Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2010, 12:03
Hank Ankermank
Hank Ankermank is offline
Heey, ik heb afgelopen maandag bloed laten prikken voor een pfeiffer onderzoek. Nu, 2 dagen later, heb ik even gebeld naar mijn huisarts. Ik kreeg te horen dat het labonderzoek al binnen is maar dat het (kan ook iets anders zijn, dit dacht ik door de telefoon te horen) pathologisch onderzoek duurde nog wat langer... Weet iemand hoe lang zo'n onderzoek duurt?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 12:37
Pluis
Pluis is offline
Het onderzoek op zich duurt niet zo lang voor pfeiffer, kan allemaal in dag, 2 dagen, maar niet ieder lab voert ieder onderzoek iedere dag uit. Sommige tests worden maar 1 keer per week, of 1 keer per 2 weken gedaan. Ik gok dat het over een week wel binnen is.
Oud 22-09-2010, 13:22
Verwijderd
Verschilt idd waar je bloed laat prikken etc.
Ik werd destijds dinsdag geprikt, en had vrijdag de uitslag.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 17:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Het onderzoek op zich duurt niet zo lang voor pfeiffer, kan allemaal in dag, 2 dagen, maar niet ieder lab voert ieder onderzoek iedere dag uit. Sommige tests worden maar 1 keer per week, of 1 keer per 2 weken gedaan. Ik gok dat het over een week wel binnen is.
Dat plus dat het niet alleen test uitvoeren is. Het materiaal moet opgestuurd (of gebracht) worden naar het lab, daar moet het verzameld en uitgezocht worden, dan moet het getest worden, resultaten verwerkt en ingevoerd, gecontroleerd door iemand anders, geconfirmeerd door weer iemand anders, dan gaat het naar de arts-microbioloog (in het geval van pfeiffer) en die wacht tot alle uitslagen binnen zijn om te kijken of alle uitslagen wel met elkaar kloppen voor hij er een conclusie aan verbindt en de resultaten doorstuurt naar jouw behandelend arts. Bij ons op het lab moeten alle uitslagen binnen twee weken bekend zijn, in het geval van pfeiffer zal het er waarschijnlijk na een week wel zijn.
Oud 25-09-2010, 18:49
Hank Ankermank
Okee bedankt voor de info!
Ik heb toch alle tijd van de wereld, dus wachten is geen probleem.
Kan ik er trouwens op rekenen dat ik wordt gebeld voor de uitslag. Of zal ik toch echt langs moeten gaan bij mijn huisarts?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 19:03
Verwijderd
Kan je je eigen huisarts niet bellen? Ik kan altijd de huisarts bellen voor de uitslag.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 13:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat verschilt per huisarts. Mijn huidige huisarts heeft een speciaal nummer voor het opvragen van uitslagen, mijn vorige huisarts belde je altijd zelf op. Voor sommige uitslagen (HIV bijvoorbeeld) moet je vaak langsgaan.
Oud 27-09-2010, 16:26
marrel
marrel is offline
Bij redelijk routinematig onderzoek (zoals dit) heb je meestal binnen een week uitslag. Bij mijn weten is het bij de meeste artsen gebruikelijk te bellen of langs te komen voor de uitslag. De kans dat zij jou bellen is zeer klein iig.
Oud 28-09-2010, 12:38
Hank Ankermank
Heey.
Ik heb de uitslag binnen: negatief! Dus geen pfeiffer
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten