hij opgegeven moment niet meer van me zal houden, of hij wil kappen omdat de afstand te ver is.. (we hebben elkaar nognooit gezien)
Hoe moet ik daar mee omgaan.. want ik hou echt van hem..

en probleem 2,
hij is 17, en ik 15, als hij 18 word is het leeftijdsverschil opeens zo groot...

help mij?

xxAnoniem Oliveya
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2010, 16:03
Verwijderd
Je hebt hem nog nooit gezien en na twee dagen al met hem genomen? Dat is nogal wat en ik denk dat maar weinigen het kunnen zien als een serieuze relatie. Over internet lijkt hij misschien leuk, maar misschien is hij in het echt wel agressief of apathisch of zelfs heel iemand anders... je weet het niet. Je kan hem niet echt leuk vinden, hoogstens het idee dat je van hem hebt. En dat is niet zo heel erg, het kan best heel leuk en spannend zijn om lieve dingetjes naar elkaar te mailen, maar verder? Ik denk niet dat het een heel serieuze relatie kan zijn. En dan is er nog het leeftijdsverschil...
Kijk goed uit met wat je doet over internet. Webcamseks is echt not done. Met iemand uit rl is het al niet aan te raden, maar met iemand van internet... beter van niet. En geef hem niet zomaar je adres. Je weet niet of hij is wie hij zegt dat hij is.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 16:08
Oliveya
Oliveya is offline
Misschien zien weinigen het als een serieuze relatie, maar ik zie het wel zo. Ik heb heb vaak met hem gewebcamt, en dat gaat echt niet zoals.. nouja in die verhalen, gewoon gzellig.. En ja, ik weet wel wie en wat hij is..
Hij een een geweldige jongen uit *een ander land* en hij is gewoon ontzettend lief... en ontzettend te vertrouwen. Ik heb ook met zijn nicht gepraat, en uit alles blijkt dat dit niet fake is.. En over internet LIJKT hij misschien leuk? hij IS gewoon leuk.. maarja, Ik vroeg om jou antwoord dus niet.. sorry
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 16:09
Verwijderd
Als je alleen maar het antwoord wil dat je wilt horen, kan je net zo goed jezelf een brief sturen en hoef je niet te posten op dit forum?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 16:11
Oliveya
Oliveya is offline
nee sorry, maar ik wil antwoord op de vraag hoe ik ermee om moet gaan.. en niet van dat het gevaarlijk is, want dat weet ik zelf ook wel.. en tuurlijk blijf ik voorzichtig..

dus hoe moet ik ermee omgaan?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 16:22
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ga hem opzoeken, of laat hem hierheen komen.
Ik weet niet hoe ver hij hier vandaan woont en hoe haalbaar het is om nu en dan heen en weer te reizen, maar zonder elkaar ook ooit daadwerkelijk irl te zien is het verdomde moeilijk een serieuze relatie te onderhouden.
Oud 07-09-2010, 16:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als hij achttien wordt, word jij vanzelf zestien en dan is het leeftijdsverschil ineens weer minder groot

Tsja, dat is het spannende van een beginnende relatie, dat je niet precies kunt weten hoe het verder zal gaan, dat je moet afwachten of het echt wat gaat worden, of dit De Liefde Van Je Leven is... Maar het zal vast helpen om hem een keer in het echt te zien, dus misschien moet je eens met je ouders overleggen of jullie niet een keer naar hem toe kunnen gaan. Je ouders zullen je waarschijnlijk niet in je eentje naar een ander land laten gaan om daar iemand te ontmoeten die ze niet kennen, dus het handigst is om er een vakantie van te maken o.i.d. En verder is het afwachten hoe het verder gaat.

[edit] Aangezien hij ouder is, is het misschien wel makkelijker als hij jou komt opzoeken?
Oud 07-09-2010, 16:24
Oliveya
Oliveya is offline
het is bijna de andere kant van die ^%^*(&* wereld... =[
we proberen allebei zo snel mogelijk iets te regelen, maar ja.. het lukt tot nu toe nog niet echt...

Maardankje vogelvrij en zoef de haas (:
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 16:57
Verwijderd
Ik zie er geen toekomst in, jij kan niet naar hem toe gaan en waarschijnlijk gaat hij jou ook niet opzoeken, omdat hij zo ver weg woont en jullie elkaar pas kort 'kennen'. Kennen tussen haakjes omdat jullie elkaar nog nooit hebben ontmoet. Ik vind dus ook niet dat je nu al van hem kan houden. Ook is het leeftijdsverschil tamelijk groot.

Enne, er zwemmen nog genoeg andere vissen in de zee.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 17:08
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
het is bijna de andere kant van die ^%^*(&* wereld... =[
we proberen allebei zo snel mogelijk iets te regelen, maar ja.. het lukt tot nu toe nog niet echt...

Maardankje vogelvrij en zoef de haas (:
in dat geval wil ik niet heel negatief zijn over je toekomst met deze jongen, maar je bent pas 15, een ticket is duur en je zult heel veel moeten werken om dat te kunnen betalen (aangenomen dat je ouders niet zomaar elke zoveel tijd een ticket betalen naar een ver land), en lange afstandsrelaties zijn verdomde lastig. Ik heb er zelf 1 en we zien elkaar ongeveer maandelijks maar dat is voor ons (allebei werkend) al een hele kluit om te regelen en betalen, om over het emotionele gedeelte nog maar niet te beginnen.
Hoe mooi en romantisch dit nu klinkt, dat is het lang niet altijd, het missen is zwaar, je moet een enorm vertrouwen hebben in elkaar etc.
Denk eens heel goed na over alle voors en tegens en weeg die tegen elkaar af.
Oud 07-09-2010, 17:45
hookee
hookee is offline
En vraag je ook eens af; als hij zo fantastisch is, waarom heeft hij in Australië dan geen vriendinnetje?
Voordat je een ticket kunt betalen of voordat je ouders je alleen laten reizen ben je 2 à 3 jaar verder. Ik zou me niet zo lang van de (óók fantastische) lokale jongens afhouden,en waarschijnlijk is hij ook niet van plan 2 jaar platonisch te wachten.
2 weken.. meid, waar hèb je 't over?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 20:30
blueberry55
blueberry55 is offline
ik vind t gewoon mega kansloos?! sorry dat ik het zeg.... maar hoe kan je nou verliefd zijn en van iemand houde in TWEE DAGEN? weetje wel wat houde van is? als jij iemand aantrekkelijk vind ben je er nog nie op verliefd? en wa moet je nou met iemand die aan de andere kan van de wereld woont? kom op man je bent 15... denk ff na joh!!!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 20:30
blueberry55
blueberry55 is offline
Oja en nog iets... 15 en 18 is geen groot verschil
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 20:52
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik kan me voorstellen dat je een goed contact kan hebben via internet met iemand.
Maar om nou een relatie van 2 weken met iemand die je nog nooit irl gezien hebt serieus te noemen..
Ik zou het gewoon houden bij een goed contact. En mocht je ooit de mogelijkheid hebben om ernaar toe te gaan, dan kan je dan altijd weer verder kijken. Maar dat zal toch niet binnen een jaar gebeuren lijkt me..

Het zou ook zonde zijn als je nu bij deze jongen blijft hangen en daardoor misschien andere leuke jongens die wel in de buurt wonen misloopt ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 21:03
drny
drny is offline
hoe weet je dat hij 17 is ? Waarschijnlijk is hij Veel ouder als je denkt
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 22:07
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
hoe weet je dat hij 17 is ? Waarschijnlijk is hij Veel ouder als je denkt
Ze heeft hem toch gezien sherlock.
Oud 08-09-2010, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Ze heeft hem toch gezien sherlock.
Wat? op de Webcam? Er is tegenwoordig veel mogelijk, het kan allemaal fake zijn.

Zoals de meeste hier al zeggen, een serieuze relatie zal het niet worden, hoe spijtig dat ook klinkt. Hij woont gewoon te ver weg en elkaar zien is praktisch onmogelijk.

(Je lijkt me een type dat in het "echte" leven niet veel vrienden hebt - en dat is niet beledigend bedoeld)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 18:04
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Wat? op de Webcam? Er is tegenwoordig veel mogelijk, het kan allemaal fake zijn.

Zoals de meeste hier al zeggen, een serieuze relatie zal het niet worden, hoe spijtig dat ook klinkt. Hij woont gewoon te ver weg en elkaar zien is praktisch onmogelijk.

(Je lijkt me een type dat in het "echte" leven niet veel vrienden hebt - en dat is niet beledigend bedoeld)
ja tegenwoordig is er wel het eea mogelijk via de webcam, maar als zij er vertrouwen in heeft dat die jongen echt is laat haar dan lekker (ik geloof trouwens best dat die jongen echt is. waarom zou een 'rare man' zeggen dat hij bijna aan de andere kant van de wereld woont tegen iemand die hier woont? daar hebben die rare figuren toch helemaal niks aan aan een slachtoffer waarvan ze weten dat ze die nooit gaan zien (iig niet in de nabije toekomst)?)

het kan best een serieuze relatie worden, maar het is gewoon een totaal andere relatie dan die je hebt met iemand die ook hier woont. het ligt er natuurlijk aan wanneer je iets een serieuze relatie noemt. of je dat al zo noemt wanneer je alles aan elkaar kan vertellen en het dus voornamelijk gaat om praten over verschillende dingen of dat je het pas serieus noemt zodra je begint over zoenen/seks e.d.

+ je hoeft echt niet weinig vrienden te hebben in het echte leven om iemand leuk te vinden die ver weg woont. misschien vindt de TS de cultuur hier in NL wel helemaal niks (weet jij veel) of vindt ze de jongens die ze hier kent gewoon wel helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 18:13
Verwijderd
wat bedoel je met een ander land?
belgie duitsland of australie?
een ander land kan ver zijn of het kan meevallen.
duitsland is ook niet altijd zo ver, ligt aan welke kant van duitsland en dat geld ook voor belgie
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 05:38
Oliveya
Oliveya is offline
@blackBetty, ik heb best wel veel vrienden, best wel heel veel, en ook best wel jongens.. maar misschien val ik daar gewoon niet op? maar daar gaat het hier toch niet om?

@ honkballertje, thnks voor je reactie, hier heb ik wat aan(: En over een echte relatie? We kunnen elkaar alles vertellen, problemen enzo, maar we hebben het ook wel over hoever we zouden gaan irl

@duckdog, bijna andere kant van de wereld...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 15:14
Verwijderd
Citaat:
@blackBetty, ik heb best wel veel vrienden, best wel heel veel, en ook best wel jongens.. maar misschien val ik daar gewoon niet op? maar daar gaat het hier toch niet om?
Was maar een inschatting, meeste mensen die niet zoveel vrienden hebben wijken uit naar het internet om daar een relatie te zoeken. Maar als dat bij jou niet het geval is .

Waarom vertel je niet uit welk land hij komt? Of is dit soms beschamend of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 15:58
honkballertje
honkballertje is offline
@ Oliveya

tof van je dat je zo'n relatie aan durft te gaan met iemand zo ver weg. Respect voor het niet proberen direct de makkelijkste weg te zoeken dmv een jongen die hier woont terwijl die jongen die daar woont veel leuker is. Spreken jullie trouwens engels met elkaar of hoe doen jullie dat? (moet bijna wel tenzij hij NL spreekt of jij nog een vreemde taal spreekt naast basic nederlands engels duits/frans)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 20:37
Oliveya
Oliveya is offline
@blackbetty, ik vertel het niet omdat ik zo anoniem mogelijk wil blijven

@honkballertje, nee, we praten idd engels met elkaar^^ dankje voor reactie (:
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 22:11
Balance
Balance is offline
Kan je jouw relatie met hem niet gewoon zien als goede internetvriendschap?
Oud 10-09-2010, 06:49
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Kan je jouw relatie met hem niet gewoon zien als goede internetvriendschap?
bij iemand die je hier in NL leuk vindt wil je zo'n relatie toch ook niet houden op een vriendschappelijke relatie? dat is precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2010, 09:07
hookee
hookee is offline
Citaat:
@blackbetty, ik vertel het niet omdat ik zo anoniem mogelijk wil blijven
Als je het land van je internetvriendje vrijgeeft, geef je jezelf toch niet vrij? Tenzij je vriendenkring zijn herkomst weet en op 't forum meeleest.
Wat ik nu vermoed waarom je denkt dat je anonimiteit op 't spel staat, is dat je zelf ook wortels uit dat land hebt.
In dat geval is deze situatie ook weer anders.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 09:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
bij iemand die je hier in NL leuk vindt wil je zo'n relatie toch ook niet houden op een vriendschappelijke relatie? dat is precies hetzelfde.
Ik vind dat totaal niet hetzelfde, want de mogelijkheden om vanuit dat contact een relatie te starten zijn wel heel anders dan als je met iemand chat of emailt die uit Australië (ofzo) komt.
Bovendien vind ik dat je met internetcontact met iemand uit Nederland óók nog niet kunt spreken over een relatie. Ook dan is er sprake van een (hechte?) internetvriendschap. Pas als je elkaar in het echt gaat zien en daar ook nog seksuele aantrekkingskracht bij komt kijken, vind ik dat het een relatie wordt.
Oud 10-09-2010, 16:21
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Jij zegt dat je bang bent dat hij na een tijdje niet meer van je houdt of uiteindelijk de afstand te groot vindt.
Ik vind dat een beetje zorgwekkend omdat je meteen denkt dat jij meer van hem houdt dan hij van jou. Dat zit dan sowieso verkeerd, als jij als enige moeite moet doen omdat hij anders bij je weg zou gaan. Als hij anders in elkaar zit dan jij denkt dan kan hij daar makkelijk misbruik van maken door je op langere termijn dingen te laten doen die je niet wil, zoals je uitkleden voor de webcam of zeggen dat hij in moeilijkheden zit en je hem geld op moet sturen. Dan kun je geen nee zeggen omdat hij dan niet meer van je houdt. Je kunt best zonder hem. Je bent liever met, maar je KUNT zonder hem. Dat ten eerste.

Ik vind het heel logisch dat je bang bent hem te verliezen over zo'n grote afstand. Is helemaal niet gek. Waarschijnlijk vind je de afstand zelf ook wel erg groot. Ik denk dat je gewoon moet kijken hoe het loopt nu, of het leuk blijft, of je in staat bent zo lang een relatie te hebben met iemand zonder daadwerkelijk fysiek contact te hebben. En richt je niet alleen tot hem, zorg dat je niet direct heel erg afhankelijk van hem wordt. Als hij dan wegvalt, die kans is er, dan is het een minder groot drama voor jou.
Oud 10-09-2010, 17:06
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik vind dat totaal niet hetzelfde, want de mogelijkheden om vanuit dat contact een relatie te starten zijn wel heel anders dan als je met iemand chat of emailt die uit Australië (ofzo) komt.
Bovendien vind ik dat je met internetcontact met iemand uit Nederland óók nog niet kunt spreken over een relatie. Ook dan is er sprake van een (hechte?) internetvriendschap. Pas als je elkaar in het echt gaat zien en daar ook nog seksuele aantrekkingskracht bij komt kijken, vind ik dat het een relatie wordt.
niet mee eens.
waarom zou je pas verliefd kunnen worden/relatie kunnen hebben als je elkaar 'in het echt' hebt gezien? hoezo moet er direct iets seksueels inzitten om te zorgen dat je iemand leuk vindt? en dan nog. ze heeft hem gezien (ookal was het niet in het echt als in de zin van recht voor je neus). ik hoor liever dit soort dingen van mensen die elkaar leuk vinden ookal wonen ze aan de andere kant van de wereld dan dat ik steeds aan moet horen dat kleine meisjes volwassen kerels leuk vinden van 10+ jaar ouder (niet direct verwijzend naar dat andere topic. gewoon in het algemeen).
Het enige wat je verdient als je zo'n relatie aan durft te gaan is respect. de reden dat jullie dit niks vinden/niet vinden kunnen is dat jullie het zelf niet zouden doen. dat betekent niet direct dat je het moet afkeuren als iemand anders het wel aan durft.
relatie's waarin leeftijdsverschillen groter zijn dan 10 jaar (op de manier van 15 en 25 bijv) keur ik af, omdat ze beiden ten eerste in een andere levensfase zitten en ten tweede omdat ALS er dan verkeerde bedoelingen zijn (door de persoon van 25 meestal ) je elkaar kent in het 'echt' en zo'n persoon uit de weg gaan daarna moeilijker is dan iemand die aan de andere kant van de wereld woont.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 17:24
men123
men123 is offline
Welk land?

En ik zie dit ook niet als echte relatie, hij wil gewoon jou naakt zien op cam
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 05:04
Oliveya
Oliveya is offline
@men123
Nee, hij wil me niet naakt zien op de cam, anders was hij er na drie weken toch al wel meegekomen? En btw, zo'n type is hij niet.

@balance, nee ik heb niet het gevoel dat ik zonder hem kan,

@Cherry springs Je zegt dat ik denk dat ik meer van hem hou, dan hij van mij. Dat is niet waar. Ik denk dat hij evenveel van mij houd, alleen ben ik bang dat hij er eerder het nut er niet meer van in ziet dan ik.

@honkballertje, bedankt voor je berichten hier! Helpt me super! Bedankt!

Laatst gewijzigd op 11-09-2010 om 08:00.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Welk land?

En ik zie dit ook niet als echte relatie, hij wil gewoon jou naakt zien op cam
Als 2 personen elkaar leuk via internet vinden dan hoeft die jongen toch niet gelijk haar naakt op de webcam te willen zien? Er zijn genoeg jongens die dat niet willen en waar je gewoon normaal mee kan praten/cammen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 13:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
niet mee eens.
waarom zou je pas verliefd kunnen worden/relatie kunnen hebben als je elkaar 'in het echt' hebt gezien? hoezo moet er direct iets seksueels inzitten om te zorgen dat je iemand leuk vindt? en dan nog. ze heeft hem gezien (ookal was het niet in het echt als in de zin van recht voor je neus). ik hoor liever dit soort dingen van mensen die elkaar leuk vinden ookal wonen ze aan de andere kant van de wereld dan dat ik steeds aan moet horen dat kleine meisjes volwassen kerels leuk vinden van 10+ jaar ouder (niet direct verwijzend naar dat andere topic. gewoon in het algemeen).
Het enige wat je verdient als je zo'n relatie aan durft te gaan is respect. de reden dat jullie dit niks vinden/niet vinden kunnen is dat jullie het zelf niet zouden doen. dat betekent niet direct dat je het moet afkeuren als iemand anders het wel aan durft.
relatie's waarin leeftijdsverschillen groter zijn dan 10 jaar (op de manier van 15 en 25 bijv) keur ik af, omdat ze beiden ten eerste in een andere levensfase zitten en ten tweede omdat ALS er dan verkeerde bedoelingen zijn (door de persoon van 25 meestal ) je elkaar kent in het 'echt' en zo'n persoon uit de weg gaan daarna moeilijker is dan iemand die aan de andere kant van de wereld woont.
Veel mensen zijn op internet heel anders dan in het echt. Ze zijn bijvoorbeeld vlotter, grappiger, wijzer, etc. Soms bewust maar vaak ook onbewust. Je zet de webcam liever op een plek met gunstig licht, je kan net 3 sec. langer nadenken over een grap tijdens het chatten en in een email kun je iets even opzoeken als je het niet weet. Als je vervolgens 'verliefd' wordt op de persoon aan de andere kant van de wereld, word je in mijn ogen vooral verliefd op het beeld wat je van die persoon hebt gecreëerd. Pas als je elkaar in het echt ontmoet weet je of dat beeld ook klopt.
En goed, verliefd zijn op het beeld dat je hebt van iemand, dat kan dus inderdaad. Maar om het dan ook een relatie te noemen.., ik vind dat bij een relatie weldegelijk een stuk seksuele aantrekkingskracht en seksueel contact hoort. Ik heb het dan niet per definitie over seks. En ik vind ook dat bij een relatie hoort dat je elkaar écht leert kennen. En zoals ik eerder al benoemde ben ik van mening dat je elkaar niet écht leert kennen als je elkaar nooit in het echt ontmoet.
Ik kan me trouwens wél voorstellen dat een dergelijk contact heel waardevol kan zijn. Je kan geweldige gesprekken hebben via internet en je kan daardoor ook echt om die persoon gaan geven. Maar ik vind dat geen relatie.

Wat dat stukje met meiden die op 10-jaar oudere jongens vallen er mee te maken heeft weet ik niet trouwens, dat lijkt me een hele andere discussie.
Oud 12-09-2010, 11:10
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Veel mensen zijn op internet heel anders dan in het echt. Ze zijn bijvoorbeeld vlotter, grappiger, wijzer, etc. Soms bewust maar vaak ook onbewust. Je zet de webcam liever op een plek met gunstig licht, je kan net 3 sec. langer nadenken over een grap tijdens het chatten en in een email kun je iets even opzoeken als je het niet weet. Als je vervolgens 'verliefd' wordt op de persoon aan de andere kant van de wereld, word je in mijn ogen vooral verliefd op het beeld wat je van die persoon hebt gecreëerd. Pas als je elkaar in het echt ontmoet weet je of dat beeld ook klopt.
En goed, verliefd zijn op het beeld dat je hebt van iemand, dat kan dus inderdaad. Maar om het dan ook een relatie te noemen.., ik vind dat bij een relatie weldegelijk een stuk seksuele aantrekkingskracht en seksueel contact hoort. Ik heb het dan niet per definitie over seks. En ik vind ook dat bij een relatie hoort dat je elkaar écht leert kennen. En zoals ik eerder al benoemde ben ik van mening dat je elkaar niet écht leert kennen als je elkaar nooit in het echt ontmoet.
Ik kan me trouwens wél voorstellen dat een dergelijk contact heel waardevol kan zijn. Je kan geweldige gesprekken hebben via internet en je kan daardoor ook echt om die persoon gaan geven. Maar ik vind dat geen relatie.

Wat dat stukje met meiden die op 10-jaar oudere jongens vallen er mee te maken heeft weet ik niet trouwens, dat lijkt me een hele andere discussie.
als ik het zo lees ben ik het wel met je eens.
waar bij mij het denkbeeld anders werd was dat ik iets heb meegemaakt wat ongeveer vergelijkbaar was, maar eigenlijk ook weer niet omdat ik in dat geval dat meisje al wel (meerdere keren) heb gezien (verspreid over meerdere jaren).
en daar is het denken bij mij een beetje 'fout' gegaan aangezien ik mezelf meer verplaatste in mijn eigen situatie dan die van de TS.
laat ik het zo zeggen.
het is beter als je die persoon eerder gezien hebt omdat je dan weet hoe die in het echt is, maar ik kan wel geloven dat de TS ook echt dat gevoel heeft. en aangezien ik denk dat het niet schadelijk zal zijn voor de TS om er gewoon mee door te gaan (tenminste niet schadelijker dan een gewone relatie) raad ik de TS ook niet af om te stoppen met de relatie.
en verder had dat leeftijdsverschil van 10 jaar te maken met iemand die al eerder in dit topic reageerde en dit heel erg afkeurde terwijl ze zelf met een (naar mijn mening) groter probleem zit, omdat ze een vriendje heeft van 10 jaar ouder. en als je daar een topic voor moet openen hier vind ik gewoon dat je daar niet aan zou moeten beginnen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 12:00
Balance
Balance is offline
Dat je haar in het echt had gezien scheelt enorm inderdaad. En ook dat er een hele reëele mogelijkheid was om haar te zien (neem ik aan, aangezien je haar meermaals gezien hebt). Bij iemand uit China/Australië is die mogelijkheid voor iemand van 15 er niet echt.
Ik raad de TS ook niet perse aan om te stoppen met het chatten. Maar ik raad haar wel aan om het te proberen te zien als een goede internetvriendschap. Omdat de kans toch wel erg klein is dat zij haar chatmaatje in het echt zal gaan ontmoeten en dan ook nog langdurig genoeg om er echt een relatie van te maken. Het zou vervelend zijn als ze door zo'n internet contact niet meer open staat voor een echte relatie.
Oud 12-09-2010, 14:49
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat je haar in het echt had gezien scheelt enorm inderdaad. En ook dat er een hele reëele mogelijkheid was om haar te zien (neem ik aan, aangezien je haar meermaals gezien hebt). Bij iemand uit China/Australië is die mogelijkheid voor iemand van 15 er niet echt.
Ik raad de TS ook niet perse aan om te stoppen met het chatten. Maar ik raad haar wel aan om het te proberen te zien als een goede internetvriendschap. Omdat de kans toch wel erg klein is dat zij haar chatmaatje in het echt zal gaan ontmoeten en dan ook nog langdurig genoeg om er echt een relatie van te maken. Het zou vervelend zijn als ze door zo'n internet contact niet meer open staat voor een echte relatie.
het proberen te zien als een internetvriendschap is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan , maar je hebt zeker gelijk dat de kans om hem echt te ontmoeten klein is.

OT: in mijn geval zit er een oceaan tussen dus is het ook niet echt makkelijk om ff naar haar toe te gaan en aangezien ik niet heel veel ouder ben voor de TS is het voor mij ook niet makkelijk om ff het vlieguig te pakken
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 17:41
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
@Cherry springs Je zegt dat ik denk dat ik meer van hem hou, dan hij van mij. Dat is niet waar. Ik denk dat hij evenveel van mij houd, alleen ben ik bang dat hij er eerder het nut er niet meer van in ziet dan ik.
Kun jij dan uitleggen wat het 'nut' is dat jullie erin zien? Als je van elkaar houdt vindt je het fijn om met elkaar te praten en wordt je daar blij van, en om dat te bewaren en bijzonder te houden hou je je handjes bij je als je bij andere mensen bent. Als hij het 'nut' niet meer inziet is het dus omdat hij niet genoeg meer van je houdt om zijn handjes thuis te houden of het gewoon niet leuk meer vindt met je te praten. Bang zijn dat hij jou eerder gaat verlaten wegens het 'nut' niet inzien vind ik sowieso al geen goede basis voor een relatie.
Oud 12-09-2010, 20:57
Rachelll
Rachelll is offline
leeftijd boeit niet toen ik 15 had had ik met iemand van 22. Maar het is niet slim op zon afstand! want hij heeft ook behoefte aan liefde en sex. En dat ben jij niet berijd hem te geven. Jaa webcam sex maar geloof mij dat hij niet de enige zal zijn die dat ziet hij laat het aan alle vrienden van hem zien durf ik te wedden. Er komen alleen maar problemen van. Als hij binne 200 km woont kan hem misschien nog net maar verder dan dat zou ik niet doen. afkappen en zoek een leuke jonge bij jou in de buurt die er voor je is als je hem nodig hebt. Die je een knuffel kan geven als je het nodig hebt. Thats real live.
xx
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:03
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
leeftijd boeit niet toen ik 15 had had ik met iemand van 22. Maar het is niet slim op zon afstand! want hij heeft ook behoefte aan liefde en sex. En dat ben jij niet berijd hem te geven. Jaa webcam sex maar geloof mij dat hij niet de enige zal zijn die dat ziet hij laat het aan alle vrienden van hem zien durf ik te wedden. Er komen alleen maar problemen van. Als hij binne 200 km woont kan hem misschien nog net maar verder dan dat zou ik niet doen. afkappen en zoek een leuke jonge bij jou in de buurt die er voor je is als je hem nodig hebt. Die je een knuffel kan geven als je het nodig hebt. Thats real live.
xx
liefde kan je hem geven op lange afstand. en daarnaast heeft niet iedereen seks nodig binnen een jaar in een relatie dus dat valt ook nog wel mee. het is niet zo dat als iemand net je vriendje is je daar gelijk mee naar bed moet ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 20:17
Oliveya
Oliveya is offline
Hoi iedereen die heeft gereageerd,
Allemaal hardstikke bedankt voor de reacties, aan een aantal heb ik veel gehad!
Even laten weten: we hebben nogsteeds, morgen 6 weken, en het gaat nogsteeds goed, zelfs beter, no problems ^^

Liefs, oliveya
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 12:33
gertjetop
gertjetop is offline
Waarom vertel je niet gewoon waar die vandaan komt ?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 13:36
Oliveya
Oliveya is offline
Citaat:
Waarom vertel je niet gewoon waar die vandaan komt ?
Mag ik dat zelf weten?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 14:40
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik ken het gevoel wel.

Ik was 14 toen ik een jongen via dit forum leerde kennen. Kort daarna werd ik geopereerd en zat ik echt aan de computer gekluisterd. Hij heeft me met leuke gesprekken, humor etc. veel energie gegeven in die tijd. Ik dacht ook dat ik hem leuk vond. Ik kon immers alles bij hem kwijt, en hij begreep het ook allemaal heel goed.
Hij was echter 8 jaar ouder, en niet de 3 waar jij het over had.

We wilden elkaar graag ontmoeten, maar ik hield dat af. Ik vond het eng, maar wilde aan de andere kant toch ook wel heel graag. Ik dacht dat er wel een relatie in zou kunnen zitten. Hij dacht dat van niet. Hij wist al dat je pas van iemand kan houden als je weet hoe die ruikt, praat, kijkt, lacht, 'voelt' etc. Ik kon daar niet echt met mijn hoofd bij op die leeftijd. Dacht inderdaad net als jij dat je prima via internet kunt inschatten of iets echt, en serieus is. Aangezien je met die ene toch echt veel leukere gesprekken hebt, dan met een willekeurig ander iemand.

Toen ik 17 was, hebben we elkaar ontmoet. En ja dat is raar. Want diegene lacht niet zoals je dacht en kijkt niet op de manier waarop je dat prettig vind uit zijn ogen. Ja hij zegt grappige dingen, maar de intonatie slaat niet aan.

Snap je wat ik bedoel? Nu ik het mee heb gemaakt wéét ik dat je inderdaad iemand niet kunt kennen via internet. Communicatie is nou eenmaal voor een belachelijk groot gedeelte afhankelijk van lichaamstaal. En die lichaamstaal bepaalt ook de mate van aantrekking.

Ik begrijp wel dat je dat nu niet gelooft. En het is in principe je vraag ook niet, maar ik denk dat je je er wel bewust van moet zijn. Want je kunt niet zomaar naar een ander land afreizen om iemand te zien. Ten eerste moeten je ouders het er mee eens zijn, je moet het geld hebben en je moet er simpelweg wat ouder voor zijn.

Heb je het er met je ouders over gehad? Als je dit met ze 'deelt' kunnen ze erover meedenken. Zij zijn vroeg ook jong geweest. Kijk echter niet raar op als ze het er misschien niet mee eens zijn. Er zijn inderdaad veel verhalen in de wereld over vieze mannen die met jonge meisjes chatten. Dat is ook vaak niet zo. Dat het dus bij voorbaat een engerd is, is natuurlijk onzin.

Maar goed, dat je denkt dat je van hem houdt en deze relatie serieus is, daar hoeven wij ons niet echt tegen aan te bemoeien. Wees je je er gewoon van bewust dat je voorlopig niet bij hem op bezoek kan gaan. En dat is vervelend. Misschien is iemand dichtbij waar je ook fijn mee kan praten en die je kunt opzoeken een paar week wel een stuk fijner.

Misschien loopt hij binnenkort wel iemand tegen het lijf in het land waar hij woont. En vind hij de keuze voor iemand in zijn buurt wel prettiger. Dan kan het zijn dat hij het virtuele contact verbreekt. Maar dat zou jij misschien ook wel doen als jij een leuke jongen tegenkomt.

Don't worrie. Heb gewoon leuke gesprekken met elkaar, maar maak het voor jezelf niet ingewikkelder dan het is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten