Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2010, 12:32
Hippie :peace:
Hippie :peace: is offline
Ey, ik moet voor morgen 2 argumenten 'maken', om jou standpunt te verdedigen. Ik ben zelf tegen het afschaffen va de studiefinanciering, dus ik ben dus tegen. Ik moet 150 woorden in totaal hebben.
Hoeft geen inleiding, want dat doet een ander persoon. Heb nu dus 2 argumenten bedacht, alleen moet dus nu artikelen zoeken die dit ondersteunen. 1tje is bijvoorbeeld dat als studiefinanciering word afgeschaft, de studenten meer moeten werken om de studie te betalen, wat leidt onder hun studie + dat ze dan minder kunnen sparen / weinig voor hun toekomst. Dit is gewoon logica lijkt mij.
Als argument 2 had ik dat minder mensen gaan studeren, waardoor ze slechtere banen krijgen, waarmee men misschien niet kan rondkomen en dat dan de maatschappij achteruit gaat, waardoor de regering later, deze studenten, niet een hoog genoege opleiding hebben om die baan te vervullen of dat ze teweinig kennis hebben.

Wat vinden jullie van deze argumenten ? en weet iemand hoe ik dit kan ondersteunen met bronnen ?

MVG

Victor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2010, 13:40
Verwijderd
Ik vind je argumenten geen van beide heel sterk.
Het alternatief voor de studiefinanciering een lening, die je pas ná je studie afbetaalt. Het studeren heeft er dus niet onder te lijden.

Je zou kunnen aanvoeren, dat hoogopgeleiden juist veel geld opleveren, en dat de kosten van de studie dus best voor staatsrekening genomen mogen worden.

http://www.nu.nl/economie/2328460/ho...d-geld-op.html

Bovendien is het wellicht eerlijker, dat iedereen een studiefinanciering krijgt. Als het geld door de student zelf betaald moet worden, vroeg of laat, zullen degenen uit arme gezinnen misschien niet kunnen studeren. En het is de bedoeling, dat iedereen moet kunnen studeren, ongeacht het inkomen van de ouders.

Het probleem is dus niet zozeer dat er straks te weinig hoogopgeleiden zullen zijn. Het kwalijke is juist, dat afschaffing leidt (kunnen leiden) tot grotere verschillen tussen arm en rijk.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 15:16
Verwijderd
iemand die ik ken had deze maar die is nogal vergezocht"

als je de studiefinanciering afschaft dan is de kans groot dat veel studenten langer thuis blijven wonen, dus ook later gaan samen wonen en later kinderen krijgen wat weer zorgt voor nog meer vergrijzing
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 15:18
Verwijderd
Citaat:
iemand die ik ken had deze maar die is nogal vergezocht"

als je de studiefinanciering afschaft dan is de kans groot dat veel studenten langer thuis blijven wonen, dus ook later gaan samen wonen en later kinderen krijgen wat weer zorgt voor nog meer vergrijzing
Ik vrees dat dat niet opgaat, aangezien de meeste studenten sowieso eerst na hun studie aan kinderen beginnen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 19:10
Hippie :peace:
Hippie :peace: is offline
Bedankt voor de reacties !, ik zal er zeker even naar kijken en het waarschijnlijk wel verwerken in mijn betoog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten