TFT heeft het eerste blok van het eerste semester twee semi theater vakken. Het is gecombineerd met mediageschiedenis en performatieve vertelvormen. Je krijgt daarin onderdelen van film, media en theater. Daarna ben je er vanaf als je voor de film- en tv vakken kiest. (dat staat op het programma voor het tweede semester)
Ik heb een jaar Media en Cultuur gedaan. Ik ben gestopt vanwege een zwaar ongeluk. Nu doe ik TFT (wat simpelweg dichterbij voor mij was)
Verschillen die mij direct opvielen:
Mediavergelijking is een sterk onderdeel binnen TFT. Men hanteert ook een veel grotere sociologische en filosofische insteek dan wat ik destijds bij M&C kreeg. M&C lijkt wat meer op de technische kant gericht? Ik ben er nog niet helemaal uit.
Daarnaast wat praktische zaken :
Veel, veel meer leeswerk dan bij M&C. Even wennen!
Geen meerkeuze tentamens

Bij Media en Cultuur was bijna alles meerkeuze m.u.v. Orientatie film 2e traject en New Media. :-)
Daarnaast vind ik Amsterdam maar een drukke en chaotische stad. Hetzelfde voor de UVA.
De UU is rustiger (je hebt les in de binnenstad) en men doet meer om de studenten bij elkaar te brengen (activiteiten via studievereniging) Bij de UVA was ik echt on my own. Wel vind ik dat bij de UVA meer filmfreaks zaten.