Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2010, 17:26
blinggirl71
blinggirl71 is offline
ik start hier een enquete over het medisch onderzoek bij meisjes
ik heb namelijk dit nodig voor mijn school omdat mijn zus in opleiding is voor medisch onderzoekster ze zit nu in haar laatste jaar en dit is zo gezegd haar eindwerk toch een deel.
uit deze informatie kan ze zowel aantonen of dat er veel meisjes misbruikt worden en wat voor onderzoeken er het meest gedaan worden per leeftijd.
Dit is zowel voor iedereen uit belgië en nederland dus allemaal doen.

alvast bedankt

ps vul deze link zo goed mogelijk in want het is erg belangrijk voor mijn zus haar punten

dit is de link : http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=49923

Laatst gewijzigd op 28-09-2010 om 16:55.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 17:39
Verwijderd
Dit topic past dan beter op Lichaam en Gezondheid, dan op Seksualiteit. Bij deze dus verplaatst.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 18:09
Em.
Em. is offline
Done.

Vond het trouwens wel irritant dat ik vijfduizend keer moest vertellen dat het geen boeiend onderzoek was waarbij ik niet verkracht/betast/aangerand ben en écht écht alleen mijn schoenen uit moest doen. Maar oké.

(Hoezo heb jij het nodig voor jouw school omdat je zus in opleiding is? )
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 18:33
blinggirl71
blinggirl71 is offline
ja das een van haar eindwerken
alvast bedankt om deel te nemen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 15:30
Verwijderd
Uit je taalgebruik meen ik af te leiden dat je Vlaams bent. Klopt dat? Want het medisch schoolonderzoek in België heeft natuurlijk niet zo veel te maken met dat in Nederland, en er zitten vooral Nederlanders op dit forum. In de enquete wordt niet naar woonplaats gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 15:58
blinggirl71
blinggirl71 is offline
ja ik ben vlaams maar dat is juist beter als er meisjes uit nederland hierop antwoorden zo kan ze nog een groter verschil maken tussen de belgische medische onderzoeken en de nederlandse onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 15:59
blinggirl71
blinggirl71 is offline
Dus iedereen uit nederland en belgië mag dit invullen zodat mijn zus een goed eindwerk kan afleveren
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 17:37
Verwijderd
Ok dan
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Done.

Vond het trouwens wel irritant dat ik vijfduizend keer moest vertellen dat het geen boeiend onderzoek was waarbij ik niet verkracht/betast/aangerand ben en écht écht alleen mijn schoenen uit moest doen. Maar oké.

(Hoezo heb jij het nodig voor jouw school omdat je zus in opleiding is? )
Lol. Het zit natuurlijk vol met strikvragen.
Is het trouwens erg voor je privicy, als je tijdens een medisch onderzoek erg bekeken wordt?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 17:52
Verwijderd
Citaat:
ja ik ben vlaams maar dat is juist beter als er meisjes uit nederland hierop antwoorden zo kan ze nog een groter verschil maken tussen de belgische medische onderzoeken en de nederlandse onderzoeken.
Maar hoe weet je dan wanneer een bepaalde entry uit Nederland komt en wanneer uit Belgie? Je kan die gegevens niet met elkaar vergelijken wanneer je niet weet waar iemand vandaan komt/onderzocht is.

En ik vond het onderzoek érg gericht op of het vervelend was en of de dokter je betast heeft, ik vond het zelfs erg sturend, ik vond het erg lastig om op een manier te antwoorden waarmee ik duidelijk maakte dat ik geen problemen had met de onderzoeken.

Daarnaast vraag je om gegevens over bijvoorbeeld de lengte en het gewicht ten tijde van het onderzoek en in het heden, maar je vraagt nergens naar mijn huidige leeftijd... dus wat ga je met die gegevens doen?

En het is 'anamnese' ipv 'amamnese'.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 21:12
Verwijderd
Hmmm, enquête nog niet bekeken, maar het doet me wel terugdenken aan de medische onderzoeken op de lagere school, waar ik me heel erg stoorde aan het feit dat de meisjes gewoon samen met de jongens in 1 kamer werden gezet in hun ondergoed waar ze moesten wachten. En aangezien ik het enige meisje was (wel ook maar 3 jongens), voelde ik me erg blootgesteld.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 21:23
blinggirl71
blinggirl71 is offline
ok zal dit erbij weten te plaatsen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 08:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Er werd toch wel gevraagd of je van Nederland of België kwam?

Ik kon me er vrij weinig meer van herinneren, maar volgens mij werden wij alleen gemeten en gewogen
Oud 29-09-2010, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Er werd toch wel gevraagd of je van Nederland of België kwam?

Ik kon me er vrij weinig meer van herinneren, maar volgens mij werden wij alleen gemeten en gewogen
Bij mij werd dat niet gevraagd Ik heb het wel expliciet vermeld bij de vraag in welke klas het onderzoek plaatsvond.
En ik had een paar onderzoekjes (meten, wegen, ogen en houding), maar allemaal met kleding aan

Edit; ah, de laatste vraag is nieuw, die stond er bij mij nog niet bij
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten