Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2010, 21:02
sarah_d
sarah_d is offline
Beste,

Ik heb dus nu ongeveer een jaar een blokjesbeugel, en vanboven zijn twee 'gaten', en door de tanden naar elkaar toe te trekken moeten deze dus verdwijnen... de gaten zijn ieder ongeveer zo groot als een tand (een tand ja dus geen kies xD).

Nu dit is nog ongeveer het enige wat er moet gebeuren, en ik vroeg me af, hoe lang zou het nog duren om die gaten toe te krijgen?

En ja, ik weet dat de orthodont daar het beste antwoord op zou moeten kunnen geven, maar deze "kan het zelf niet zeggen", dus daar heb ik niks aan.

En ja, ik weet dat dit bij iedereen anders is, maar indien je een blokjesbeugel hebt gehad en ook van die gaten, hoe lang duurde het toen bij jou om dit toe te krijgen? Want ik heb er geen idee van hoeveel maanden of jaren dit zal duren...?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 08:31
moyra
moyra is offline
Dit verschilt van persoon tot persoon hoor! Maar ik denk dat het gemiddelde ongeveer 1jaar en een half zal zijn. ( zo was het bij mij toch)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 21:10
sarah_d
sarah_d is offline
1,5 jaar er nog bij??
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 13:07
moyra
moyra is offline
Dat kan verschillen waarschijnlijk niet hoor ik bedoelde na 1.5 jaar dat je je beugel gekregen hebt zullen de gaten normaal gezien al verminderen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 13:17
Repeating
Repeating is offline
Ik had ook maar een spleetje, tussen mijn voortanden, Dit was binnen 3 weken weg. Maar dan moeten de anderen tanden daarop aangepast worden. En dan begint het feest pas.

Ik denk dus dat het nog wel wat langer zal duren. 1,5 a 2 jaar?
Oud 11-08-2010, 13:35
Gilraen
Gilraen is offline
Ik heb 1,5 jaar lang een beugel gehad, bij mij moest het spleetje ook dichtgroeien (die er pas kwam nadat ik een beugel kreeg). Maar een vriendin van mij die loopt er al sinds groep 6 mee.
Het verschilt dus inderdaad per persoon, het hangt van je gebit af. Dus ik denk dat je ortho wel gelijk heeft en hier geen specifiek antwoord op kan geven. Ga iig nog maar van een paar maanden uit.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 21:56
JustADreamer
JustADreamer is offline
Sowieso moeten álle kiezen achter dat gat opgeschoven worden, want anders vul je het gat door een ander gat te maken, dat schiet natuurlijk niet op. En als je te snel met tanden gaat schuiven dan is dat pijnlijk, en minder effectief want dan krijgen ze geen tijd om goed vast te groeien. Heb daarom gewoon geduld, dan heb je er zodra de beugel er uit is het langst plezier van
Oud 24-08-2010, 14:08
Diamera
Diamera is offline
Ik mis twee snijtanden in mijn bovenkaak waardoor ik vanaf mijn hoektanden gewoon een fietsenrekje heb, dus heb ik een slotjesbeugel met na een half jaar elastiekjes gekregen die alles naar voren moeten trekken om de gaten te dichten zeg maar. Tegen mij zei de ortho dat het zo'n twee jaar ging duren. Ik heb hem nu 9 maanden, en ik vind dat het maar matig opschiet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 14:15
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Mijn pa is zowel tandarts als orthodontist, dus ik maak veel gevallen mee. Ga maar uit van twee tot tweeënhalf jaar met enige oprekking wanneer er constant blokjes/slotjes losschieten enzovoort.

Je kunt ook het laatste gedeelte met een positioner doen. (http://www.orthodontie.nu/nazorg009.jpg voor het plaatje)

Het is uiteraard per persoon verschillend, dus dit blijft een schatting.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 13:13
remy476
remy476 is offline
Ik heb links en rechts 2 gaten en ben bezig met mijn tweede blokjesbeugel omdat de eerste ortho het heeft verprutst. De eerste beugel heb ik 2.5 jaar gehad en nu ben ik al 2.5 jaar bezig met de 2e. Mijn ortho heeft mij verteld dat ik op 8 maanden moet rekenen eer de gaten dicht zijn (kiezen naar voren trekken gaat met max. 1mm per maand oid zeiden ze toen). Gewone tanden gaat sneller want die hebben maar een wortel, kiezen hebben er 3.
Oud 25-08-2010, 14:42
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Ik heb ook een blokjesbeugel gehad, maar geen gaten. Mijn tanden stonden gwn schreef of zoiets, maar bij mij duurde het ong. 8 maanden of een jaar, dat weet ik niet precies. Ik was er wel snel vanaf.

Dus ga er maar van uit dat het wel iets langer duurt als je gaten hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 18:56
Macrador
Macrador is offline
Ik heb 3 jaar zoiets gehad. Maar dat kwam door de methode van mijn orthodont het kon 1.5 jaar geweest zijn. Dat is dus al een variabele. De 2de is hoe goed je poetst dat helpt je tandvlees. De derde ben je zelf.
Oud 25-08-2010, 19:21
Verwijderd
Ik had boven de eerste kiezen getrokken (dus vergelijkbaar gat of groter), en de verwachting was 1,5 jaar maar het werd 8 maanden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 21:27
Verwijderd
Wat maakt het uit? Blokjesbeugels zien er bij de meeste mensen best wel leuk uit.
Zeker bij meiden, zie het als een accessoire Als je 25/30 jaar bent is het natuurlijk een ander verhaal...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 18:10
Pyro Power
Pyro Power is offline
Als alles goed gaat mag de mijne er op 29 november uit
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 23:17
MooZboot
MooZboot is offline
Ik had dat ook maar het was binnen 4 maanden weg, het doet wel heel veel pijn, en bij mij zat er een blokje los toen ie eruit mocht
Dus moest het ter plekke recht getrokken worden
En dat Deed Enorm veel pijn.
Maar dat gaat heel snel :€
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 20:14
arPos
arPos is offline
ik heb 4 jaar een blokjesbeugel gehad en bij mij moest alleen vanonder de boel een beetje uit elkaar getrokken worden.

Bij het verwijderen hebben ze zo'n beetje al mijn tanden gescheurd, dus daar ben je dan mooi klaar mee.
Oud 27-09-2010, 18:56
Chantal072
Chantal072 is offline
brackets heet zoiets.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Wat maakt het uit? Blokjesbeugels zien er bij de meeste mensen best wel leuk uit.
Tandenpoetsen is nogal rot.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 17:09
goeieboeie
goeieboeie is offline
ah, tandenpoetsen valt toch wel mee....
ik heb altijd gewoon gepoetst en dan van dat spul waarmee je je mond moet spoelen erachteraan

Regels voor berichten