Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2010, 14:40
Hank Ankermank
Hank Ankermank is offline
Heey, moet voor een praktische opdracht een modelomgeving maken. Ik en mijn partner hebben het volgende onderwerp gekozen:

- Er wordt een bal met een startsnelheid op een (voetbalgoal) paal geschoten.
- De bal is geschoten met de rechtervoet, dus in de baan van de bal zit een curve naar links.
- De bal wordt met effect op de paal geschoten
Wat ik aan jullie vraag is of jullie weten welke natuurkundige wetten ik moet gebruiken tijdens het modelleren. Als het kan, graag ook de formule van de wet erbij!

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2010, 16:05
Dark_One
Dark_One is offline
De wetten van Newton. Een bal die wordt geschoten met F=M*a (of W=Ekin), het effect van de bal met behoud van impulsmoment en het effect van de paal met behoud van impulsmoment en Factie=-Freactie.

Als je wil kan je voor de baan van de bal door de lucht ook de Navier-Stokes vergelijkingen gebruiken maar als je drukgradienten en tweede-orde effecten niet meeneemt kom je dan toch weer op Newton's vergelijkingen uit.
Reageren

Regels voor berichten